Uus Panamera: kas kõige praktilisem sportauto?

Uus Porsche Panamera ühendab sportauto luksusautoga moel, mis võiks meeldida juhile, kes peab lugu emotsionaalsest sõidust, kuid kellele täisvereline sportauto praktilistel põhjustel ei sobi.

Gran turismo on sõnapaar, millega kõige täpsemalt iseloomustada sportauto ja luksusauto sulamit. Tõsi, Panamera ei ole kahekohaline, ega 2 + 2-istmeskeemiga, vaid prooviauto näitel nelja täisväärtusliku istekohaga, aga ikkagi auto, millega läbida kiiresti pikki vahemaid.

GT-autod ja nendelaadsed on ühtlasi sõidukid, mille tabelisse ajamine osutub kõige keerulisemaks. Miski ei takista tehnilisi näitajaid ja hinnakirju Excelis sorteerida nii ja teisiti ... Aga katsuge te karisma ja sarm kuidagi tabelisse suruda! Panameral on paigas nii mõõdetavad kui ka mittemõõdetavad suurused.

Tootja nimetab Panamerat nelja uksega kupeeks. Kui vahel tähendab see fraas õigustust tagaistme napile pearuumile, siis Porsche luukpäras pea vastu lage ei puutu, küll aga tuleb tagaustest sisenemisel-väljumisel arvestada hoogsalt langeva katuseservaga.

Uus Panamera tehti varasemast kõigis kolmes mõõdus veidi suurem, enim lisandus pikkust – 3,4 sentimeetrit. Eestvaates meenutab uudismudel margi kuulsaimat autot 911 ning paljuski tänu madalamale katusejoonele kere tagaosas mõjub varasemast sihvakamana.

Täiesti ringi tegi Porsche Panamera juhikoha. Traditsiooniliste nuppude asemel leiab keskkonssoolilt puutetundlike aladega paneeli. See mõjub šikilt ning töötab laitmatult. Lisaks saab seadistusi muuta puutetundliku ekraani ja roolinuppude abil. Auto olemusega klapib hästi võimalus valida sõiduprogramme otse roolil asuvast pöördlülitist.

Näidikuplokil asub aukohal tahhomeeter, mille kõrval paiknevatel ekraanidel kuvatavat infot saab muuta. Siiski ei vasta näidikute loetavus hindele viis, sest rool varjab paneeli parempoolse nurga. Kuna prooviauto pärines eelseeriast ja seda kasutati ka teeninduse õppeprogrammides, siis mõne elektroonikavimka kallal siinkohal õiendama ei hakka.

Mudeli Panamera 4S kapoti all toimetab 2,9liitrine, kahe turboga V-6-mootor, millel võimsust 440 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 550 njuutonmeetrit. Veojõud suundub neljale vedavale rattale läbi kaheksakäigulise topeltsiduriga automaatkäigukasti.

Komplekt on vaimustav: elav, soliidne ja nutikas samaaegaselt. Hinnaklassis umbes 100 000 eurot kohmitsemist-koperdamist endale ei lubata, see on ütlemata selge, kuid mõtete lugemine õnnestub vähestel. Nagu näiteks Panameral, mis käiguvahetushetkede tabamise ja mootori õigete pöörete hoidmisega tekitas mõnigi kord tunde, et enam paremini lihtsalt ei saa.

„Mõtete lugemise” kõrgemat taset, InnoDrive’i, mis navigatsioonisüsteemi infot kasutades näeb ette teekäänakuid ja tõuse-langusi ning timmib vedrustust ja mootori-jõuülekande süsteemi vastavalt, Eestis ei pakuta, kuid Porsche aktiivvedrustus töötab laitmatult ka selleta.

Peale tee- ja sõiduviisile vastavate automaatmuutuste saab juht valida eri sõiduprogrammide vahel mugavast ennekõike ringrajal kasutatamiseks mõeldud Sport Plusini. Sõiduseaded mõjutavad muidugi suuremat hulka sõlmi kui ainult vedrustus: juhiabisüsteeme, jõuülekannet, mootorit ja roolisüsteemi. Udune hõljuja ei ole Panamera ka mugavusseades, kuid äärmuslikult sportliku seade jäikus ongi kohane vaid sporti tehes.

Hooajale vastavalt veeres Panamera lamellrehvidel, kuid esines selgelt ja konkreetselt rehvide loomuomasest pehmusest ja auto 1,9tonnisest tühimassist hoolimata. Üsna kiiresti ununeb juhil, et ta sõidab viiemeetrise autoga, niivõrd täpset tunnetust ja vilgast minekut pakub Panamera kõige „kangemast” aste madalamas sportrežiimis. Pikk maanteeots sujub kõige meeldivamalt, kui valida mugavusseade: rahulik, stabiilne, lõõgastav, aga igal hetkel valmis kiireks möödasõiduks.

Panamera hinnad algavad 89 520 eurost (330 hj), sellise auto nagu proovisõidus (4S), saab alates 113 760 eurost. Varustusvõimalusi võiks siinkohal loetlema jäädagi, lühidalt on baaspakett ammendav ja lisad luksusklassi tasemel. Eraldi tasub märkida infrapunakaamerat, mis tuvastab tulede valgusvihust väljajäävaid elusolendeid ja annab neist juhile märku.

Konkurente tuleb otsida noobelmarkide lipulaevade seast, samuti BMW 6. seeria Gran Coupe, Audi A7 Sportbacki ja Mercedes-Benz CLSi sportlikumate versioonide hulgast.

Kristjan Sooper

Tõenäoliselt parim sport- ja luksusauto kombinatsioon tänasel päeval.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind113 760 eurot
MootorV-6 otto, turbo, 2894 cm3
Võimsus324 kW (440 hj)
Pöördemoment550 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus289 km/h
Kiirendus4,4  s
Kütusekulu10,2/6,8/8,2  l / 100 km
Hooldevälp
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.