Uus Mégane Grandtour – nägus ja luukpärast ruumikam
Uue Renault Mégane’i universaalmudeli Grandtour disain tuleb tuttav ette luukpäralt. Universaalis on ruumi enam, kuid klassi suurima autoga tegu siiski pole.
Arusaadavalt on universaalkerega auto pikem kui luukpära, kuid Mégane Grandtour sai tava-Mégane’iga võrreldes viis sentimeetrit pikema telgede vahe. Erinevus annab veidi tunda maanteesõidus, kus universaal käitub vaoshoitumalt ja stabiilsemalt.
Sõiduomadustest rääkides jätkab Mégane Grandtour pigem mugavuse lainel nagu eelkäijagi. Tõsi, armatuurlaua puutetundlikult ekraanilt saab küll valida sportrežiimi, kuid juurde ei teki peale punaseks muutuvate näidikute ja tavapärasest kõrgematel mootoripööretel toimuvate käiguvahetuste suurt midagi muud sportlikku. Küllap oli asi ka selles, et proovisõiduauto oli läbinud napilt üle 2000 kilomeetri ning mootori õige „hingamine” eeldaks kolm-neli korda suuremat läbisõitu.
Kurve ei maksa Renault’ga peljata, sest rooli kuulab Mégane Grandtour hästi, kuid selle auto parimad omadused tulevad välja just rahulikult liigeldes. Müraisolatsiooni on piisavalt ning sõit universaalkerega autoga Eestis lubatud kiirustel sujub meeldivalt vaikselt. Ühtmoodi hästi on saadud hakkama nii tuule- kui ka rehvimüra summutamisega, 1,2liitrise turbomootori helidest rääkimata. Esiistmed on mugavad ning meeldiva atmosfääri loovad sõitjateruumi uste sisse paigaldatud muudetava värvusega leedvalgustid.
Paraku ei ole telgede vahele lisandunud viit sentimeetrit sõitjateruumis eriti tunda, jätkuvalt kipub tagumistel istmetel jalaruumi väheks jääma. Võrreldes luukpäraga on asi veidi parem, kuid väikekeskklassi ruumikamatega kõrvutades (näiteks Škoda Octaviaga) on jalgadel ikkagi kitsas. Pagasiruum mahutab tavaolekus 521 liitrit, millest peaks küll igati piisama igapäevase pagasi vedamiseks, kuid see näitaja ei kuulu oma klassi parimate sekka. Nii mõnegi väikekeskklassi universaali pagasiruumi võib laadida enam kui 600 liitri jagu pakke. Tagaistmeid alla klappides kasvab Mégane Grandtouri pagasiruum 1504 liitri suuruseks. Kokkuvõttes on Renault teinud igati nägusa ja esiistmetel reisides ka mugava auto, kuid praktilisuse poolest leidub selles klassis paremate näitajatega sõidukeid.
Uue mudeli hind on varasemaga võrreldes kerkinud, ent Mégane Grandtour jääb siiski oma klassi soodsamate sekka. Baasmudel maksab 15 390 eurot ning tippvarustuses 205hobujõulise mootoriga Mégane Grandtour GT 205 EDC vähemalt 25 490 eurot. Peale mõistliku hinna teeb viimase unikaalseks oma klassis ainsana pakutav nelikroolimine. Heal tasemel on ka kütusekulu, mis jääb erinevatel jõuallikatel (viis bensiini- ja neli diiselmootorit) vahemikku keskmiselt 3,7–6,3 liitrit saja kilomeetri kohta.
Kristjan Ojang
Mugav ja nägus, kuid samas klassis leidub praktilisemaid autosid.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind19 490 eurot |
MootorR-4, bensiin, 1197 cm3, turbo |
Võimsus97 kW (130 hj) |
Pöördemoment205 Nm |
Käigukast7 käiku, automaatne |
Tippkiirus197 km/h |
Kiirendus11,7 s |
Kütusekulu6,8/4,7/5,4 l / 100 km |
Hooldevälp. |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad6 |