Üle võlli: Adam Rocks S
erilisus, reipad sõiduomadused, riidest katus hind, ebatäpne käiguvahetus, liigne jäikus
Avatava riidest katusega Opel Adam Rocks S on väga eriline auto ja selleks, et pidada seda endale paslikuks, peavad olema ka üsna erilised soovid.
Mängime riigihanke mängu. See käib nii, et ostetava auto omadusi tuleb kirjeldada moel, et ostjal margi ja mudeli eelistust justkui ei ole, aga tegelikult saab sõelale jääda vaid üks.
Esimene samm: auto olgu väga väike. Klapib päris palju sõidukeid. Teine samm: auto olgu väga väike, aga sportlik. Valik kahanes märgatavalt. Kolmas: auto olgu väga väike, sportlik, aga maastikuautoliku välimusega, kuid seejuures absoluutselt sobimatu maastikusõiduks. Kas jäi veel mõni kaalule peale Adam Rocks S-i? Vist mitte. Lisame veel paar tingimust, et olla päris kindel: katuseluuk olgu riidest ja 3,7meetrine pisiauto maksku vähemalt Opel Insignia hinna. Nüüd võite olla kindel, et teie hanke saab võita vaid Opel oma Adam Rocks S-iga.
Prooviauto maksis umbes 25 000 eurot, kuid Rocks S-i hinnad algavad 19 570 eurost. Ratsionaalsed autoostjad haaravad kahe käega peast, mis siis, et Rocks S on rikkalikult varustatud. Teisalt, oleks ikka pagana nukker, kui tänavapilt koosneks vaid hallidest universaalkere ja diiselmootoriga autodest!
Hoolimata maastikuautolikust välimusest on tegemist puhastverd linnaautoga. Ehkki kohti on neli, tunnevad end mugavalt kaks esiistmetel sõitjat. Proovisõidul avastasingi end sõitmas tagaistmed püsivalt alla klapitud, nii sain kahekohalise (rohkem polnud vajagi) ja mahuka pakiruumiga (oli vaja) auto. Kui istmed alla klappida, kasvab 170liitrine pakiruum 663liitriseks.
18tollistel velgedel 225/35 mõõdus rehvid kannavad halastamatu otsekohesusega sõitjateni kõik tee ebatasasused ja panevad pikiroobastes auto tugevalt teed otsima. Samas suudab Rocks S kurvilisel asfaltteel pakkuda ohtralt sportlikku sõidulusti. Kui avada riidest katus, on tunne veelgi võimsam, lõhnad ja hääled jõuavad ehedalt sõitjateni, samas, erinevalt kabrioletist või rodsterist, ei räsi sõitjaid suuremad tuulekeerised. Vaikne ei ole Adam Rocks S ei suletud ega avatud katusega.
Võib arvata, et kas või tolli võrra väiksem velg ja veidi kõrgem-kitsam rehv ei muudaks autot märkmisväärselt vähem sportlikuks, kuid kindlasti parandaksid sõiduomadusi kehvemal teel ja muudaksid terviku paremini tasakaalustatuks.
150hobujõuline mootor on igati auto vääriline, reibas ja käreda häälega, kuid käigukast mitte. Ansamblisse sobimiseks peaks käigukangi liikumistee olema palju lühem ja täpsem. Linnaauto soovijad eelistaksid küllap üldse automaatkasti, mis leidub küll Adami tavaversioonide, aga mitte sportmudelite võimalustes.
Kristjan Sooper
Väga kallis, kuid omapärane ja temperamentne auto. Veidi väiksem velg ja kõrgem rehv tasakaalustaks sõiduomadusi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind19 570 eurot |
MootorR-4 otto, turbo, 1364 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) |
Pöördemoment220 Nm |
Käigukast6 käiku, manuaalne |
Tippkiirus210 km/h |
Kiirendus8,5 s |
Kütusekulu7,6/4,9/5,9 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |