Peugeot’ püüd linnadžiipide tippu

Uuel Peugeot 3008-l on küllaga argumente, mille põhjal võiks eeldada selle auto edukust linnadžiipide seas.

Iseasi on aga see, kui suureks komistuskiviks saab nelikveo puudumine. Uskudes statistikat, et enamik linnadžiipe ostetakse pelgalt esiveolisena, poleks Peugeot’l muretsemiseks justkui põhjust, kuid samas ei saa selle klassi auto puhul jätta nelikveo puudumist miinusena märkimata. Tootja sõnul on nelikvedu oodata alles järgmisel aastal Peugeot 3008 pistikuhübriidile, mille tagaratastele annab veo elektrimootor.

Igas muus elemendis on Peugeot 3008 „klassikaaslastele” tugev konkurent. Konservatiivsele inimesele tundub 3008 ehk esimese hooga liigagi uuenduslik, kuid kahtlemata tuleb Prantsusmaa autotootjat tunnustada julge disaini ja rikkaliku lisavarustuse eest, mis mitmeski nüansis kuulub oma klassi absoluutsesse tippu.

3008 pole kindlasti see auto, millesse istudes iga inimene end esimesest hetkest väga koduselt tunneb. Uue i-Cockpiti tilluke ja veidi kandiline rooliratas paneb ilmselt esialgu kergelt kukalt kratsima, kuid tänu sellele on juhi ees paiknevad näidikud väga hästi loetavad ning sõidu jooksul ununevad rooli mõõtmed kähku. Samamoodi tuleb enne esimest sõitu põhjalikumat üle vaadata ja endale selgeks teha puutetundliku ekraani ja keskkonsoolil paiknevate klaveriklahve meenutava nuppuderivi kooslus. Klahvidega pääseb otse meelelahutus- ja mugavussüsteemide ning navigatsiooni- ja kliimaseadme menüüdesse, kuid sealt edasi tuleb järgnevad valikud ja lülitused teha ikkagi puutetundlikul ekraanil. Kahtlemata näeb see elegantne välja ja idee poolest võiks ka süsteemi käsitsemine olla kiirem ja ladusam kui eelmise põlvkonna i-Cockpiti ainult puutetundliku ekraani sirvimine, kuid klahvide ja ekraani kooslus nõuab sellegipoolest autojuhilt palju tähelepanu. Ilmselt mingi perioodi möödudes on võimalik nuppude-menüüde koreograafiaga ka harjuda, ehkki sõidu ajal pole selles süsteemis orienteerumine kindlasti mugav ega käepärane.

3008 sõiduomadused on linnadžiibi kohta väga head. Suurt rõhku on pandud müraisolatsioonile, mistõttu jääb sõitjateruum meeldivalt vaikseks nii bensiini- kui diiselmootoriga autol ning rehvimüra kostub minimaalselt. Rool on täpne ja vedrustus hoiab Peugeot’d teega hästi kontaktis ka teravamates kurvides.

Proovisõidukilomeetritest enamiku läbisime 1,6liitriste bensiini- ja diiselmootoritega, mis tagasid tavaliikluse igas olukorras piisava jõudluse. Kütust kulub neil jõuallikail tootja sõnul keskmiselt 4,0–5,7 liitrit saja kilomeetri kohta. Varasemad sõiduproovid on muide näidanud, et Peugeot’ tegelik kulu jääb reeglina lubatu piiridesse või sellele väga lähedale. Nõrgukese muljet ei jätnud ka 1,2liitrine turbomootor, mis pigem üllatas innukusega, lastes boonusena kuuldavale vahvat kolmesilindrilise urinat. Peugeot 3008 jõuallikate tipp on kaheliitrine 180hobujõuline turbodiisel.

Eriti hästi mängivad jõuallikad kokku kuuekäigulise automaatkastiga, mis vahetab käike kiirelt ja pehmelt. Samas võttis kuuekäigulise käsikasti ülekannetega harjumine omajagu aega. Näiteks kiirustel, kus esimest käiku oleks liiast kasutada, kippus teine jääma veidi nõrgaks. Automaatkastiga taolist ebamäärasust ei tekkinud.

Juhiabisüsteeme on palju nagu kaasaegsele autole kohane. Lisavarustusena pakutakse ka erinevatel teekatetel liikumise abi. Kesktunnelil paiknevast pöördlülitist saab määrata seadeid lumisel, mudasel ja liivasel pinnasel sõitmiseks. Taolist pöördlülitit poleks esimese hooga osanud esiveolisele autole igatsedagi, kuid vahe režiimide vahel, mis juhivad veojõukontrolli tööd, on tuntav. Džiibilikku tunnet lisab ka mägipidur, mis töötab kahes režiimis. Käik sees nõlvalt laskudes lubab süsteem liikuda kiirusel umbes 20 km/h, käik väljas aga 4–5 km/h, millest on suur abi näiteks libedatel laskumistel. 22sentimeetrine kliirens on esiveolise auto maastikuvõimekust hinnates suure varuga.

Uus 3008 astub pika sammu ka C-segmendi linnadžiibi mugavusvarustuse täiustamise poole. Menüüs leidub erinevaid meeleolupakette koos lõhna- ja valguslahendustega ning massaažifunktsiooniga ja pikendatavate istmepatjadega esiistmetega. Kallihinnalise mulje jätab ka sõitjateruumis kasutatavate materjalide valik ja viimistlus. Küll aga võiks veidi norida tagumise istmerea kallal, kus jalaruumi jääb täiskasvanuile veidi väheks.

Peugeot 3008 hinnad algavad 19 700 eurost, kuid baasvarustus (access) mõistagi rohket mugavust ei paku, ent turvavarustus on eeskujulik, sisaldades liiklusmärkide tuvastit, juhi tähelepanu jälgimise süsteemi ja sõidurajal püsimise hoiatust. Märksa mugavama auto saab juba järgmisel, Active-tasemel, mille hinnavahe baasvarustuses autoga on 4600 eurot. Tippvarustuse, GT-Line’i hinnapiir algab 27 400 eurost ning selle raha eest pakutakse juba väga mugavat ja nutikat autot.

Kristjan Ojang

Mõistliku hinnaga ja väga hea lisavarustusega auto, mis sõidumugavuse poolest kuulub oma klassi parimate sekka.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind26 400 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 1560 cm3
Võimsus88 kW (120 hj)
Pöördemoment300 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus189 km/h
Kiirendus12,4 s
Kütusekulu4,7/3,5/4,0 l / 100 km
Hooldevälp
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.