Uus Honda Civic ja auto põhiväärtused

Mida aeg edasi, seda rohkem tuleb autoesitlustel välja kannatada ekraanihõõrumise etendusi, Honda asjamehed aga keskendusid Civicut tutvustades hoopis tehnikale.

Põhjusega, sest see auto sõidab tõesti suurepäraselt.

Ekraanisõprade rahustuseks – ka teile jätkub uues Civicus rõõmu. Kuid jäädes kindlaks seisukohale, et auto luuakse sõitmiseks ja mida paremini sel põhitegevus välja kukub, seda parem on auto, peetakse uue Civicu põhipidu siiski sõidumeeste õuel.

Varasemast madalam raskuskese, klassis levinud väändetalaga tagavedrustuse asemel sõltumatu mitmikhoobvedrustus, aktiivamortisaatorid, otsekohene rool ning 182hobujõuline turbomootor on vaid mõned liidetavad summas, millest koosneb uue Civicu karisma. Sportlikke ambitsioone rõhutab ka kujustus.

Siiski, tegemist ei ole ju sportautoga, vaid igapäevasõidukiga, mis väikekeskklassile kohaselt peab mahutama mugavalt vähemalt neli inimest, küünarnukitundega ka viis, ja mõistlikus koguses pagasit. Võrreldes varasema mudeliga tegi Honda uue Civcu koguni 13,6 sentimeetrit pikema (kogupikkus 4,5 meetrit), laiust lisandus 3 cm, sama palju pikendati ka telgede vahet. Kõrgus vähenes 2 cm võrra. Seega muutusid auto välised proportsioonid, kuid mõju ei avaldu vaid seal – sõitjateruum sai avaram. Pakiruum mahutab 478 liitrit, mida ei ole vähe, aga on siiski vähem kui näiteks Škoda Octavial (568 l). Tõsi, Octavia on ka veidi suurem auto, kuid klass on siiski sama.

Ühe ohverduse praktilisuses tegi Honda parema sõidutunnetuse nimel. Nimelt koliti kütusepaak esiistmete alt auto tagaossa. Nii sai paigutada juhi istme madalamale, ühtlasi, nagu eespool mainitud, langetada raskuskeset, kuid tuli loobuda nn võluistmetest (Magic Seats), mis võimaldasid tagaistmepadja ülesklappimisega tekitada esiistmete taha täiendava pakiruumi. Pressikonverentsil kinnitasid firma esindajad, et autoomanikud kasutasid seda võimalust haruharva.

Armatuurlaua kujustuses võtab Civic ette retrofuturistliku teema, mis, tuleb tunnistada, on päris vahva. Mängulisus ei too ohvriks info arusaadavust. Kiita saab ka õnnestunud tasakaalu eest puutetundliku ekraani ja otseteenuppude vahel. Kõik sõidu ajal vajaliku saab juht korda ajada viimaste vahendusel. Varasemast paremad on interjööri viimistluses kasutatavad materjalid. Info- ja meelelahutuse osas vastab Civic igati väikekeskklassi moodsaimale standardile.

Prooviautod olid varustatud uute bensiinimootoritega, mõlemad turboga, ühel töömahtu liiter, teisel poolteist liitrit, võimsused vastavalt 129 ja 182 hobujõudu, mõlemat kombineeritakse nii kuuekäigulise manuaal- kui ka variaatorkäigukastiga. Diiselmootor lisandub valikusse hiljem.

Variaatorkäigukast ja sõidurõõm, kuidas need kokku sobivad, mõtleb nüüd mõni hämminguga? Spetsiaalselt uute VTEC-turbomootoritega töötama konstrueeritud käigukast imiteerib käiguvahetusi ja leiab koos 1,5liitrise mootoriga õnnestunud kesktee dünaamika ja mugavuse kombineerimisel.

Sama mootor koos manuaalkäigukastiga vastab rohkem sportlikuma stiili harrastajate (sest kes muu ikka ise viitsib käike vahetada), väiksem mootor ei ole variaatoriga varustatuna päris vaba kummipaelaefektist tugevamal kiirendusel ning koos manuaalkäigukastiga nõuab üsna sagedasi käiguvahetusi.

Siiski ei maksa ka liitrist jõuallikat peljata, see kolmesilindrine täidab enamiku ootused nii linna- kui maanteesõidul, kuid suurem, nelja silindriga mootor on väiksemast kolmesilindrilisest nii viimistletuma käiguga kui ka paindlikum ja sitkem.

Tuleneb see muuhulgas ka laiemasse pööretevahemikku mahtuvast tippmomendist. Näiteks manuaalkäigukasti korral on suurema jõuallika 240 njuutonmeetrit kasutatavad 1900–5000 pöördel minutis, väiksema 200 Nm aga 2250-l pöördel. Variaatori puhul on näitajad vastavalt 220 Nm 1700–5500 p/min ja 180 Nm 1700–4500 p/min. Väiksema bensiinimootori ja variaatori kombinatsioon valis mitmel korral ka nii kiire ülekandesuhte, et madalatele pööretele sunnitud mootor hakkas tekitama tuntavat vibratsiooni. Keskmine kütusekulu jääb kõigi kombinatsioonide puhul 4,7 ja 6,1 liitri vahele 100 kilomeetril.

Uue Civicu roolisüsteem ei ole mitte ainult muutuva võimendusega, vaid ka muutuva ülekandega. Lihtsalt ja lühidalt öeldes tähendab see, et rooli ei pea järsemates pööretes lappama. Ülekanne muutub kiiremaks n-ö äärealadel. Mida rohkem keerata, seda kiirem ülekanne. Kõik kukub välja väga loogiliselt: Civicu rool ei ole närviline ega ülitundlik keskasendis, aga on piisavalt kiire, et saaks nautida kurvilist teed.

Sõiduomadusi iseloomustavad tervikuna tasakaalukus, selgus ja puhtus: Civic ei koperda, ei kõigu, ei kaldu, olemata seejuures robustselt jäik. Mugavuse ja sportliku teravuse kompromiss asub just selles paigas, mida heast autosõidust lugupidajad oma pereautolt ootavad. Sõites jätab soovida vaid nähtavus tagurdamisel. Sisemüra jääb klassis keskmisele tasemele: leidub vaiksemaid, leidub valjemaid.

Civic tuleb müügile aprillis, mis tähendab, et hinnakiri ja varustuspaketid ei ole veel täpselt paigas. Esialgne info räägib, et hinnakiri võib alata 18 000 euro kandist ja varustuspakett tuleb rikkalik, sisaldades muuhulgas juba baastasemel mitut sellist juhiabisüsteemi (automaatpidurdist ja adaptiivsest kiirushoidikust kuni sõidurajahoidikuni), mis paljudel rivaalidel lisaraha eest saadaval.

Kristjan Sooper

Sõidurõõmu pakkuv, ruumikas ja omanäoline auto. Varustus tõotab tulla rikkalik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, turbo, 1498 cm3
Võimsus134 kW (182 hj)
Pöördemoment220 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus8,4 s
Kütusekulu7,9/5,0/6,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.