Uus mootor ja moodsam välimus

Daciate mudelid teevad uue aasta alguses läbi mudelivärskenduse, mille suurim uudis – vabalthingav kolmesilindriline mootor – jättis proovisõidul oodatust tunduvalt parema mulje.

Kas mäletate, millal toodi viimati turule päris uus vabalthingav mootor ja seda veel uhkusega esitleti? Ajal, mil paljude Euroopa autotootjate valikus on eranditult turbomootorid, teeb Dacia just nimelt seda. Üllatava käigu taga on siiski lihtne loogika: vaja oli uut, soodsat ja keskkonnasõbralikumat baasjõuallikat. Nii tuldigi välja lihtsa kolmesilindrilise üheliitrisega, mis on senisest 1,2liitrisest ökonoomsem ja vähemate heitmetega.

Muus osas puudutab värskenduskuur peaasjalikult Daciate välimust ja varustust. Muudetakse tulesid-kaitseraudu, enamik mudeleist saab üksteisele sarnasema näo, kohendatud sõitjateruumi ja lisade hulka näiteks tagurduskaamera. Tehnilisest küljest jäävad autod samaks, kui mainitud mootor ja Dusterile pakutav topeltsiduriga käigukast välja arvata.

Uut mootorit proovisime Sanderol. Selle näitajad panevad kahtlevalt õlgu kehitama. Mida head võiks oodata 73 hobujõust ja 98 Nm-st? Ent tegelikkus on paberilt nähtavast parem. Sandero ärkab ellu elurõõmsa põrina saatel ning kogub hoogu kui mitte just kiiresti, siis täiesti piisava nobedusega. Turbot pole vajagi, pöörded kerkivad elavalt ning hakkama saab ka maanteel. Säästlikkuses annab enamik konkureerivaid ülelaadega jõuallikaid sellele silmad ette, kuid kohatus raiskamises ei saa Sanderot siiski süüdistada. Kui tavaliselt lendab kütuse hetkekulu näit tugevamal gaasivajutusel mitmekümne liitri lähedale, siis Sanderol on tegu, et see kümnenigi ulatuks. Keskmiselt sai kenasti hakkama 5–6 l / 100 km. Sarnase skeemiga mootoritele omaselt on vibratsiooni ja müra suhteliselt palju, mitmed teised tootjad pakuvad tasakaalukamalt töötavaid kolmesilindrilisi.

Väliselt on Dacia mudelid edaspidi senisest sarnasema näoga. Sandero, Sandero Stepway, Logan ja Logan MCV said muu hulgas ühtmoodi LED-tuled, teised esialgu mitte. Sõitjateruumis parandavad üldmuljet uus polster, viimistluselemendid, panipaigad, varustus ja kohendatud ergonoomika. Nii näiteks saab juhiistmele nüüd ka käetoe ning aknatõstukite nupud kolisid keskkonsoolilt uksele. Ent samas mitte kõik: juhiukselt leiab endiselt vaid kaks nuppu. Kui ees istujad tahavad tagumisi aknaid avada, leiavad nad selleks lülitid endiselt armatuurlaualt.

Sandero sõidab samamoodi kui varem ehk on mugava ja pehme vedrustusega ning sobib hästi auklikule teele. Juhitavuselt ei maksa aga palju nõuda, reaktsioon on aeglane ja auto üsnagi vedel. Ka mugavuse eest ei saa me täispunkte anda väsitava istme (ainult kaks seadevõimalust, ristseljatuge reguleerida ei saa) ja vaid üles-alla reguleeritava rooli tõttu. Praktilisus on hea ning tagaistmel kõrguses ja külgsuunas ruumi palju, kuid pika juhi taga jääb põlveruumist vajaka.

Uuendatud Daciate hinnad avalikustatakse järgmise aasta alguses, siis algab ka müük. Esialgu on teada, et baashind jääb samaks ning nii pakub Dacia ka edaspidi kõige odavamaid uusi autosid turul (Sandero maksab näiteks alates 7990 eurost). Teiste versioonide hinnad võivad väikestes piirides muutuda. Kuigi lisavarustust on parandatud, jääb baastase endiselt kesiseks, ent eks see ole ka eelduseks nii soodsate autode pakkumisel.

Dusterile topeltsiduriga käigukast

Teiste uuenduste hulgas saab Dacia Duster järgmisel aastal Renault’ topeltsiduriga EDC-käigukasti. Pakutakse seda ainult kombinatsioonis esiveo ja 110hobujõulise diiselmootoriga. Kui muidu võib Dacia mudelivalikust leida ka robot- ehk automatiseeritud manuaalkäigukasti, siis kõrge maksumuse tõttu (1200–1300 €) hakatakse EDCd paigaldama ainult Dusterile. Teiste, Dusterist märgatavalt odavamate mudelite hinna viiks see liiga kõrgele. Sõites jätab EDC-käigukasti ja diiselmootori koostöö väga hea mulje. Käiguvahetused on kiired ja toimuvad õigetele hetkedel ning 110 hobujõudu ja 250 Nm liigutavad Dusterit reipalt. Ainsa etteheite teeme mootori liiga valju müra eest: iga gaasivajutusega käib kaasas häiriv lagin, mis sama tehnikaga Renault’del on palju paremini summutatud.

Margus Pipar

Väga soodne ja üsnagi praktiline auto, mille väikest mootorit ei maksa peljata.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind7990 eurot
MootorR-3 bensiin, 998 cm3
Võimsus54 kW (73 hj)
Pöördemoment97 Nm
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus158 km/h
Kiirendus14,2 s
Kütusekulu6,5/4,5/5,2 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.