Kiire ja säästlik diisel-Accord
standardvarustus, mootor, sõiduomadused tagaistmel kitsavõitu
Honda Accord on läbinud uuenduskuuri, millest Eesti jaoks tähtsaimaks uudiseks on diiselmootori jõudmine valikusse.
Praeguse kujuga Honda Accordi esitleti kolme aasta eest.
Aasta hiljem hakati müüma esimesi Honda enese konstrueeritud diiselmootoriga autosid, mis meie turule ei jõudnud (erinevalt näiteks diisel CR-V-st). Nüüd võeti ette Accordi plaaniline mudelivärskendus, kus peale kõige muu sai üle käidud ka nimetatud diiselmootor.
Väljast peaaegu endine
Accordi välisilme muutmisel jäädi sedavõrd ettevaatlikuks, et tänaval möödasõitvast autost on praktiliselt võimatu aru saada, oli see nüüd uuem või vanem mudel. Neid kõrvuti parkides leiab erinevused siiski üles – teise kujuga kaitserauad, kroomisem esivõre, massiivsemad küljelaiendid jne.
Honda ise peab Accordi pigem Audi A4 ja BMW kolmanda seeria, kui näiteks Mazda6 konkurendiks ning kvaliteedipüüdlused torkavad hästi silma sõitjateruumis – odavanäolisel plastil või vändaga akendel pole selles autoklassis enam kohta.
Varasemaga võrreldes on Accord saanud kõik uued näidikud ja rooli, parandati mürasummutust ning pikemaks tehti standardvarustuse nimekiri. Nüüd kuulub sinna nn pardakompuuter, stabiilsuskontroll VSA ning kui kõige vaesem ehk Comfort-varustustase välja arvata, siis ka püsikiirushoidik. Auto mõõtmed jäid aga endiseks ning see tähendab, et Accordi tagaistmel võiks ruumi rohkem olla – kolme täiskasvanut ei paiguta sinna kuigi pikaks ajaks.
VSA on abiks
Kuigi proovisõidu viimine kaugele põhja Ivalosse kandis diiselauto karmis kliimas tõestamise eesmärki, ei läinud kõik plaanipäraselt. Külma oli vaid üks kraad ja nii jäigi testimata Accordi uudne sõitjateruumi soojendus, mis peaks üliökonoomsete diislite põhihäda ehk külmetavate reisijate vastu abi pakkuma.
Küll aga leidis kinnitust tänapäevaste juhiabiseadmete tõhusus. Jäärajal sõites hoiab stabiilsuskontroll VSA auto ilusti trajektooril ka kiiruse suureks kasvades – nii kui rattad libisema hakkavad, kostab mõne nurga juurest väikest krabinat ning ongi nina jälle ilusti sõidusuunas. Ilma stabiilsuskontrollita hooletult gaasi vajutades ning rooliga mängides läheb auto saba aga oma teed ning edasine sõltub juba juhi oskustest ja reaktsioonikiirusest.
Jõudu jätkub
Hondasid on tegelikult ka varem diislitega müüdud, kuid need on ikka sisse ostetud – näiteks Isuzult või Roverilt. Et aga osal Euroopa turgudest pole konkurentsivõimelise diislita enam midagi peale hakata, saadi 2003. aasta lõpus valmis 2,2liitrise töömahuga 103 kW ja 340 Nm arendav jõuallikas, mis kiiresti omasuguste seas üheks parimaks tituleeriti. Nüüd on seda veelgi täiustatud – uued on näiteks kütusepihustid ja põlemiskambri kuju.
Autot käivitades (erinevalt uuest Civicust käib see Accordil veel võtmega) on selgelt aru saada, mis masti mootor kapoti all on. Summutatult, kuid äratuntavalt kostub eestpoolt tuttavat diislijõminat. Kohalt võtab Accord kergelt ning gaasipedaali vajutades jõuab juhi näole kiiresti rõõmus naeratus.
Kuskil 1500 pöörde juures surutakse reisijad istmesse ning reibast küüti jätkub ligi 5000 välja – möödasõidud toimuvad mängeldes ning jõust ei näi millalgi puudu olevat. Kusjuures kiirendusega ei kaasne mitte vali plagin, vaid iseloomulik sirin (nagu tööle lülitataks näiteks mikser), mida teiste tootjate masinates kuulda ei saa. Tehase andmetel jääb ka kütusekulu oodatud tasemele – maanteel 4,5 ning linnas 7,2 liitrit saja kilomeetri kohta.
Diiselmootori ning 2,4liitrise ottomootoriga käib koos teine uudis – varasema viiekäigulise manuaalkäigukasti kuueastmeline edasiarendus. Vaid kaheliitrise mootori küljes on endiselt viiekäiguline.
Mis see maksab?
Vaatamata täienenud varustusnimekirjale, on Accordi hind kasvanud vaid 1000 krooni võrra. Kaheliitrise Accordi baashind on nüüd 326 000 krooni, diiselmootoriga auto eest tuleb välja käia 385 000 krooni. Accordiga üsna samas hinnas on näiteks VW Passat. BMW, Audi ja MB on kallimad ning Toyota Avensis veidi odavam. Autode varustuse samale tasemele viimine võib muidugi teha korrektuure.
Kõikidele huvilistele peaks facelift’i-järgsed autod proovida olema jaanuari lõpus või veebruari alguses.
Suurepärane diiselmootor kombineerituna mudelivärskendusega kaasnenud täiustustega teeb Accordist kaalumist väärt valikuvariandi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind385 000 kr |
MootorR-4 diisel 2204 cm3 |
Võimsus103 kW (140 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment340 Nm 2000 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus212 km/h |
Kiirendus9,4 s |
Kütusekulu5,5 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |