Uus Golf? Tõesti või?

Uuendatud Golfi eristamine varasemast on raske ülesanne, küll aga annavad endast jõulisemalt märku värskendused sisemuses ja ka tehnikas.

Volkswagen ei ole kunagi Golfi uuendades radikaalseid samme astunud, pigem ikka autot sujuvalt edasi arendanud. Seda enam, et värskeim uuendus ei tähenda ju põlvkonnavahetust, vaid seitsmenda põlvkonna vormiparendust. Golfi-spetsi terav silm märkab näiteks uut kaitserauda, samuti uusi laternaid ees ja taga ning veel pisiasju.

Sõitjateruumi suurima uudisena jõudis Volkswageni kallimatelt mudelitelt tuttav, klassikalist näidikuplokki asendav ekraan Golfi. Seadet nimetatakse Active Info Display ning see annab juhile võimaluse muuta näidikuploki kuva, näiteks võib spido- ja tahhomeetri (mis ei ole „päris”, vaid arvutigraafika) vahele kuvada reisiarvesti näidu või hoopis maakaardi või navijuhised või raadiojaamainfo – loetelu saaks jätkata. Käsitsemine käib tänu menüü loogilisele ülesehitusele hõlpsalt.

Kõrgeima taseme info- ja meelelahutussüsteemi Discover Pro mõningaid funktsioone saab juhtida käeviibetega. Lihtsama paketiga prooviautos uuendust järele proovida ei õnnestunud. Sisuliselt on aga tegemist sammuga edasi puutetundlikust ekraanist ehk et teatud menüüdes liikumiseks ei pea ekraani puutuma, vaid piisab käeviipest ekraani ees.

Golfi sõitjateruum on endiselt kvaliteetne ja pakub piisavalt ruumi – siin oli ennegi kõik hästi ja muutusi ei tehtud.

Mootorivalik käidi samuti üle, uus on näiteks liitrine baasmootor 85 hobujõuga. Prooviautot käitas sama turbojõuallika 110hobujõuline versioon kombineerituna seitsmekäigulise DSG-automaatkäigukastiga. Üldiselt tegutses tandem laitmatult, jättes norimisruumi kahel juhul: kiirendus hetkel, kui pidurdav auto ei ole päris peatunud, kuid peab seismajäämise asemel hoopis uuesti kiirendama, ja ühtlasel sõidul umbes 70 km/h. Esimesel juhul kooslus vahel justkui takerdus, gaasivajutusele järgnes aeglane reaktsioon, ja kui tugevamini pedaali vajutada, rapsas edasi liialdatud innukusega. Teisel valis elektroonika nii kõrge käigu, et liiga madalad mootoripöörded tõid kaasa vibratsiooni.

Need olid detailid, suures plaanis töötab aga Volkswageni kolmesilindriline paremini kui paljud rivaalid ning DSG töötab kiirelt ja sujuvalt. Liitrisel jõuallikal jätkub rammu nii möödasõitudeks maanteel kui ka linnas toimetamiseks. Keskmiseks bensiinikuluks annab tootja 4,7–4,8 liitrit 100 kilomeetri kohta.

Suurim mootoriuudis, 1,5liitrise töömahu ja turboga 150hobujõuline väljalülitatavate silindritega jõuallikas, laseb end veel mõne kuu oodata.

Volkswagen täiustas ka juhiabisüsteemide paketti, millest huvitavamana saab välja tuua ummikuabi. See ühendab endas adaptiivse kiirushoidiku ja sõidurajahoidiku, muutes Golfi aeglases linnaliikluses isejuhtivaks: see kiirendab-pidurdab ja püsib sõiduraja joonte vahel juhi abita. Tõsi, viimase käed peavad olema roolil.

Sõiduomadustelt kuulub Golf klassi tippu: mugav, aga konkreetne, vaikne, aga hästi tunnetatav. Siingi pole muutusi.

Uuendatud Golfi hinnad algavad 16 218 eurost.

Kristjan Sooper

Golf jätkab väikekeskklassi paremikus, lubades norida vaid pisiasjade kallal.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 820 eurot
MootorR-3 otto, turbo 999 cm³
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment200 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus196 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu5,7/4,3/4,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.