Volkswagen Arteon: esindusluukpära, mitte üle mõistuse kallis

disain, ruumikus ja praktilisus, hea lisavarustuse valik juhi jaoks emotsioonitu, mõni puudus varustuses, seest nagu Passat

Küllap õppis Volkswagen Škoda Šuperbi näitel, et lipulaev võib ka luukpärana olla väga edukas. Arteoni tippmudelist oleme juba kirjutanud, nüüd sõitsime selle kõige lihtsama versiooniga.

Juuli alguses avaldatud Arteoni sõiduproovis tõdesime, et 280hobujõuline ja nelikveoline Arteon kannab Volkswageni lipulaeva rolli kenasti välja, kuigi selle mõttelisteks eelkäijateks võib pidada ka pärisluksusautot Phaeton ja väliselt haruldaselt kaunist CC-d. Mõlemad sedaanid!

Ent samas maksab Arteoni tippversioon üle 45 000 euro ning kui liita juurde kõikvõimalikud lisad, millega tavaliselt välismaistes sõiduproovides olevad autod varustatakse, siis isegi tublisti üle khmm... 60 000 euro. Seevastu praeguse kõige lihtsama auto hind on 34 516 eurot – selle eest saab kaheliitrise diisli ja automaatkastiga Arteoni. Sügisel lisandub valikusse ka 1,5liitrise bensiinimootoriga Arteon, mille hind jääb 31 500 euro lähedale.

Koorides Arteonist välja nahkistmed, kõige uhkemad ja moodsamad juhiabisüsteemid, reguleeritava vedrustuse – neid kõiki saab ju ka Passatile –, jääb tõesti järele pilkupüüdvama disaini ja luukpärakerega Passat. Mis ühelt poolt pole ju sugugi halb, sest Passat on oma klassi üks paremaid autosid, kuid teisalt kaob autos istudes igasugune erilisuse või esinduslikkuse tunne.

Praktilisuse kohta ei saa küll tõesti ühtki halba sõna öelda, sest pakiruum on suur ja veel suuremaks laiendatav, tagumisel istmel on väga palju jalaruumi ja pea hõõrub vastu lage vaid eriti pikkadel.

Arteoni standardvedrustus ei paku reguleeritavaga võrdset mugavust või sportlikkust, kuid on väga hea kompromiss. Diiselmootor on kuuldav – piisavalt võimas, aga juhi pulssi ei kiirenda – ning üleüldine sõidukogemus samamoodi tasakaalukas, kuid emotsioonitu. Passat nagu Passat ikka ...

Kõikvõimalikke juhiabisüsteeme, mis aitavad nii sõitu mugavamaks teha, avariisid vältida kui ka avarii järel ohutust tagada, on hulganisti juba baasvarustuses, kuid neid saab ka palju juurde osta. Standardvarustuses jääb siiski silma mõni üllatav puudus, näiteks pole istmesoojendusi ja tagumist käetuge, mis teeks sõidu mugavamaks, ning turvalisust tõstvaid turvakardinaid. Parema varustuse, disaini ja viimistlusega R-Line-auto, mida Eestis ostvat 20 kliendist 19, on enam kui 3000 euro võrra kallim! R-Line-varustusega auto saab muu hulgas suuremad veljed, digitaalse näidikupaneeli, talvepaketi ja esinduslikuma sõitjateruumi.

Margus Pipar

Varasem lugu tipp-Arteonist: http://www.autoleht.ee/ostujuht/arvustused/uus?id=8022

Trumpideks on disain ja praktilisus, aga sõit elamust ei paku ja korraliku varustusega kerkib ka hind kõrgele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 516 eurot
MootorR-4 diisel, 1968 cm³, turbo
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment340 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu5,4/4,0/4,5 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.