Väikesed, aga õiged muutused

Peugeot 2008 uuendused pole väga suured, kuid neid on tehtud õigetes kohtades: auto on muutunud ilusamaks ja veel säästlikumaks.

Kui 2013. aastal esimest korda 2008 proovisime, imestasime, et sellisele väikesele elurõõmsale autole pakuti vaid üht erksat värvitooni, kuid halle-beeže oli valida terve hulk. Nüüd on see viga parandatud ning ühes uue iluvõre ja laternate ning plastist tiivalaienditega lisandus 2008 valikusse kaks ilusat tooni: erkpunane ja roheline. Varem kipakavõitu ja üsna imeliku disainiga auto pole küll nüüdki eriline kaunitar, kuid märksa meeldivam ometi. Ühtlasi tutvustatakse 2008 varustuspaketti GT-Line, mis väljendub veel uhkemas sise- ja välisdisainis.

Sõitjateruum on jäänud sisuliselt samaks, küll aga lisandus moodsat varustust (hädapidurdus Active City Break, automaatparkimine Park Assist). Endiselt on 2008 rool väike ja põhinäidikuid tuleb vaadata üle selle, kuid erinevalt mõnest teisest Peugeot’st pole ergonoomsusele põhjust suuri etteheiteid teha: vähemalt pikal juhil rool nähtavust ei piira ning ventilatsiooni-kliimasüsteemi saab reguleerida pärisnuppudest, mitte puuteekraani kaudu. Tõsi, kummalise seigana on esiistmete vaheline käetugi nii madalal, et eesmärgipäraselt seda sisuliselt kasutada ei saa.

Ruumikust hinnates tuleb korrata kunagisi sõnu. Tagumine iste pole ei liiga kitsas ega ka lausa ruumikas: keskmist kasvu sõitjale paras, kuid pikematele jääb napiks. Viimistlus on selle klassi auto kohta endiselt üle keskmise.

Mootorid on väikesed: eri võimsuses kolmesilindrilised 1,2liitrised (bensiin) ja 1,6liitrised (diisel). Sõita proovisime mõlematega. 2008 jõuallikad on oma klassis kõige ökonoomsemate seas, isegi kõige janusemate versioonide keskmine kulu on vaid 4,8 l / 100 km, kuid sellele vaatamata ei saa neid jõuetuses süüdistada. Uuenduskuuri läbinud kolmesilindrilise 1,2 PureTech mootorid on kolmesilindriliste arvestuses tõesti suurepärased,110hobujõulisest versioonist piisab juba täiesti, 130hobujõuline on lausa üllatavalt dünaamiline. Esimesega koos pakutakse ka traditsioonilist kuueastmelist automaatkäigukasti, mis töötab ootuspäraselt hästi ning võrreldamatult paremini, kui Peugeot’ automatiseeritud manuaalkäigukast, mis on endiselt mõne mootoriga koos saadaval. 2008 diislid on ehk pisut liiga häälekad, aga üldiselt igati tublid.

Endiselt, ja nagu selles klassis reeglina ikka, on valikus ainult esivedu. Küll aga pakutakse läbivust parandavat süsteemi Grip Control, mis sisuliselt tähendab nutikat veojõukontrolli, mis aitab eri tingimustes paremini kohalt saada ning mitte kinni jääda. Omapärane on aga see, et Grip Controliga kaasnevad automaatselt lamellrehvid, mis tähendab, et kui maastikul saate küll paremini hakkama kui muidu, siis suvel asfaldil kindlasti mitte.

Auto hinnakiri algab 13 800 eurost ja proovitud peaaegu tippversiooni Allure-varustuses automaatkastiga maksav 18 290 eurot.

Margus Pipar

Igati asjalik ja suuremate puudusteta väike auto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 290 eurot
MootorR-3 otto, 1199 cm³
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment205 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu5,9/4,1/4,81 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.