Huvitavana igavas autoklassis

stiilne kujustus, mugavad sõiduomadused, soliidne sõitjateruum puutetundliku ekraani üleekspluateerimine, ebamugav teine istmerida

Milline autoklass on veel igavam kui mahtuniversaalid? Õige! Mitte ükski. Samas esineb Citroën C4 Picassoga ühtaegu nii huvitavalt kui ka šikilt.

Hea küll, esimene lõik oli liialdatud. Mahtuniversaale, mis peale praktilisuse ka emotsionaalseid väärtusi pakuvad, leidub teisigi. Küll aga tuleb märkida, et linnadžiibistumise foonil näitab klassikaliste mahtuniversaalide liik taandumismärke. Eks kõrgem kliirens ja jõulisem olek lisavad iseloomu seikluslikkust ning toidavad ostjate unistusi vabadusest, ehkki need pole ülerahvastatud asfaltteedel määratud täituma.

See selleks, uuendatud C4 Picasso (ja selle suurem versioon lisanimega Grand, milline oli ka prooviauto) kuulub klassikaliste mahtuniversaalide hulka, ei püüagi teeselda rasket ja robustset maastikuautot, vaid suisa vastupidi, mõjub peenelt ja futuristlikult. Citroëni mahtuniversaal läbis läinud aastal uuenduskuuri, sai kujustusse margi moodsamaid sõidukeid iseloomustavad detailid. Näiteks kapotilogo fookus asub küll auto nina keskel, kuid tänu „kiirtele” mõjub märk terve auto laiusena.

Citroën ei pelga aknajoonega mängimist, lubades sel tuuleklaasi juures langeda, et seejärel hoogsalt tõusta. Mainida tasub seda põhjusel, et väljavaade juhikohalt on esmaklassiline ja olulist rolli mängivad vaates A-piilari ja esiuste vahele jäävad aknad. Nagu mitmes teiseski mahtuniversaalis aitab juhil aga tagumistes istmeridades või reas toimuval silma peal hoida spetsiaalne peegel.

Automaatkäigukasti valits paikneb vägagi ebatraditsioonilisel kohal, roolisambal, ja mitte küljel, vaid ülaosal. Tõepoolest, miks ka mitte – pealegi, kasutada on seda mugav ja kasulikku ruumi raisku ei lähe. Nii hästi ei ole paraku aga kliimaseadmega. Nimelt koondas Citroën nii selle kui ka infolustisüsteemi juhtimise ühe puutetundliku ekraani alla ja astus sammu tagasi kasutusmugavuses. Plusspoolele asetub kindlasti panipaikade rohkus ning kogu sõitjateruumi viimistlus.

Eesmised, massaažifunktsiooniga istmed on vägagi mugavad, kõrvalistuja saab nupuvajutusega istme alt välja sõidutada jalatoe ning end pikal sõidul ülihästi tunda. Teises istmereas täiskasvanud nii luksuslikult ei reisi, istmepadi asub üsna madalal ja iste ise pole kah kuigi mugav. Lapsed ja lühemad täiskasvanud tunnevad end teises reas ilmselt siiski paremini. Kolmas rida pakub 4,6meetrises mahtuniversaalis lihtsalt võimalust sõita erandjuhtumitel seitsmekesi.

Pakiruumi mahuks teise istmerea seljataga annab Citroën lausa 645 liitrit, mis tähendaks ikka hiiglaslikku panipaika, kuid ilmselt on asi mõõtemetoodikas. Mingit superpakiruumi Picasso pärast ei leia, klassis täiesti tavalise aga küll.

Prooviauto 150hobujõuline diisel kuulub valiku tippu ja kindlustab oma 370njuutonmeetrise pöördemomendiga mahtuniversaalile eeskujuliku dünaamika. 0–100 km/h ajas väljendatuna ei märgi ju 10,2 sekundit midagi erilist, kuid praktikas, näiteks möödasõitudel, kiirendab see kaheliitrine turbodiisel umbes 1,6tonnise tühimassiga auto reipalt aeglasematest ette. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 4,5 l / 100 km.

Need, kes ootavad mahtuniversaalilt mugavaid sõiduomadusi ja moodustavad kindlasti enamuse, jäävad Citroëni lähenemisega rahule. Grand C4 Picasso sõidab tõepoolest mugavalt, kuid mitte lodevalt. Teisisõnu: vedrustus suudab summutada ebatasasused, kuid auto juhitavus jääb kindlaks ka kurvilisel teel.

Grand C4 Picasso hinnad algavad 23 600 eurost (hetkel kehtib soodushind 21 100 eurot), mille eest saab 130hobujõulise diisli ja manuaalkäigukastiga mudeli varustuspaketiga, mis sisaldab elementaarset, näiteks ka kliimaseadet ja istmesoojendusi. Sellist nagu prooviauto baaspaketiga ei pakutagi, 150hobujõuline mootor toob automaatselt rikkaliku varustuse.

Kristjan Sooper

Stiilne ja šikk mahtuniversaal sõidab mugavalt, kuid mugavam võiks olla ka teine istmerida ja ... palun vähem puutetundlikkust juhikohal.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 900 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 1997 cm3
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment370 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus 207 km/h
Kiirendus10,2 s
Kütusekulu5,2/4,1/4,5 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.