Uuendatud RAV4: sujuv ja jõuline

Koos Toyota RAV 4 mudelivärskendusega lisandus valikusse ka ligi 200hobujõuline hübriidajamiga versioon, mida saab nii esi- kui nelikveolisena.

Esiveolisel mängib 2,5liitrine bensiinimootor kokku ühe elektrimootoriga ja variaatorkäigukastiga, nelikveolisel lisandub ansamblisse veel üks elektrimootor, mille ülesandeks on tagarataste ringiajamine. Mehaaniline side esi- ja tagarataste vahel puudub, tagarataste mootori võimsuseks on 68 hobujõudu ja see sekkub kohaltvõttudel ja liiklemisel libedates oludes. Nelikveoline hübriid-RAV4 suudab vedada kuni 1,65tonnist haagist.

Hübriidajami ottomootori põhinäitajad on 152 hj ja 206 Nm, sellega ühendatud elektrimootoril 143 hj ja 270 Nm, süsteemi väljundvõimsuseks teatab tootja 197 hobujõudu. 0–100 km/h suudab RAV4 teha 8,3 sekundiga, mis on linnadžiibi kohta kahtlemata korralik dünaamikanäitaja. Siiski ei maksa oodata sportautolikku äkilisust, RAV4 käitub äärmiselt sujuvalt.

Ilmselt ei ole dünaamika esimene põhjus, miks hübriidajamiga linnadžiip ostetakse, pigem võiks peapõhjus olla jõu, sujuvuse ja madala kütusekulu kombinatsioon ja selles on RAV4 tasemel. Toyota teatab nelikveolise mudeli linnakuluks 5,1 l / 100 km, keskmine on viis ja maanteenäitaja 4,9 liitrit. Autoleht mõõtis tüüpilises Tallinna tööpäevaliikluses tavasõidul – säästu nimel pingutamata – linnakuluks 6,1 l / 100 km. Ei ole ju sugugi kehv näitaja ligi 200 hobujõu foonil ja sagedaste kohaltvõttude ja pidurduste rütmis liiklemisel.

Hübriidajami aku paigaldati tagaistme alla, mis tähendab, et sõitjatel jätkub RAV4-s endiselt ruumi lahedalt. Pakiruum on siiski mõnevõrra väiksem: 509 liitrit tavamudeli 543 vastu.

RAV4 on tähelepanuväärselt vaikne auto. Asjaolu, mille nimel Toyota mudeliuuenduse käigus ka kõvasti vaeva nägi, tõhustades seda eri meetmetega (isolatsioon, uued tihendid) peaaegu et kogu kere ulatuses.

Vedrustuse põhikonstruktsioon (ees MacPherson, taga topeltõõtsharkidega) jäi samaks, küll aga muudeti suurema sõidumugavuse saavutamiseks amortisaatorite ja vedrude seadet. RAV4 sõidabki üldjoontes mugavalt, kuid löögisummutus asfaldi teravate põikipragude ja kruusatee sügavamate aukude korral võiks olla parem.

Mudelivärskendus tõi pardale hulga moodsat varustust, millest olulisemana olgu märgitud Toyota süsteem Safety Sense. See ühendab kaamera ja radari ning tähendab ühtlasi, et auto on varustatud näiteks automaatpidurdiga, automaatsete kaugtuledega, adaptiivse kiirushoidiku, liiklusmärkide ja juhi väsimuse tuvastiga.

Nagu uuenduskuuride puhul ikka muudeti mõnevõrra ka auto välimust: uus on radiaatorivõre, kaitserauad ning väiksemaid muudatusi leidub veel. Uus versioon on vanast 3,5 cm pikem.

RAV4 hinnakiri algab 22 990 eurost, odavaima hübriidi saab 28 920 euro eest ja odavaima nelikveolise hübriidi 30 920 euroga. Varustus on kõigil rikkalik. Hinda on keeruline konteksti panna, sest rivaalidel ei ole hübriide pakkuda, aga kui võrrelda võimsamate diislitega, on hind mõistlik.

Kristjan Sooper

Võimas, sujuv ja hästi varustatud linnadžiip.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind30 920 eurot
MootorR-4 otto, 2494 cm³ ja 2 el.-mootorit
Võimsus145 kW (197 hj)
Pöördemoment206 ja 270 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus8,3 s
Kütusekulu5,1/4,9/5,0 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.