Ilus, aga keerulisevõitu
Renault Talisman Grandtouri väljapeetud välimusele sekundeerib avar sõitjateruum, kuid kasutajaliides nõuab harjumist.
Universaali ostetakse ennekõike praktilisuse pärast ja selles suhtes peaks enamik kasutajaid rahule jääma. 572liitrine pakiruum ei kuulu küll mahukuselt klassi tippu, kuid ilmselt ei leidu just palju neid, kellele see väikeseks jääb. Istmete allaklappimise tulemusena kasvab maht ligemale 1,7 kuupmeetrile, kuid tõsi, päris siledat põrandat ei moodustu.
4,86 meetri pikkuses ja 2,81meetrise telgede vahega universaalis tunnevad end mugavalt mõlemas istmereas sõitjad – ruumi jätkub ja keskkond on meeldiv.
Seadistusvõimalusi on arvukalt, seda alates näidikuploki paneeli värvist kuni istme massaažiprogrammide nüanssideni, rääkimata juhiabisüsteemide peenhäälestusest ja eri sõidurežiimide valikust. Ilmselge, et nii suures seadistusvõimalustes orienteerumine nõuab tähelepanu, küllap paneb auto ostnu oma eelistuste nüansid paika ja neid edaspidi üldse ei muuda või muudab harva. Ennekõike võiks käia hõlpsamalt põhiseadistustes liikumine, sest eksimisvõimalusi leidub rohkem kui nii mõnelgi teisel sarnasel juhtimiskeskusel.
Juht saab valida viie sõidurežiimi vahel: ökonoomne, mugav, sportlik, neutraalne ja isiklik. Need mõjutavad nelikroolimist, amortisaatorite seadistust, gaasipedaali tundlikkust, topeltsiduriga käigukasti loogikat ning roolivõimendi tööd. „Isiklik” tähendab, et juht saab eri parameetritest kokku panna oma soovidele vastava. Sõidurežiime saab valida mugavalt otseteenupust. Mõistagi sõltub loetletud võimaluste olemasolu varustuspaketist.
Sõiduomadustelt on Renault Talisman nagu pereauto ikka – teeb, mis vaja, aga erilise kireta. Nelikroolimine vähendab väiksematel kiirustel pöörderingi, suurematel lisab sõiduomadustesse aktiivsust. Ehkki mugavusrežiim muudab auto tõesti pehmeks, pääsevad teravate löökidena üllatama tee põikipraod ja muud järsemad ebatasasused. Küllap mängivad siin oma rolli suurtele velgedele tõmmatud sportlikult madala profiiliga rehvid.
Prooviauto 1,6liitrine, kahe turboga diisel arendas 160 hobujõudu ja 380 njuutonmeetrit, mis on siinsetes liiklusoludes suure universaali reipaks liigutamiseks igas olukorras piisavad. Kokkumäng kuuekäigulise topeltsiduriga käigukastiga sujub samuti laitmatult. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 4,5 l / 100 km. Valikus leidub jõuallikaid muidugi rohkem: 110 hobujõust 200ni.
Universaalkerega Talismani hinnad algavad üsna kõrgelt – 23 690 eurost, selle summa eest saab 1,5liitrise (110 hj) diiselmootori ja manuaalkäigukastiga mudeli, mis on aga juba päris rikkalikult varustatud. Näiteks Škoda Superb Combi hinnad on alates 18 990 eurost (125 hj bensiinimootor), Volkswagen Passatil 21 521 eurost (125 hj bensiinimootor). Artikli maht ei võimalda keskklassi universaalide detailset analüüsi, kuid arvestada tuleb varustuserinevuste ja ka asjaoluga, et eri mootorite ning käigukastide kombinatsioonide puhul võib hinnaedetabel muutuda.
Kristjan Sooper
Õnnestunud välimusega ruumikas universaal, mille hinnad võiksid soodsamad olla.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind29 490 eurot |
MootorR-4 diisel, 1598 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) |
Pöördemoment380 Nm |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus213 km/h |
Kiirendus9,6 s |
Kütusekulu5,0/4,2/4,5 l / 100 km |
Hooldevälp. |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad6 |