Neile, kes armastavad mugavust

Enesekindel välimus, avar ja mugav sõitjateruum, mugavad sõiduomadused Puuduvad odavad versioonid, variaatorkäigukasti uimasus, segasevõitu kasutajaliides

Hea välimus, mugavad sõiduomadused ja avar sõitjateruum peaksid panema uue Renault Koleose ostu kaaluma kõik linnadžiibihuvilised.

Kui Talisman on Renault’ sõiduautode tipp ja Espace kannab sama tiitlit mahtuniversaalide seas, siis Koleosele kuulub maastikuautode lipulaeva roll. Disain haakub nimetatud mudelitega ning Renault uusima kujustuskeelega laiemalt. Moodulplatvormide ajastul tähendab tehniliste sugulussidemete otsimine üsna laia ringi kaasamist, aga saab öelda, et Koleos baseerub Renault-Nissani liidu CMF-C/D alusel nagu ka näiteks Espace, Talisman ja Kadjar ning Nissan X-Trail ja Qashqai. Pealegi valmistatakse Koleost Lõuna-Koreas Busanis asuvas Samsungi tehases.

Tavalisel autoostjal on siiski vist üsna ükskõik, millel miski baseerub ja kus täpselt on tema auto kokku pandud. Peaasi, et sõiduk teeb ära kõik selle, millega üks linnadžiip peab hakkama saama. Koleos saab, ei koperda üheski olulises lõigus.

4,67 meetri pikkuse Koleose 2,71meetrine telgede vahe kuulub klassis pikemate hulka ja tähendab ühtlasi, et ruumipuudust selle auto kummaski istmereas ei tunta. Pakiruumi maht jääb napilt alla 500 liitri, mis omakorda kinnitab, et sellegi üle ei saa kurta.

Juhikoha ülesehitus sarnaneb Renault’ teiste moodsate mudelitega: keskmes on puutetundliku ekraani ja nuppude kombinatsioon. Ekraani kasutusloogika võiks olla lihtsam, oht menüüdesse eksida on suurem kui mõne rivaali puhul. Õnneks saab siiski kliimaseadet sättida ja helisüsteemi lihtsamaid funktsioone reguleerida otseteenuppude kaudu. Sõitjateruumi viimistlus on kõrgel tasemel ja üldmulje margi ühe autoliigi lipulaeva vääriline.

Mootoreid saab valida kahe turbodiisli seast: 1,6liitrine teeb 130 ja kaheliitrine 177 hobujõudu. Võimsamat paigaldatakse nii nelikveolistele kui ka esiveolistele mudelitele, nõrgemat vaid esiveolistele. Käigukastivalik koosneb kuuekäigulisest manuaalsest ja variaatorist.

Esiveolistel prooviautodel oli kombineeritud 130hobujõuline manuaalkäigukastiga ja 177hobujõuline variaatoriga, autode tühimassi vahe oli umbes 100 kilogrammi (ligikaudu 1,5 tonni vs. 1,6 tonni). Mõlema kombinatsiooni kohta saab öelda tegelikult üht: jalgu ei jää, kuid mingit peadpööritavat dünaamikat oodata ei ole.

Linnasõidus ei märka vahet peaaegu üldse, maanteel saab võimsam muidugi paremini hakkama. Väiksema pöördemoment on 320, suuremal 380 njuutonmeetrit. Variaatorkäigukast võimaldab küll äärmiselt sujuvalt sõitu ja ega 0–100 km/h ajal 9,3 sekundit midagi viga ole, kuid mingit muljet sportlikkusest see käigukastitüüp ei loo ega hakka ilmselt kunagi ka looma. Võimsama mootoriga versioonil kujunes valdavalt maanteel sõites kuluks 8 l / 100 km, tehas annab keskmiseks 5,4 l / 100 km.

Nelikveosüsteem võimaldab kolme seadet: esimene, et auto ei ole üldse nelikveoline, teine, et mitmekettalise siduri abil jagatakse veojõudu vastavalt haardetingimustele, ja kolmas lukustab nelikveo. 21sentimeetrise kliirensiga Koleos esineb maastikul paremate linnadžiipide tasemel ehk võimaldab sõita keerulisemates oludes, kuhu enamik omanikke kunagi ei satu.

Maanteel iseloomustab sõiduomadusi ennekõike mugavus. Koleos liigub pehmelt ja sujuvalt ning on ka üsna vaikne. Sportlikkust ei leidu sõiduomadustes karvavõrdki.

Hinnad algavad 25 390 eurost, selle summa eest saab esiveolise, 130 hj diisliga mudeli. Üks olulisemaid rivaale, Škoda Kodiaq, maksab vähemalt 20 900 eurot, samas on aga odavaima diisel-Kodiaqi hind (150 hj, DSG) 27 300 eurot.

Ruumikas ja mugav linnadžiip, mille mootorivalik võiks just odavamate jõuallikate võrra rikkalikum olla.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind32 190 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 1995 cm3
Võimsus130 kW (177 hj)
Pöördemoment380 Nm
Käigukast variaator
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu6,1/5,7/5,8l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.