Kiirus kohtub ökonoomsusega

BMW 2. seeria Active Toureri pistikuhübriid on ühtpidi säästlik, kuid samas tänu 224 hobujõule ka kiire.

Pistikuhübriidid kuuluvad järjest enamate autotootjate nimistusse, ühendades endas elektriauto ja n-ö tavasõiduki. Neid saab kasutada lühematel sõitudel kui elektriautosid ja pikematel kui tavahübriide – puudub vajadus laadimispeatusteks. Pistikuhübriidide suurim vaenlane on kõrge hind, sest pardal on vähemalt kaks mootorit, üsna mahukas aku ning kogu komplekt peab omavahel ka laitmatult kokku mängima.

BMW mahtuniversaal kannab mudeliindeksit 225xe, millest mõnigi luges välja, et tegemist on nelikveolise sõidukiga. Ongi, aga viisil, et tagarattaid liigutab 88hobujõuline elektrimootor, esirattaid 136hobujõuiline bensiinimootor. Süsteemi maksimaalne väljundvõimsus on 224 hobujõudu.

BMW info kohaselt jätkub 7,6kilovatttunnisest akust kuni 41 kilomeetri täiselektriliseks läbimiseks. Autolehe proovisõidu alguses lubab reisiarvesti elektrisõitu 20 kilomeetriks, kuid erinevusest ei maksa vandenõud otsida, sest prooviautoga sõidavad paljud ja erineva stiiliga. Arvutus põhineb auto varasematel „kogemustel”.

Tallinnas ja lähiümbruses peamiselt linnatempos sõites kasutab BMW valdavalt elektrimootorit – nii kujunebki esimese 25 kilomeetri keskmiseks kütusekuluks 0,4 l / 100 km. 25. kilomeeter on ühtlasi punkt, kus elektriline sõiduulatus nulli kukub. Edasi jätkab auto tavahübriidina, lõpetades umbes sajakilomeetrise sõidu keskmise kiirusega 33,8 km/h viieliitrise kütusekuluga saja kilomeetri kohta. BMW tehniliste andmete tabelist leiab keskmise kulu 2–2,1 l / 100 km.

Olgu lisatud, et juht saab valida eri sõiduprogrammide vahel, mõõtmise ajal töötas täisautomaatne, kuid auto võib lülitada täiselektriliseks või ka panna elektrit säästma. Viimane võimalus osutub vajalikuks näiteks olukorras, kui pärast maanteesõitu ootab ees kütusekulukas ummikus nõksutamine.

Kui energiakulu mõttes on 225xe tüüpiline pistikuhübriid – kuni vooluvõrgust laetud elektrit jätkub, on auto ülisäästlik, kui aku tühi, siis ökonoomse diisli tasemel –, siis ükski säästudiisel ei suuda pakkuda sellega sarnast dünaamikat. 0–100 km/h teeb mahtuniversaal sportautoliku 6,7 sekundiga, kuid tõsi, mitte eriti sportautolikul moel. Ei mingit draamat ega eriefekte – BMW mahtuniversaal on kiire, kuid väga sujuv.

Hübriidajam mõjutab auto siseruumi minimaalselt. Tagaiste paikneb tavapärasest kolm sentimeetrit kõrgemal ning pakiruum mahutab 400 liitrit ehk 70 liitrit vähem kui tavamudelil.

Hübriidajamiga mudel on 2. seeria Active Tourerite valiku üks kalleimaid versioone, makstes 38 600 eurot, see tähendab, et 11 650 eurot odavaimast rohkem. Samas on 225xe omas klassis ainus pistikuhübriid.

Kristjan Sooper

Kui hind ära ei ehmata, siis klassi parim kiiruse ja säästu kombinatsioon.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind38 600 eurot
MootorR-3 otto, 1499 cm³ ja el.-mootor
Võimsus165 kW (224 hj)
Pöördemoment220 ja 165 Nm
KäigukastAutomaatkäigukast 6 käiku
Tippkiirus202 km/h
Kiirendus6,7 s
Kütusekuluk 2–2,1 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.