Citroën C3 – lustlik linnaauto

Uus Citroën C3 pakub vahva välimuse kõrval asjalikku lisavarustust ning avarat sõitajateruumi.

Prantsusmaa väikeautod on viimastel aastatel üha jõulisemalt omas segmendis pildile trüginud, pakkudes nii värsket disaini kui ka tipptasemel tehnikat. Uus Citroën C3 täiendab seda rida veelgi. Julge disain on Citroëni ikka teiste riikide autotootjatest eristanud ning mingi erand ei ole ka C3. Kujustuselementide väljatöötamisel on inspiratsiooni saadud C4 Cactuselt, olgu nendeks näiteks esikaitserauda uputatud tuled või uksi katvad kriimustuskindlad polüuretaantermoplastist katted, mis kaitsevad autot näiteks parklas. Omanäolisust rõhutatakse suure hulga värvikombinatsioonidega. Kahes toonis kere korral saab toonikombinatsioone koguni 36. Interjööri värvivariante on neli: tavapärast tumehalli ja musta täiendavad erksa aktsendina helehall, punane või pronksikarva toon. Viimistlustase kuulub klassi parimate kilda.

Citroëni disainerid on näinud vaeva sõitjateruumi avaramaks muutmisega. Horisontaalselt asetsev armatuurlaud mängib selles samuti oma osa: nii jääb esiistmetel sõitjate põlvedele rohkem ruumi. Juhikohal leiab mugava isteasendi ruttu ning istmed on nii väikese auto kohta meeldivalt laiad ja pakuvad piisavalt tuge. Tagumises istmereas mõistagi väga lahedat olemist oodata ei maksa, kuid ära mahub mõningaste mööndustega sinnagi. 300liitrine pagasiruum on klassi suurimate seas (sama palju kui eelmise põlvkonna C3).

C3 sõiduomadused on ilmselt üks klassi pehmemaid ja vaiksemaid. Sellise väikese autoga pole ka maanteel liiklemine midagi hirmutavat, pigem vastupidi. Juhitavust iseloomustavad hea roolitunnetus ja stabiilsus. Teekonarusi suudab Citroëni veermik siluda väga hästi.

Sümpaatse mulje jättis kolmesilindriline 1,2liitrine turbomootor, mis koostöös viiekäigulise manuaalkastiga viis autot edasi veenva reipusega. Oma osa selles on ka C3 väikesel massil, standardvarustuses kaalub auto kõigest 976 kilogrammi, lisavarustusega veidi enam. Seega võimsaima, 110hobujõulise mudeli jõudlusest piisab, boonuseks kolmesilindrilise agar urin. Kui viiekäiguline manuaalkast võib esimese hooga tunduda eilse päevana, siis sõidu ajal näiteks kuuendast käigust suurt puudust ei tunne, kuna käigukast on nii-öelda pikkade käikudega. Linnakiirusel liigeldes jääb kõrgeimaks käiguks enamasti kolmas, sestap ei pea Citroëniga linnas sõites ka käigukangiga hullama, piisab paarist käiguvahetusest. Viiendat käiku hakkab auto küsima alles kiirusel üle 85 km/h. Manuaalkasti asemel on valikus ka kuuekäiguline automaatkast. Kolmes võimsuses (67, 81 ja 110 hj) bensiinimootorite kõrval on valikus ka kahte võimsusesse (74 ja 99 hj) forsseeritud 1,6liitrised diiselmootorid. Jõuallikate keskmine kütusekulu jääb vahemikku 3,6–4,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Parima varustustasemega saab täiesti kaasaegse paketi. Mõne detailiga on ehk veidi liiga kaugelegi mindud. Kui näiteks baasvarustuses käib konditsioneeri juhtimine tavapäraste nuppudega, siis tippvarustuses tuleb seda teha puutetundlikult ekraanilt, mis mõistagi tähendab lihtsa toimingu elluviimiseks lisaliigutusi ning sunnib näiteks talvel kinda käest võtma. Ääremärkusena olgu öeldud, et mõni aasta tagasi sama teed läinud Peugeot on hakanud uute mudelite keskkonsoolile taas nuppe paigutama.

Juhiabisüsteeme pakutakse, kuid mõni neist kuulub muidugi lisavarustusse. Standardvarustuses on rajalt väljakaldumise hoiatussüsteem ja sõidurajalt väljumise hoiatus. Lisavarustusena saab juurde näiteks liiklusmärgituvasti, tagurduskaamera, nutitelefoniga ühilduva Mirror Screeni, võtmeta sisenemise ja käivitamise funktsiooni jne.

Uudisena pakutakse integreeritud pardakaamerat ConnectedCAM, mis linnaautole võiks praktilistel kaalutlustel isegi vajalik olla. Peeneraldusega fotosid ja videofaile salvestav kaamera pole üksnes meelelahutusvidin, vaid talletab ka avariihetke, võimaldades taasesitada sündmusi 30 sekundit enne ja 60 sekundit pärast kokkupõrget. Kaamera on varustatud GPSiga, nii et salvestisele kuvatakse auto täpne asukoht ning mõistagi saab seda ka WiFi-võrgu kaudu ühendada nutiseadmega. Videofaile ja fotosid saab alla laadida mälupulgale või välisele kõvakettale.

Citroën C3 on Eestis müügil ning hinnad algavad 10 500 eurost. Võimsaima bensiinimootoriga varustatud auto puhul lisandub arvele 2900 eurot. See toob samas kaasa kolmest varustuspaketist keskmise taseme. Garantii on kuus aastat.

Kristjan Ojang

Nägus ja vahva linnaauto, mis sõidab hästi ka maanteel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind14 900 eurot
MootorR-3 bensiin, turbo, 1199 cm3
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment205 Nm
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus9,3 s
Kütusekulu5,5/4,0/4,6 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.