Edevuse laat: Chevrolet Colorado

hea dünaamika, edev välimus napp kandevõime ja sellest johtuv ebapraktilisus, sõidumugavus

Mis ühendab nelikveolist ja üle viie meetri pikkust Chevrolet’ pikapit Colorado ning Toyota Yarist? Vastus: kandevõime 410 kg.

Pisikesele Yarisele on sellest küll ja veel. Pealegi on tegu alampiiriga, enamik Yariseid suudab sõita raskema koormaga. Kahetonnise, tagaratastel lehtvedrudega Colorado Crew Cabi puhul on 410 kg aga lausa naeruväärne. Isegi viite meest ei tohi kabiinis sõidutada, rääkimata siis veokasti sihipärasest kasutamisest.

Chevrolet’ USA meediale mõeldud kodulehekülg annab nelikveolise Crew Cabi kandevõimeks siiski 676 kilo, mida on Jaapani rivaalidega võrreldes ikkagi vähe (Toyota Hilux alates 985 kg, Nissan Pickup alates 1080 kg), kuid mis pole ka nii õnnetu nagu 410 kg. Trükiviga Eesti maaletooja leheküljel ja andmete lehel? Ei ole, kontrollisime spetsiaalselt üle.

Kõige suurema kandevõimega on kõige tagasihoidlikum versioon (2,8liitrine 175hobujõuline mootor, kaherattavedu, väiksem kabiin): 540 kg ehk keskklassi sedaani suurusjärk.

Üks number rikub palju

Auto olekust on siiski tunda, et see on suuteline kaugelt enamaks kui nelja kogukama reisija veoks, kuid miskipärast on seatud karm piirang. Oleks tegu sõiduautoga, võiks nappi kandevõimesse leebemalt suhtuda. Mis seal’s ikka, palju nendega ikka viiekesi sõidetakse ning neljale on suutlikkust ju piisavalt. Pikapi aga muudab olematu kandevõime paraku lihtsalt eputamisvahendiks. Ei saa sellega ehitusbrigaad objektile, elektrikud katkist liini parandama, seltskond jahile jne.

Tegelikult on nõrgast lülist tehniliste andmete reas päris kahju. Kui kandevõime oleks juba kolmveerandi tonnigi ligi, oleks Colorado asine pikap just nende õigete jänkikiiksudega, mis sellise sõiduki ilmselt paljudele eriti võluvaks teevad. Näiteks roolisambal paiknev automaatkäigukasti valits, mis võtab vähe ruumi ja on mugav kasutada. Ning kompass, mis näitab, kuhu suunda parasjagu sõidetakse. Ja lõpuks ka suunatule relee, mis klõpsub, nagu laseks mõni Metsiku Lääne tegelane hobusel kivisillutisel sammu sõita.

Prooviauto reasviiene mootor (Vortec 3500) pole siiski kuigi ameerikalik. Tegu on Chevrolet TrailBlazeri reaskuuesel (Vortec 4200) baseeruva jõuallikaga, mis 3,5liitrise töömahu juures arendab 220 hobujõudu ning 305 njuutonmeetrit.

Võiks olla mugavam

Mootoril on Colorado reipaks liigutamiseks jõudu piisavalt. Möödasõidud sujuvad hõlpsalt, hoolimata neljakäigulise automaatkäigukasti targu tegutsemisest. Kütusekulu linnas on 13,8, maanteel 10,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Coloradot pakutakse nii kahe- kui nelikveolisena. Viimase puhul käib veoskeemi muutmine elektrooniliselt armatuurlaual asuvate nuppude abil. Valida on kaherattaveo, kiire nelikveo ja maastikukäigu vahel. Plussideks on nuppude käepärane paigutus ja lihtne käsitsetavus, miinuseks lülituse toimumisest ja lõpetamisest teavitava tulukese raskesti märgatavus. See asub küll samal nupul, kuid on üliväike ja eredamas valguses raskesti märgatav.

Esiratastel on sõltumatu vedrustus, taga lehtvedrudega jäik sild. Auklikul teel hakkab vedrustus tugevalt trampima. See on suure kandevõimega pikapite puhul tühjalt sõites tavaline: vedrustus peab olema valmis kandma rasket koormat ja teatava ebastabiilsusega tühjalt tuleb leppida kui paratamatusega. Colorado 410 kandevõimekilo puhul aga võiks sõit palju sujuvam olla.

Kasti saab kinni katta

Juhikoht on kujundatud käepäraselt, nupukesi on vähe ja nende kasutamismugavus eeskujulik. Mobiiltelefoni või ka väiksemate tööriistade hoidmiseks on käepärased panipaigad istmete vahel. Kohtvalgustidki on olemas: lülitid ja lambid asuvad sisepeeglil.

Maksimaalne haagise veovõime on 1,81 tonni. Kasti pikkuseks on Crew Cabi versioonil 1,5 meetrit, laiuseks rattakoobaste vahel 1,05 meetrit. Kui tellida Big Chiefi pakett (lisakaugtuled, kroomitud astmelauad, elektiline plokisoojendus, haakekonks, nn kängururaud ja kaunistused sõitjateruumis), saab ka kinni-lahti rullitava kastikatte. See komplekt lisab auto hinnale 55 000 krooni.

Põhivarustuse nimekiri on kõigil Colorado versioonidel pikk, sisaldades näiteks nii istmesoojendusi, konditsioneeri jpm. Tasub siiski märgata, et kui juhi ja kaassõitja eesmised turvapadjad on kõigil põhivarustuses, siis külgmisi turvapatju mõningatele versioonidele üldse ei pakuta.

Hinnad algavad 429 900 kroonist (2,8­-­liit­­ri­ne moo­tor, 2wd, Ex­tended Cab) ja ula­tu­vad 652 900 kroonini (3,5liitrine mootor, 4wd Off-Road).

Tagasihoidlik kandevõime muudab pikapi põhilise väärtuse ehk praktilisuse minimaalseks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind652 900 kr
MootorR-5, otto 3460 cm3
Võimsus164 kW (220 hj) 5600 p/min
Pöördemoment305 Nm 2800 p/min
Käigukast4käiguline automaatkäigukast
Tippkiirusteadmata
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu13,8/10,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.