Opel lõi iseendale tugeva rivaali

disain; lisavarustuse rohkus kolmesilindrilise mootori müra; häälekas veermik

Opeli uus linnadžiip Crossland X näeb moodne välja, sõidab hästi ja pakub väikese auto kohta päris palju ruumi. Ilmselgelt on see ka tõsine rivaal Opel Mokka X-ile.

Mõnes mõttes on Crossland X-i puhul tegu ajaloolise autoga juba enne seda, kui see päriselt müügile tuleb, sest tegu on esimese Opeli mudeliga, mis valmis PSA gruppi kuuludes. Küllap seetõttu on sel ka üht-teist äratuntavat näiteks Peugeot 2008-lt. Näiteks kolmesilindrilised 1,2liitrised turboga bensiinimootorid, mida pakutakse kolmes modifikatsioonis, teise valikuna saab ka kolme varianti 1,6liitriseid turbodiisleid.

Kuid eelkirjeldatust hoolimata püüti vähemast Crossland X-i tutvustamisel jätta mulje, et tegu on ikkagi läbi ja lõhki Saksa autoga, mis sai teistele Opeli mudelitele iseloomulike aktsentidega disaini ning mille lisavarustuses leidub samuti palju tuttavat suurematelt Opelitelt eesotsas Opel OnStariga.

Lisavarustuse nimekiri on pikk ja pisikese linnadžiibi kohta rikkalik. Alustuseks väärivad mainimist leedesituled, juhi elu teevad mugavamaks ka esiklaasile kuvatavad näidud ning tagurdusabi, mis pakub 180kraadilist vaadet auto taha. Kitsast parkimiskohast väljudes on selline abimees kahtlemata vajalik. Turvavarustusest leiab suurematelt autodelt tuttavaid liiklusmärkide ja jalakäijate tuvastusseadmeid ning hädapidurduse ehk kokkuvõtvalt jätkab Crossland X seda teed, mida käivad mitmed teist markigi väikesed autod, tuues oma lisavarustusse ja turvavarustusse üha enam üle seda, mida pakutakse suurematele sõiduautodele.

Kasutusomadustelt on Opel Crossland X igati heal tasemel. Selle sõitjateruumi ei saa küll võrrelda näiteks väikekesklassi mahukamate autodega, kuid kompaktse linnadžiibi kohta on sisemus piisavalt avar. Tagaistmetel jalaruumi jagub, kuna tagumist istmerida saab liigutada 15 sentimeetri ulatuses ette ja taha. Selle võrra muidugi suureneb või väheneb pagasiruumi mahutavus, kuid seegi jääb tavaolekus 410–520 liitriga igati arvestatavale tasemele. Tagumisi istmeid alla klappides kasvab maht suisa 1255 liitrini.

Sõiduomaduste poolest meenutab Crossland X pigem väikest luukpära, sest juhikohalt mõistagi maastikuautolikku muljet ei jää. Maastikuautost pole Crossland X-i puhul põhjust rääkidagi, kuna seda toodetakse vaid esiveolisena. Siin ongi koht, kus tuleks liikuda edasi teemale, kas Crossland X on ühtlasi ka Opel Mokka X-i suurim rivaal. Jah, kui vaadata auto välimust ja hinda, siis kahtlemata. Baashind 13 820 eurot on tubli kolme tuhande euro võrra madalam kui Mokka X-il, ka on Crossland X olemuselt igati värskem kui juba aastaid müügil olnud, kuigi hiljaaegu värskenduskuuri läbinud Mokka X. Viimase kasuks räägib aga nelikveo võimalus ning suuremate neljasilindriliste mootorite valik. Kui nelikvedu on viimase aja linnadžiipide müügitrende vaadates pigem küsitava väärtusega lisa, siis suurem mootor võiks olla päris hea argument. Eks see ole maitse asi, aga kolmesilindriliste häälekus neljasilindriliste siidisele olekule kindlasti vastu ei saa.

Iseenesest pole Crossland X-i kolmesilindrilistele bensiinimootoritele põhjust suuri etteheiteid teha. Need saavad auto liigutamisega rahuldavalt hakkama ning jõuallikate koostöö nii manuaalkäigukastiga kui ka vaid 110hobujõulise bensiinimootoriga kokku pandava automaatkastiga on samuti sujuv. Erilist sõidurõõmu pole neilt autodelt põhjust oodata, kuid tubli tarbeese, mis näeb ka päris hea välja, on Crossland X kindlasti.

Kui jätta Opeli mudelirivi kõrvale, võiks Crossland X-i suurimaks konkurendiks pidada kontsernikaaslast Peugeot 2008-t, mis pakub samasuguseid jõuallikaid, kuid hoopis teistsugust välimust ja kaasaegsema ilmega sõitjateruumi. Hinnavõrdluses on Opel pisut odavam, ehkki vahe jääb nii baasvarustuse kui ka tippvarustuse puhul paarikümne kuni mõnesaja euro piiresse. Siinsetesse müügisaalidesse on Opel Crossland X-i oodata aga alles tuleva aasta alguses.

Kristjan Ojang

Crossland X on küll väikese linnadžiibi moodi, kuid sõiduautoliku juhitavusega. Lisavarustust saab palju ja see ei ole liiga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind18 350 eurot
MootorR-3 bensiin, 1199 cm3, turbo
Võimsus96 kW (130 hj)
Pöördemoment230 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus206 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu5,9/4,7/5,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.