Toyota Hilux – korralik maastikuhunt

Turvalisem ja suurema pöördemomendiga uus Toyota Hilux tunneb ennast koduselt maastikul ja rasketes teeoludes.

Toyota Hiluxi kaheksanda põlvkonna juures on võrreldes eelkäijaga täiustatud nii praktilisust, turvalisust, jõudlust kui ka sõiduomadusi. Hilux muutus 75 millimeetri võrra pikemaks ja 45 millimeetri jagu madalamaks, veokast sai laiust juurde ligi 10 sentimeetrit. Mitu panipaika väiksema kauba jaoks leidub ka sõitjateruumis ning vajadusel saab tagumiste istmete patju üles tõstes tekitada juhi seljataha mõningase kaubaruumi.

Nii nagu Hiluxi välimuses leidub ka sõitjateruumi kujustuses tuttavaid jooni Toyota uutelt sõiduautodelt. Armatuurlaua keskel paikneb seitsmetollise puutetundliku ekraaniga multimeediaseade, juhi ees olevale näidikupaneelile kuvatakse ka liiklusmärkide info. Juhtimisseadmed on käepärased ning kergesti leitavad. Ka mugava isteasendi leiab Hiluxis kiirelt ning piisavalt jala- ja pearuumi jagub ka tagumistel istmetel sõitjaile. Päris sõiduautolikku vaikust muidugi kabiinis nautida ei saa, ent ega see olegi pikapi puhul kõige kriitilisem näitaja. Diiselmootor teeb kiirendamisel üsna valju häält, samas ühtlase kiirusega liigeldes muutuvad kabiini kostuvad helid taas vaiksemaks.

Suure sammu on Toyota astunud edasi materjalide valikuga ning silma kriipivad kõva kattega plastdetailid on jäänud minevikku. Küll võiks auto arendamisel veel veidi vaeva näha puutetundliku ekraaniga, mis praegu töötab aeglaselt ja mille puutetundlikkus pole sellisel tasemel nagu mitmel konkurendil.

Paremaks on muutunud juhitavus ja sõiduomadused üldisemalt. Oma panuse sellesse annab eelkäijast ligi 20 protsenti jäigem redelraam. Maanteel liigeldes „istub” Hilux teel hästi ka suurema kiiruse korral. Ka kurvide läbimine ei pane rasket autot liigselt kõikuma. Vedrustus on nagu klassikalisel pikapil: ees sõltumatu topeltõõtsharkidega ning taga jäiga sillatala ja lehtvedrudega. Lisavarustusena pakutakse ka tugevdatud verdustust Heavy Duty.

Parima mulje jätab Toyota aga maastikul, kus nelikvedu, lukustatav tagadiferentsiaal ning aeglusti lubavad ette võtta tõelisi väljakutseid. Nõlvaltstardiabi ja veojõukontroll panevad Hiluxi ühtmoodi kindlalt ja ilma erilise draamata liikuma üles liivastest järskudest tõusudest ning mägipiduri abiga laskub veidi üle kahetonnise massiga pikap neist sujuvalt alla. 27sentimeetrine kliirens on piisav, et hoida auto põhi kriipimata ka sellistes tingimustes, kuhu tavaliiklejad naljalt ei satu, ning ka veokasti serv ei hakka krossirajal ühelt järsakult teisele sõites maapinda kraapima.

Mootorivalikus on nüüd vaid üks jõuallikas. 2,4-liitrine turbodiisel D-4D, mis pakub 150 hobujõudu ning 400 Nm. Maksimaalne moment saavutatakse juba 1600 pöördel minutis, mis annab Hiluxile varasemast suurema jõudluse ka väiksema kiirusega sõites.

Kuuekäigulise manuaalkasti asemel saab valida automaatkasti. Viimane kärbib kiirendusel paigalseisust „sajani” aega 0,4 sekundit, kuid sellegipoolest pole dünaamika võrreldes konkurentidega just Toyota tugevaim külg. Tootja lubab automaatkastiga Hiluxi keskmiseks kütusekuluks 7,8 liitrit ning käsikasti korral 7,0 liitrit sajale kilomeetrile.

Euro NCAP-i testil teenis uus Hilux maksimaalsed viis tärni ehk turvalisuse poolest kuulub see auto oma klassi parimate sekka. Toyota ohutuspaketti Safety Sense, mis sisaldab kokkupõrke ennetust, sõidurajalt lahkumise hoiatust ja liiklusmärkide jälgimist, pakutakse juba standardvarustuses. Pikapile on kindlasti oluline ka järelhaagise stabiilsuskontroll. Võrreldes eelmise põlvkonnaga on oluliselt kasvanud ka suurima lubatud haagise mass, veojõudu jagub nüüd kuni 3,5tonnise haagise jaoks.

Uus Hilux on juba Eesti müügisaalides ja hinnad algavad 25 890 eurost. Fotodel nähtava viieistmelise Double Cabi kere kõrval on valikus ka nelja istmega Extra Cab. Varustustasemeid on kokku neli. Neist kalleim, mis kannab enesekindlat nime Invincible (e k võitmatu) pakub nahkistmeid, kroomitud astmelaudu, kroomitud turvakaart ja veokasti põhjakatet. Sellisena varustatult algab hind 36 840 eurost.

Kristjan Ojang

Uus Toyota Hilux on varasemast paremate kasutusomadustega ja selle hind on konkurentsivõimeline. Dünaamika võiks olla parem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind38 790 eurot
MootorR-4 diisel, 2393 cm3
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus12,8 s
Kütusekulu9,5/6,7/7,8 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.