Väike, aga kiire

Ägedat disaini kohtab linnaautode klassis sageli, sõidurõõmu selle sportlikus tähenduses aga harva. 150hobujõuline Opel Adam S on üks haruldase liigi esindaja.

Õigupoolest on liik nii haruldane, et Eesti turult Adam S-ile õiget rivaali ei leiagi: nii sportlikke sõidukeid ses klassis teised ei paku ja Abarth, mille mudel 595 astuks üsna täpselt Adam S-ile vastu, pole meil esindatud. Niisiis on ka Adam S-i hinda, 17 000 eurot, raske täpselt klassi konteksti panna, kuid tõsi, odavaks ei saa Adam S-i kohe kuidagi nimetada.

Kapoti all toimetab 1,4-liitrine turbomootor 150 hobujõu ja 220 njuutonmeetriga, pakkudes meeldivalt ühtlast vedu ja reageerides juhi soovidele tähelepanuväärse kiirusega. 8,5 sekundit paigalt „sajani” ei ole mõistagi midagi vapustavat, ent see jõuallikas rõõmustab juhti reipuse ja mingi raskesti sõnadesse pandava lustlikkusega. Kuuekäiguline manuaalkäigukast pole kehv, kuid selle lülitused võiksid olla täpsemad. Eriti torkab teatav umbmäärasus silma allavahetustel suurel kiirusel n-ö diagonaalis, näiteks kui on vaja vahetada viiendalt käigult neljandale.

Võrreldes tavamudeliga toestab Adam S-i märkimisväärselt sportlikum vedrustus, mis ei ole aga liiga karmilt jäigaks timmitud. Vedrustuse seade klapib auto olekuga tervikuna: nii nagu 150hobujõuline mootor ei tee Adamist miskit kompromissitut sportautot, ei püüa sinna suunas ka vedrustus. Kompromiss leiti meeldivas punktis: igapäevasõitudel peab Adam S end üleval talutavana (muidugi mitte mugavana), kiiremal sõidul aga mängib kaasa ja hoiab kalded kontrolli all.

Kõige rohkem sõidulusti pakub Adam käänulisel, mitte liiga kiirel ja vaid väikeste ebatasasustega asfaltteel. Liikluseks suletud rajal autot proovinuna saan kinnitada, et õige rütmi leiab väikese autoga päris ruttu ja kui see käes, peab jätkuma iseloomu, et järele jätta. Sõltuvust tekitav mõju on sel olemas nagu parematel sportlikel autodel ikka. Ka helipilt aitab fluidumile kaasa.

Ilmselt ei arva keegi, et 3,7meetrises autos leidub ruumi lahedalt rohkem kui kahele. Ei leidu tõepoolest. Ees istujad tunnevad aga end sportlikes istmetes hästi. Muide, needki sobituvad tervikusse, pakuvad tõhusat tuge, kuid ei sunni ronima-pugema nagu kraad või mitu „kangemad” sportistmed.

Muus osas on S nagu Adam ikka, paljude isikupärastamisvõimalustega ja rikkaliku varustusloeteluga. S-i põhipakett on üsna mahukas, kuid üks soovitus siiski: kaaluge põhjalikult, kas ikka kõiki abisüsteeme tahate, sest prooviauto lõputu piiksumine-viiksumine muutus häirivaks.

Kuid see on pisiasi. Adam S on üks väheseid võimalusi osta endale auto, mida teistel ei ole. Miniautosid ostavad meil niigi vähesed, ja kiireid miniautosid veel vähesemad. Isegi klass suuremad „taskuraketid” nagu Peugeot 208 GTI, Ford Fiesta ST jt on meil eksootilised.

Kristjan Sooper

Väga lahe väike auto. Terviklike omadustega, kiire, aga üpris kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 000 eurot
MootorR-4 otto, 1364 cm³
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment220 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus8,5 s
Kütusekulu7,6/4,9/5,9 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.