Cadillac, mis kallistab

Cadillac XT5 võlub suure poolmaastikuauto otsijat vägeva varustuse, madala hinna ja ... väikese kütusekuluga. Paar möödalaskugi leiab, aga nende tõsidus sõltub vaatajast.

Rohmaka, nagu mootorsaega disainitud Cadillac SRX-i järeltulija XT5 julged juba ka päevavalges linna peale viia, sest järsud jooned on saanud juurde ümarust ning mõne nurga alt on auto täitsa iluski.

Tõsi, euroopaliku ilumeelega inimene saab šoki, istudes ameerikalikult beežikaspruuni nahkpolsterdusega autosse. Kus ma seda jubedat värvi varem olen näinud, ega ometi 1980ndate Ford Tauruses? Õnneks on valikus ka must nahk, mis teeb XT sisemuse 100 korda kenamaks.

Meeldimise-vihkamise torm jätkub, kui Cadillaciga paigalt võtta. Kas sulle siis ei meeldi, kui kiiruse kerkimisel üle 30 km/h kallistavad turvavööpingutid esiistmel istujaid nii kirglikult, et kaassõitja lausa kiljatab ning endalgi tuleb Statoili kohvikakao viimane lonks peaaegu nina kaudu välja? Päeva peale muutub too aina korduv kirepuhang aga naljakaks ning arvata on, et nädala pärast ei paneks seda enam tähelegi.

Turvavööd peavadki pingul olema, sest XT pole mingi alamotoriseeritud eurokäkk – 314 hobujõudu (see vabalthingav V-6 ongi ainus võimalik mootor) töötavad kogu raha eest! Võimsuse ärakasutamiseks peab aga keskkonsoolinupust nelikveo sisse lülitama, sest muidu susistab vaikimisi pelga esiveoga kütust säästa üritav Cadillac foori alt startides lamellrehve mitu meetrit tühja.

Ligi kahetonnise tühimassiga pooldžiip liigub reipalt ja pingevabalt. Terasem juht märkab näidikuploki keskekraanilt, et ka linnasõidul (maanteest rääkimata) töötab mootor tihti kõigest nelja silindriga (eraldi aknas vahelduvad tähised V-6 ja V-4), kuid üleminekut ei taju kuidagi. Sujuvad on ka automaatkasti käiguvahetused. Mootoril on võhma sedavõrd, et suure osa ajast vuriseb see 1500 p/min.

Hästi häälestatud mootor ja käigukast üllatavad kütusekuluga. Hüplikul, pooletunniste pausidega ning osalt tipptunnile langenud linnasõidul nullkraadise temperatuuri juures pidi vaeva nägema üksjagu, et saavutada tootja lubatud linnakulu. Proovisõidu keskmine oli 10,7 l / 100 km. Pole paha!

Paha pole ka üldine sõiduelamus. Muidugi on rool tundetum ning auto ise kiretum kui Audi-BMW-Mercedese sama mõõtu parketidžiibid, aga näiteks Lexuse omanik ei saa praegu üldse aru, millest jutt käib.

XT rool on kerge ja kiire, kuid väga nobedal lappamisel parklas ei suuda võimendi juhi käega sammu pidada. Vedrustus on rõhutatult pehme, ent peeglid siiski kurvis vastu maad ei käi. Ehmatusena toksab mõni konarus läbi ootamatult teravalt. Hoogsa kurvivõtu isu pärsivad kehva külgtoega, kuid muidu pehmed ja mugavad istmed. Keskmisest ameeriklasest kaks korda väiksemad Autolehe proovisõidupäkapikud (kahepeale närused 112 kg) sõitsid neis tugitoolides igatahes ühest servast teise.

Tegelikult oleks päkapikkude koht hoopis tagaistmel, sest muidu rühikat asendit pakkuval diivanil napib pearuumi: 170 cm sõitja pealage lahutab laest vaid poole rusika jagu. Ning milline geenius arvas, et laiale istmele polegi vaja keskmist peatuge?!

Ilmselt sama geenius arvas ka, et suure džiibi sappa on päris okei haakida maksimaalselt kõigest 454 kg kaaluv pidurita või 2000 kg kaaluv piduriga haagis. BMW X5 viib muide ära 3,5tonnise käru ...

BMW-le teeb Cadillac aga ära varustust kõrvutades. Leedtuledest tuuleklaasinäidikuni, pikivahet hoidvast ja hädapidurdavast kiirushoidikust navi ja klaaskatuseni, roolisoojendusest 20tolliste ratasteni – kõik on Platinumi puhul olemas. Kõigi vidinatega saab juht hakkama eriharidust omandamata, sest lülitite ning puutetundlike lülituspindade suhe on optimaalne ning kasutamine intuitiivne. Isegi roolinuppude küllus ei jooksuta juhet kokku.

XT leedkaugtuli on lausa vapustavalt hea ning lähituligi laia valgusvihuga, kuid maanteel jääb selle ulatus napiks. Ka automaatne ümberlüliti peaks olema kiirem, sest pärast vastusõitva auto möödumist pole tore sõita veel 2,5 sekundit lähitulega, kuigi selleks pole enam vähimatki põhjust.

Peenhäälestuse nimekirja läheb ka Bose stereo: 14 kõlarit on tuhmi heli ja piirolukorras plasti pläristava bassiga, säti aparaati, kuidas tahad.

Elmar Ots

XT5 torkab tänaval silma ja hellitab varustusega. Väike haagisemass ja kaks tagapeatuge on veidrad vajakud.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind69 500 eurot
MootorV-6 otto, 3649 cm3
Võimsus231 kW (314 hj)
Pöördemoment368 Nm
Käigukast8 käiku, automaat
Tippkiirus210 km/h
Kiirenduspole teada
Kütusekulu14,1/7,6/10 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.