Aveo ei püri printsiks
hind, praktilisus nõrk mootor, ABS lisavarustuses
Chevrolet Aveo ei püüagi hüpata üle oma varju. Auto on täpselt seda, mida temalt oodatakse: odav võimalus sõita punktist A punkti B.
Eeldatavasti 135 000kroonise alghinnaga sedaanis on piisavalt ruumi. See on parasjagu mugav ning komplekti täiendab mahukas pakiruum. Sõiduomadused on usaldusväärsed ja mootorivaliku peamiseks märksõnaks säästlikus. Mõned “agad” on siiski samuti.
Aveo sihtgrupiks on praktilist ja odavat autot soovivad-vajavad inimesed ning mõistagi tuleb sõidukit ka sellest vaatevinklist hinnata.
Säästuauto
Selge see, et auto, mille 13tollistele velgedele on tõmmatud rehvid mõõduga 155/80 (muidugi pole need ainsad valikus), pole mõeldud uute ringirekordite löömiseks. Küll aga on selle mõõduga rehvid odavad ning rahuliku sõidustiili puhul saab nende kõrgete ja kitsaste jalavarjudega edukalt hakkama.
Vedrustus (ees MacPherson tüüpi, taga väändetalaga) ei lase autot kurvides ülearu kalduma ning tuleb ebatasasustega edukalt toime. Tõsi, auklikul teel kostitatakse sõitjaid summutatud kolksatustega. Samas on sõitjateruumi kostev müra täiesti vastuvõetavates piirides.
Kiirusetundlik roolivõimendi annab rahuldava sõidutunnetuse maanteekiirustel ja teeb manööverdamise hõlpsaks. Juhilt kõige enam tähelepanu nõudev situatsioon on sõit külgtuules. Küllalt laia rööpega (ees 1450, taga 1430 mm), kuid samas kõrge kere ja napilt tonnise tühimassiga auto käitumine muutub sellistes oludes rahutuks.
Jõuetu mootor
1,2liitrine 72hobujõuline mootor on sobiv valik eelkõige neile, kes liiklevad linnas. Maan-teel venivad möödasõidud selle 104njuutonmeetrist pöördemomenti eviva jõuallikaga väga pikaks. Ja taskumootori hääl on selline, nagu too anuks: “Lõpetage mu piinamine, tunnistan kõik üles.”
1,4liitrise 94 hobujõudu annavad hoopis tõhusama mineku. Möödasõidud sujuvad palju libedamalt ja käigukangiga ei pea linnaski nii palju töötama. Jõudu jätkub rohkem ka madalatel pööretel. 1,2liitrise mootoriga on keskmine kütusekulu 6,4 liitrit 100 kilomeetrile, suuremaga 6,7. Viimase puhul kuulub võimaluste nimekirja ka automaatkäigukast.
Eelkäijast kõigis kolmes mõõdus suurema sedaan-Aveo juhikoht on lihtne ja ülevaatlik, näidikud selged. Miinuseks on siiski helisüsteemi ekraan, mis muutub päikesevalguses loetamatuks. Ebamugav on ka reisiarvuti (lisavarustus) näitude vahetamine näidikuplokil asuva lüliti abil.
Pikemal sõidul suurendab juhi mugavust seljatoele kinnituv ja sealt n-ö tööasendisse keeratav käetugi. Istmed on toekad, ei väsita ja pakuvad lausa üllatavalt head külgtuge. Tagaistujad ei saa jalaruumi nappuse üle kurta, küll aga tekib üle 1,8meetristel probleeme pearuumiga. Tõsi, kitsaks läheb siis, kui toetada n-ö kogu seljaga.
Suur pakiruum
Pakiruum on suur, 400 liitrit, kuid väikese laadimisavaga. Miinuseks on ka suured hinged: pakke laadides tuleb nende liikumisruumiga kindlasti arvestada. Istmeseljatoed saab alla klappida, praktilise lahendusena on nende tagakülg kaetud plekiga: ei ole kartust laadimisega tekstiili lõhkuda ja metallpinda on kerge puhastada. Klappimise tulemusena pakiruumi põrand ja seljatoed siiski ühte tasapinda ei lähe, väike aste jääb sisse.
Varutuse nimekirja vaadates torkab silma, et ABS ning kõrvalistuja turvapadi tuleb baasversioonile eraldi juurde tellida. Autolehe trükkimineku ajal polnud märtsis Eestisse jõudva sedaan-Aveo hinnad veel täpselt teada. Eeldatav hindade alguspiir on 135 000 krooni.
Sõiduk inimesele, kes pole auto suhtes liiga pretensioonikas ega otsi sellest emotsioone, kuid oskab raha lugeda.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind135 000 kr |
MootorR-4, otto1150 cm3 |
Võimsus53 kW (72 hj) 5400 p/min |
Pöördemoment104 Nm 4400 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus157 km/h |
Kiirendus13,7 s |
Kütusekulu6,4 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |