Punase ja mustaga argipäevast minema

Ütled punane ja must ning mõtled Stendhal? Või hoopis Peugeot 308 GTi? Tegelikult ei tasu üle mõelda, argipäevast minema sõitmiseks on 308 GTi üks paremaid võimalusi.

Punane ja must muidugi auto värvilahenduse mõttes (lisatasu 1900 euro eest) ja mingist seisusest väljarabelemisest pole mõtet rääkida (viimane oli mõeldud Stendhali-sõpradele, kes võivad punast ja musta nähes rahutuks muutuda). Peugeot võib ju olla tuntud ennekõike rahvaautode poolest, kuid kiireid ja võimekaid sõidukeid on nad teinud enne ja teevad ka edaspidi. Mõtleme siinkohal näiteks 205 GTI-le nii tänava- kui ralliversioonis, 206 WRC-le, 2008 DKR-ile, 905-le ja 908-le.

Niisiis, Peugeot 308 GTi: 1,6liitrine turbomootor, 272 hobujõudu, 330njuutonmeetrit; tühimass 1,2 tonni, sportlik vedrustus, kiirendusaeg 0–100 km/h 6 sekundit. Ankeet räägib selgelt keelt, et rajaõhtu temaga peaks kujunema just selliseks nagu vaja, tööpäev peab ununema.

Viimasel ajal trehvab nii, et lähed sa ringrajale novembris, aprillis või juunis, termomeeter näitab ikka umbes neli kraadi ja vihma sajab. Nii et määrav pole ainult jõud, vaid ka selle jõu mahapanemine. Ning jõuga saab esiveoline GTi tõepoolest hästi hakkama: progresseeruvalt töötav vedrustus, parasjagu tundlik gaasipedaal, piiratud libisemisega diferentsiaal ning peenhäälestatud juhiabielektroonika mängivad laitmatult kokku.

Teine oluline märgusõna on informatiivsus: 308 GTi annab väga selgelt mõista, kui kaugele tohib juht rajal kihutades minna. Sõita saab ikka ja alati nii kiiresti, kui rada ja auto konkreetsel hetkel võimaldavad, küsimus seisneb piiri tunnetamises. Mõnel autol tuleb kriitiline hetk kätte äkki ja hoiatuseta, 308 GTi annab varakult märku.

Mootori maksimaalne pöördemoment jaotub vahemikku 1900–5000 pööret minutis; tippvõimsus saabub 6000 juures. Ringrajal tuleb hoida jõuallikas muidugi "magusas" alas, tänavaliikluses võib olla lohakas. Sportprogramm võimaldab muuta gaasipedaali tundlikumaks-järsemaks, kuid väga märjal ja külmal rajal osutub pehmem meeleolu isegi etemaks.

Pidurite doseerimine ei kujuta endast mingit probleemi, tunnetus tuleb kiiresti. Tegelikult saab seda mõtet laiendada kogu autole: 308 GTi-ga leiab juht ruttu ühise keele, sest auto käitub loogiliselt; sportlikult küll, aga ei ole valgusaastate kaugusel tavalisest väikekeskklassi sõiduautost, vaid on täpselt selline, milline nn igamehesportauto olema peabki.

Kui nüüd väga norida, siis just rajasõitu silmas pidades võiks käigukangi liikumistee olla lühem-täpsem ja roolitunnetus kiiretes laugetes kurvides selgem.

Igapäevasõidu mugavust silmas pidades tuleb valmis olla mõningateks kompromissideks, aga see on sportliku auto puhul täiesti loomulik. Samas annab vedrustus taas kiituseks põhjust: see on küll sportlikult trimmis, kuid ei luba lööke keresse. Laiad sportlikud rehvid tingivad teatava uitamise rööpas teel ja esinevad karedal asfaldil üsna kärarikkalt, uuel ja siledal teel aga muutuvad vaikseks. Tänavasõidul tasub teada, et kliirens on tavamudelist 1,1 cm madalam. Keskmiseks kütusekuluks annab Peuegot 6,0 l / 100 km.

Istmeid disainides on Peugeot leidnud õnnestunud kompromissi sportliku ja igapäevasõidu vahel. Need pakuvad rajal piisavalt tuge ja võimaldavad tunnetada auto käitumist, kuid ei takista sisenemist-väljumist nagu tõelised korvistmed ega muutu väsitavaks pikemalgi sõidul.

Sõitjateruumi materjalid ja kujustus rõhutavad sportlikkust, kuid üldmulje mõjub endiselt soliidselt. Kasutamismugavus ei erine tavamudelist: rahul on need, kes armastavad üle kõige puutetundlikkust. Siinkirjutaja leiab, et parem on kesktee otseteenuppude ja ekraani vahel. Vähemalt kliimaseadme jaoks peaks olema eraldi nupud, ent peenhäälestus ja navisüsteemi kasutamine võivad vabalt käia ekraani vahendusel.

308 GTi maksab 272hobujõulisena 29 900 eurot (saab ka 250hobujõulisena hinnaga 26 900 eurot), mida on umbes 2000 eurot enam, kui küsitakse omadustelt lähima Seat Leon Cupra eest (290 hj, 0–100 km/h 6,0 s, 27 900 eurot). Varustuses kohtab erinevusi, kuid üldiselt öeldes on see mõlemal rikkalik. Eks konkurente leidu muidugi rohkem, nende hulka saab kõik nn kuumad luukpärad, mille hulgas nii soodsamaid kui kallimaid.

Kristjan Sooper

Viimistletud sõiduomadustega, kiire, aga samas igapäevaselt kasutatav igamehesportauto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 900 eurot
MootorR-4 otto, 1598 cm3
Võimsus200 kW (272 hj)
Pöördemoment330 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,0 s
Kütusekulu8,1/4,9/6,0 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.