Disain ja luksus Velari moodi

välis- ja sisekujustus, sõiduomadused asfaldil, V-6-diiselmootor rabe auklikul teel, keerukas kasutajaliides

Ehkki Jaguar Land Roveri maastikuautode valik tundus juba varem rohkem kui külluslik, mahtus mudelirivvi veel üks, Range Rover Velar.

Volkswageni endisele tippjuhile Martin Winterkornile kuuluvad sõnad, et mida aeg edasi, seda väiksematesse niššidesse tuleb autotootjatel sõidukeid pakkuda. Muidugi rääkis ta Volkswagenist ja fookus oli kontserni moodulplatvormidel, kuid tegemist on siiski üldisema trendiga, mida kinnitab ka Velar.

Tehniliselt sarnaneb Velar Jaguari F-Pace’iga, kuid F-Pace ei ole ju Range Rover. Velar on ühtlasi aga umbes sama suur kui Range Rover Sport, kuid vaimult pigem linnadžiibiliku Range Rover Evoque’i liini jätkaja. Seega, kui teile Jaguar ei sobi, sest on vaja Range Roverit, Evoque on aga liiga väike ja Range Rover Sport liiga maastikuauto, siis tulebki mängu Velar.

Velaris leiab Evoque’iga ka rohkem disainisarnasusi kui Range Rover Sportiga, vaadake või küljejoont, ning ilmselgelt ei ole kumbki suunatud sellisele maastikuauto ostjale, kes leiab, et mida kandilisem, seda parem. Moodne disain on tähtis. Muide, Velar on kõige voolujoonelisem Range Rover õhutakistusteguriga 0,32, sõidu ajal tõmbab ajam isegi lingid uste sisse.

Velari minimalistliku kujustusega sõitjateruum klapib auto olemusega igati: see on peenelt viimistletud, kahe puutetundliku ekraaniga ühtpidi tehnoloogiline, puit- ja nahkviimistlusega aga teisalt klassikaliselt luksuslik.

Ekraanide vahel jaotuvad ülesanded loogiliselt: alumiselt saab toimetada kõike, mis auto tehnikaga seotud, ülemiselt info- ja lustisüsteemi timmida. Enamikul läheb sagedamini vaja ülemist ekraani, ka on sinna mugavam-ohutum pilku visata sõidu ajal.

Näiteks kaarti koos sõidujuhistega (nagu ka mitmesugust muud infot), saab jälgida lisaks ka näidikuplokilt, kuid seal seadete muutmine kujutab endast suuremat väljakutset kui ekraanidel. Ei mäleta, millal oleksin menüüdesse nii ära eksinud, kui juhtus see Velari roolinupuga seadistustes majandades. Samas, kahe keskekraaniga sujub kõik lihtsalt ja loogiliselt. Kiita tuleb, et alles jäeti ka vanad head pöördnupud kliimaseadme reguleerimiseks.

Ruumi jagub piisavalt mõlemasse istmeritta ja hoolimata langevast katusekaarest ei nühi ka tagaistmel sõitjate pea lage.

Velari kandekere valmistati suures osas alumiinimisulamist: nii jääb tühimass kahe tonni ringi ning 300hobujõuline diiselmootor teeb autost päris reipa tegelase. 0–100 km/h spurdiga saab Velar hakkama 6,5 sekundiga. Kaheksakäiguline automaatkäigukast laseb 700njuutonmeetril kiirendustel hiilata ning jääda ise seejuures meeldivalt tagasihoidlikuks. Töö käib sujuvalt, nobedalt ja vahetused ajastuvad täpselt sõiduolukordadega. Mootori omadused klapivad auto üldise olekuga, käik on viimistletud ja vaikne, reaktsioon gaasivajutusele kiire ja jõuline, aga mitte närviline.

Asfaldisõidul käitub Velar selgelt sõiduautolikumalt kui Range Rover ja Range Rover Sport. Aktiivvedrustus hoiab kurvides ülearu kaldumast ning kiirendustel ja pidurdustel kõikumast. Ei ole põhjust rääkida klassis millestki erakordsest, aga sama vähe leiab põhjust asfaldisõidu kritiseerimiseks. Sõitjateruum jääb päris vaikseks ka suuremal kiirusel.

Auklikul kruusateel osutub ka mugavusprogrammi lülitatud Velar liiga jäigaks. Jah, 22tollistel tumedatel velgedel Velar näeb efektne välja, aga need, kes satuvad tihti auklikele teedele, jääksid kindlasti rohkem rahule kombinatsiooniga väiksem velg ja kõrgem rehv.

Maastikul sõidab Velar nagu aeglustita linnadžiip muiste: väga rasketesse oludesse ei ole mõeldud, aga enamiku jaoks jääb varu ikka rohkem kui piisavalt. Õhkvedrustus võimaldab tõsta kliirensi 25,1 sentimeetrile (tavakõrgus 21,3 cm) ja liigelda päris sügavates roobastes, tõsi, nagu sellistel puhkudel sageli, tuleb äärmusesse tõstetud kliirensi korral leppida üpris puise minekuga. Nelikveo südameks on mitmekettaline sidur, nii et Velar võib teatud tingimustel olla vaid tagaveoline, kuid muuta veojõu suhet telgede vahel vastavalt vajadusele suhteni 50 : 50. Maksimaalne haagise mass on 2,5 tonni.

Velari hinnad algavad 58 080 eurost (180 hj diisel ja 250 hj bensiinimootoriga mudel maksavad sama palju), kolmeliitrise diisliga mudeli (300 hj), nagu prooviauto, hinnakiri algab 68 280 eurost. Sama 300hobujõulise mootoriga nelikveolise ja automaatkäigukastiga Jaguar F-Pace’i saab alates 60 600 eurost. Porsche Macani diiselmudel (258 hj) maksab näiteks 61 440 eurot. Rivaale on Velarile rohkem, kui loetleda jõuab, sest asub see ju mitme segmendi piirimail.

Kristjan Sooper

Stiilse välimuse ja sisemusega auto, mille kallal saab norida vaid seetõttu, et klassis on latt väga kõrgel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind68 280 eurot
MootorV-6-diisel, turbo 2993 cm3
Võimsus221 kW (300 hj)
Pöördemoment700 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus241 km/h
Kiirendus6,5 s
Kütusekulu7,4/5,8/6,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.