Iseloomuga tegelane

Pealkiri ei viita niivõrd Hyundai i20 Active’i disainile, kuivõrd üheliitrisele turbomootorile, mis on tragi ja ... hea huumorimeelega.

Viimast ennekõike hääle mõttes, kiirendustel kuuldavale lastav urin võib mõnda häirida, kuid esiteks ei ole see ülearu vali ja teiseks on ju meeldiv, kui ajal, mil autod muutuvad järjest rohkem ühte nägu, leidub ka mõni veidrus. Samas tuleb lisada, et eks paljudel kolmesilindrilistel ongi iseäralik kõla, mõnel rohkem, teisel vähem.

Iseloom ei seisne mõistagi vaid hääles, vaid tervikus. 100 hobujõudu ja 172 njuutonmeetrit annavad 1,2tonnise tühimassiga väikeautole särtsaka mineku. Mitte sportautolikus tähenduses, kaugel sellest, pigem seisneb võlu mingis raskestiseletatavas lustlikkuses.

Küll aga ei saa lõpuni rahul olla viiekäigulise manuaalkäigukastiga, sest selle ülekandesuhete ja mootori omaduste vahele jääb mõningatel kiirustel ebameeldiv auk. Kuus käiku ja tihedamad ülekanded aitaksid vältida olukordi, kus üks käik tundub juba liiga aeglane, aga järgmine veidi liiga kiire.

Keskmiseks kütusekuluks annab Hyundai 4,8 liitrit 100 kilomeetri kohta. Autolehel kujunes veel sissesõitmata prooviautoga (läbisõit umbes 1000 km) keskmiseks 6,5 l / 100 km. Varasem kogemus väikeste turbomootoritega ütleb, et kulu langeb kilomeetrite lisandudes.

Mis puutub i20 maastikusuutlikkust, siis kahe sentimeetri võrra kõrgem kliirens (kokku 16 cm) annab veidi enam meelerahu kehvadel teedel sõitmiseks, kuid see on ka kõik. Teisalt, ega maastikusõidule viitavad kaunistused ju i20 kuidagi kehvemaks tee, linnadžiipide buumi taustal pigem ikka vastupidi. Sest, olgem ausad, kui paljudel ka päriselt nelikvedu vaja läheb?!

Võrreldes tavamudeliga muudeti ka Active’i vedrustust. See jätab tavamudelist mõnevõrra jäigema mulje, mis kahtlemata tuleb kasuks asfaldisõidul, eriti kui arvestada kõrgemat kliirensit, kuid raputab rohkem kruusateel. Mitte siiski sedavõrd, et midagi väga halvasti oleks, kuid suurem sujuvus ei teeks samuti liiga.

Sõitjateruum on nagu Autolehes varem kirjeldatud i20-l ikka: klassi kontekstis piisavalt avar, kvaliteetselt teostatud ja juhtimisseadmed käepärased kasutada. Üldjuhtumil on võrreldava varustuse ja mootoriga i20 Active tavaversioonist 2000 eurot kallim (loo kirjutamise ajal oli mõnele versioonile soodustus – hinnalisa vaid 1000 eurot). Tavahinnakirja järgi maksab odavaim i20 Active 15 990 eurot. Hind on väikeauto kohta kõrge, kuid varustusnimekiri pikk.

Kristjan Sooper

Disain ja pisut kõrgem kliirens i20 Active'ist maastikuautot ei tee, kuid muidu on väikeauto igati asjalik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind15 990 eurot
MootorR-3 otto, turbo, 998 cm³
Võimsus74 kW (100 hj)
Pöördemoment172 Nm
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus176 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulu5,9/4,1/4,8 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.