Renault Capturi põhitrumbiks on disain

disain, elav mootor, (soodus)hinnad kütusekulu ja väike paak, EDC kohatine koperdamine, odavavõitu sisu

Renault’ väike linnadžiip Captur on veelgi nägusam kui varem. Ehkki üht-teist oleks võinud veel teha, muutus auto mudelivärskenduse käigus vähe.

Uued esi- ja tagatuled, uued kaitserauad, uued värvivalikud, teistele uuematele Renault’dele sarnasem välisdisain – selline ongi lühikokkuvõte Euroopas oma klassi populaarseima väikedžiibi mudeliuuendusest. Kui pisut enam süveneda, leiab väikeseid muudatusi ka varustuses, näiteks on lisade hulka tekkinud klaaskatus ning pimenurgas asuvate sõidukite eest hoiatav süsteem. Samuti on parandatud sõitjateruumi viimistlust ning muudetud nutikamaks multimeediasüsteeme.

Mootorivalikus uudiseid pole, Capturit saab endiselt 0,9liitrise (kolm silindrit) ja 1,2liitrise bensiinimootori ning kahes võimsuses diislitega. Mõlemat tüüpi jõuallikat võib kombineerida ka EDC-topeltsiduriga automaatse käigukastiga.

Proovisõiduauto parimateks külgedeks oligi 1,2liitrine mootor ning disain. Ka viis aastat vanad Capturid hakkavad liikluses silma, esmalt julgete ja ilusate värvidega – palju liigub näiteks oranže, helesiniseid ja punaseid autosid – ning teiseks tõesti õnnestunud kujustusega, mis ei näi veel sugugi aegununa. Nüüd parandavad efektsemad päevasõidu- ja muud tuled ning kroomisem esiosa üldpilti veelgi.

Sõites Captur sama kõrget taset ei näita. Positiivne on see, et 1,2liitrist mootorit võib pidada lausa sportlikuks. Selle maksimaalne pöördemoment saabub 2000 p/min juures ning erinevalt automaatkastide tavapärasest tegutsemisviisist langetada pöörded igal võimalikul juhul äärmiselt madalale, püsivad Capturi omad enamasti umbes sel tasemel. Tulemusena on jõud kohe võtta ning Captur on valmis iga pedaalipuudutuse peale käbedalt edasi sööstma. Samas ei saa kapotialuste agregaatide tööd ainult kiita. Erinevalt näiteks hiljuti proovitud Dusterist jätab EDC töö sujuvus linnas kohati soovida ning teatud tingimustel kiirendades kandub keresse ka tuntavat vibratsiooni. Ühtlasi ei saavutanud Captur ootuspärast kütusekulu. Maanteel hästi rahulikult ja konditsioneerita sõites langes see 5,5 liitrini 100 kilomeetri kohta, kuid madalamale enam mitte. Tehas lubab maanteele aga 4,7 ja keskmiseks 5,4 l / 100 km. Kuna ka paak on vaid 45liitrine, langeb kütuseseier päris kiiresti.

Ruumi on väikeses Renault’s täitsa piisavalt ning neli sõidavad mugavalt. Pakiruumi mahuks märgitakse 377 liitrit, see on jagatud topeltpõhjaga kaheks ning soovi korral saab mahtu tagumist istet ettepoole nihutades suurendada. Sõitjateruumi viimistluses Captur endiselt parimate tasemele siiski ei küüni, aga silmatorkavalt hull pole samuti.

Hinna poolest kuulub Captur aga endiselt oma klassi soodsamate hulka: odavaima eest küsitakse pisut üle 14 000 ja kalleima eest veidi üle 20 000 euro ning sugugi haruldased pole kampaaniad, mis hindu veel mitme tuhande euro võrra langetavad.

Margus Pipar

Ilus ja elava loomuga auto, aga pisiasjade parandamisele oleks võinud rohkem tähelepanu pöörata.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 390 eurot
MootorR-4 bensiin, 1197 cm³, turbo
Võimsus88 kW (120 hj)
Pöördemoment190 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus10,9 s
Kütusekulu6,6/4,7/5,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.