Säravama naeratusega Mokka

Opeli üleeuroopalise müügihiti Mokka mudelivärskendus ei toonud palju uudiseid tehnika poolelt, küll aga muutus disain, mis paneb autole lausa järele vaatama!

Uute ja uuendatud linnadžiipide esitlustel on autode tutvustajate suud tavaliselt kõrvuni, sest need autod müüvad erakordselt hästi. Opelil on põhjust rahuloluks rohkemgi kui teistel, sest Mokka on Euroopas oma klassi kõige populaarsem auto. 60 protsenti Mokkade ostjaist on Opeli jaoks uued kliendid ning mõne aastaga on kokku kaubaks läinud juba üle 600 000 auto.

Uuendatud Mokka sai lisanimeks X – seda tähistust hakatakse edaspidi kasutama kõikide džiipide ja džiibilaadsete Opelite juures – ning peamiste uudistena moodsama välimuse ja sõitjateruumi. Ilus oli Mokka ennegi, kuid nüüd sunnib väike linnadžiip tõesti pilku pöörama. Kalliilmelise ja elegantse esiosaga sobivad hästi kokku ka uued erksad värvid.

Sõitjateruumist on kadunud eelmise põlvkonna Opeleilt tuntud miljoni nupu armatuurlaud. Uue stiili põhielemendiks on reeglina suur ekraan ning trumbiks tasemel viimistlus.

Mokkade seas on nelikveoliste autode osakaal olnud seni suurem kui selles klassis tavaliselt, nelikveolistele mudelitele panustatakse edaspidigi. Neljarattavedu pakutakse koos 1,4liitriste turbo-bensiinimootorite ja 1,6liitrise diisliga, kuid kahjuks eranditult koos manuaalkäigukastiga. Tavaoludes on väike Opel esiveoline, kuid vajadusel suunatakse kuni 50 protsenti veojõust tagaratastele.

Autoleht proovis pikemalt diislit. See on võimekas, säästlik ja küllaltki vaikne. Sõiduomadused ei erine senisest sugugi: Mokka pole ses suhtes just kõige atraktiivsem auto, vaid sõidab täiesti emotsioonitult. Ei silmapaistvalt mugavalt ega innukalt, vaid igas mõttes tavapäraselt hästi.

Küll aga pakub sõitjateruum enamat, kui oskaks oodata. Silma järgi tundub tagumine rida üsnagi kramplik, kuid sinna istudes selgub, et ruumi jätkub täiesti korralikult ka pikale mehele! Eraldi tasub kiita lisavarustusse kuuluvaid ergonoomilisi ja hästi toetavaid AGRi esiistmeid. Juhid, kelle selg sõites ära väsib, võiks nende soetamist kindlasti kaaluda.

Nagu praegusel ajal ikka kombeks tutvustatakse ka Mokkal tervet rida uusi nutilahendusi ja juhiabisüsteeme, suurima uudisena ehk Opel OnStari: muu hulgas saab selle kaudu igal hetkel ühendust võtta Opeli nõuandekeskusega. OnStarist kirjutame lähitulevikus kindlasti pikemalt. Eesti valdavalt hämarates oludes kuluvad kahtlemata marjaks ära uued ja senisest veelgi targemad LED-esituled.

Mokka hinnad algavad 16 253 eurost, parema mootori ja varustuse ning automaatkastiga auto eest tuleb välja käia ligikaudu 20 000 eurot. Ka nelikveoliste eest küsitakse umbes sama palju, tippversiooni puhul paar tuhat eurot enam. Hinna poolest kuulub Mokka seega oma klassis pigem kallimate hulka.

Margus Pipar

Tore väike auto, mille ilus välimus heastab mõne väikese puuduse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 808 eurot
MootorR-4 diisel, 1598 cm³
Võimsus100 kW (136 hj)
Pöördemoment320 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus10,3 s
Kütusekulu5/4,2/4,5 / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.