Vana karu uued trikid

Turu võimekamate maastikuautode hulka kuuluv Jeep Grand Cherokee läbis uuenduskuuri, sai pardale moodsat varustustust ja muutus ökonoomsemaks.

Kliirens, mida saab reguleerida 20 ja 27 sentimeetri vahel, aeglusti, maastikusõiduprogrammid ja kuni 3,5tonnine haagiseveovõime teevad Grand Cherokee ahvatlevaks neile, kes vajavad päriselt maastikuautot. Mitte Viimsi ja kesklinna vahet sõitmiseks, aga ikka täiesti päriselt. Olgu kohe lisatud, et Grand Cherokeest on mitu versiooni ja nende suutlikkus eri „distsipliinides” erineb, näiteks tohib luksuslikem versioon, Summit, tõmmata 2,9tonnist haagist, aga tänu õhkvedrustusele saab kliirensi kergitada 27,2 sentimeetrile. Kui reguleeritav vedrustus puudub, on kliirens 20,6 sentimeetrit.

Maastikusõidul tuleb kasuks näiteks infosüsteemi programm, mis kuvab armatuurlaua ekraanile rataste asendi, valitud sõiduprogrammi, tagadiferentsiaali lukustuse, samuti saab sellesama programmi abil vaadata auto elulisi näitajaid, näiteks käigukasti õli temperatuuri.

Juhiabisüsteeme leidub hulgi, loetleda polegi neid mõtet, enamikul sama klassi autodel on ju üsna ühesugused, küll aga tasub auto sihipäraste kasutajate huvisid silmas pidades mainida võimalust jälgida haagist kaamera vahendusel ka tavasõidul, mitte vaid manööverdamisel.

Tagakaameral võiks aga Jeep pruukida Mercedesega sarnast süsteemi, kus objektiiv väljub katte alt vaid „võtte” ajaks ja püsib seetõttu puhtana. Grand Cherokee kaamera on lume ja pori meelevallas ning kehva ilmaga üsna kasutu.

2,5tonnise tühimassiga maastikuauto sõidab asfaldil küll mugavalt, ja on hoolimata naastrehvidest ka vaikne, kuid vägagi kohmakas. Ühtlasi on just teesõit osa, kus Grand Cherokee seitsmeaastane vanus – uuendatud ju seda vahepeal on, kuid mudel pärineb 2010. aastast – enim silma torkab.

250hobujõuline, kolmeliitrise töömahuga turbodiisel ja kaheksakäiguline automaatkäigukast tulid varasemast üle vaid väikese modifikatsiooniga. Lisandus automaatne stopp-startsüsteem, mis mõistagi annab efekti ennekõike linnasõidus: tehase andmetel langes kütusekulu linnas 9,3 liitrilt 8-le. Autoleht sai linnasõidu kuluks 9,2 l / 100 km, kuid arvestada tuleb, et sõitsime talverehvidega ja prooviauto oli väga väikese läbisõiduga. Diisel ja automaatkäigukast mõistavad teineteist suurepäraselt.

Väliskujustuses vaid väikseid muudatusi läbi teinud Grand Cherokee – näiteks madalam ja laiem radiaatorivõre, leedidega udulaternad – hinnad algavad bensiinimootori puhul 48 900 eurost, soodsaim diisel maksab 52 900 eurot. Detailne võrdlus siia artiklisse ei mahu, aga konkurentideks on näiteks Audi Q7, BMW X5, Mercedes-Benz GLE, Volvo XC90 jt.

Kristjan Sooper

Maastikul suurepärane, teedel jääb noorematele rivaalidele alla.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind63 500 eurot
MootorV-6-diisel, 2987 cm³
Võimsus184 kW (250 hj)
Pöördemoment570 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus202 km/h
Kiirendus8,2 s
Kütusekulu8,0/6,4/7,0 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.