Üllatavalt euroopalik luksus

Cadillaci uus tippmudel CT6 on täis moodsat tehnoloogiat ning sõidab täiesti euroopalikult.

Kahe turboga bensiinimootor, sõidu ajal osa silindrite deaktiveerimine, kaheksakäiguline automaatkäigukast, nelikvedu ja nelikroolimine, elektrooniline tahavaatepeegel ja 34 kõlarit. Rääkimata juhiabisüsteemide paraadist ning umbes sajas suunas reguleeritavast juhiistmest. Kõik see iseloomustab Cadillaci uut esindusmudelit, mille andmeid ja varustuse nimekirja lugedes pole võimalik kaheti mõista: CT6-ga pole tuldud mütsiga lööma, vaid proovitakse pakkuda alternatiivi siinsel turul väljakujunenud liidritele.

Seda enam, et olemas on ka hinnaeelis. Umbes samas mõõdus S-klass või 7. seeria või Lexus LS maksavad tunduvalt rohkem, BMW hinnakiri algab seejuures tervelt 20 000 euro võrra kõrgemalt tasemelt!

Kuigi CT6 koduturul kuuluvad valikusse ka tagaveoline reasneljase mootoriga versioon, pakutakse meil ainult topeltturboga V-6 ja nelikvedu. Varustustasemeid on kaks: Luxury hinnaga 76 300 ning Platinum, mis kergitab hinna 97 300 euroni. Suure erinevuse taga on näiteks nelikroolimine, nelja tsooni kliimaseade, tagaistmel reisijatele suurte ekraanidega meelelahutussüsteem jpm.

CT6 juhikoht on üsna täpselt selline, nagu kaasaegselt luksussedaanilt ootakski. Alustades sellest, et heleda naha ja kauni puiduga on kombineeritud suured värvilised ekraanid, mille menüüdes võib kenasti terve päeva veeta.

Ergonoomika pole siiski täiesti õnnestunud. Kuigi iste on väga mugav ja, nagu öeldud, eriti ulatuslikult reguleeritav, võiks see pisut allapoole liikuda. Veelgi enam segab see, et rool jääb juhist liiga kaugele ka siis, kui see on pikisuunas lõppasendis. Väiksemat kasvu juhi korral võib asi parem olla, 190sentimeetrisena jäi täiuslik sõiduasend leidmata. Istmed ühes soojenduse-jahutuse ja massaažifunktsiooniga on see-eest väga head.

Omapärase lahendusena edastab CT6 tahavaatepeegel kaamerapilti. Cadillac ütleb, et see tagab 300% parema vaatevälja, kuid praktikas see päris nii hea ei ole. Esiteks pole silmad sellega harjunud ning fokuseerimiseks kulub üks hetk, teiseks peegeldavad hämaras teiste autode tuled häirivalt. Õnneks saab peeglit kasutada ka tavapärasel viisil. Kui norida, siis natuke häiris ka see, et jalakäijate tuvastamise süsteem raporteeris juhiistet väristades aeg-ajalt ka neist jalakäijatest, kes endast mingit ohtu ei kujutanud, ning automaatne roolikeeramine lõpetas nõudlikumal teel oma töö ilma igasuguse hoiatuseta või meeldetuletuseta, et juht võiks juhtimise üle võtta.

Positiivsele poolele võib julgelt kanda tuuleklaasinäidiku ning öövaatlusseadme Night Vision, mille termokaamera kuvab juhi ette ekraanile näiteks jalakäijad ja ka loomad märksa varem, kui juht neid ise märkaks. Tippmudeli tagumine iste on samuti mugav, elektriliselt reguleeritav ja massaažifunktsiooniga, kuid võiks 5,2meetrise auto kohta veelgi ruumikam olla.

Sõites jätab CT6 oma välismõõtmetest väiksema mulje. Eks siin aitavad kaasa nelja ratta pööramine (vähendab pöörderingi umbes meetri võrra), aga ka jäik kere, hea vedrustus ja ergas, kiire reageerimisega mootor. Viimase 417 hobujõudu tagavad 0–100 km/h kiirenduse 5,7 sekundiga. Need numbrid räägivad enda eest, jõu puudust pole üheski olukorras. Ühtlasi võib kiita mootori häält ning natuke isegi kütusekulu: maanteel näitas pardaarvuti tehase lubatavast väiksemaid numbreid, jäädes tasemele u 7 l / 100 km.

Vedrustus on teeaukude suhtes üllatavalt leplik, vaatamata sellele, et kasutatakse 20tolliseid rattaid ja madala profiiliga rehve. Huvitava lahendusena muudavad kolm sõidurežiimi peale rooli-vedrustuse-käigukasti ja muude seadete ka nelikvedu. Sportseades suunatakse tagasillale 80 protsenti veojõust, talveseades on suhe 50 : 50 ja Tour-režiimis 40 : 60.

Margus Pipar

CT6 pole viimse detailini laitmatu, kuid „tavaliste kahtlusaluste” kõrval isikupärane ja hinna poolest tugevalt konkurentsis luksusauto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind97 300 eurot
MootorV-6 bensiin, 2997 cm3
Võimsus307 kW (417 hj)
Pöördemoment555 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus240 km/h
Kiirendus5,7 s
Kütusekulu13,6/7,5/9,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.