Santa Fe on kodus teel ja maastikul

vaikne sõitjateruum, kindel juhitavus, hind

Uus Hyundai Santa Fe on eelkäijaga võrreldes kaotanud disaini isikupäras ja hinnas, kuid see-eest võitnud sõiduomadustes.

Eelmine Santa Fe polnud halbade sõiduomadustega, kuid mõõtmetelt oluliselt kasvanud uus mudel on saanud kõrglihvi. Selle käigus läksid kaduma ka eelkäija väliskujustuse rõõmsad kaared ja kumerused: uus Santa Fe on asjalik-tõsine, disain rõhutab kuuluvust Hyundai mudeliritta.

Eelkäijast suurem

Uus Santa Fe on eelkäijast 17,5 sentimeetrit pikem. Teised mõõdud on samuti kasvanud, kuid loomulikult vähem. Lisasentimeetrid ei tähenda ainult avarat sõitjateruumi ning tohutut, 774liitrist pakiruumi, vaid ka kolmanda istmerea võimalust.

Armatuurlauda kaunistavad alumiiniumpinnad ja puitliistud. Ehkki nende kahe kombineerimisel heleda plastiga on võimalik korda saata uskumatuid maitselagedusi, on Santa Fe puhul tervik õnnestunud – ei mingit odavat kitši. Üldmulje on pigem põhjamaiselt karge kui ülearu toretsev.

Kõik nupud-lülitid on meeldivalt suured. Isegi kehval teel rappudes saab mitte just klaverimängija sõrmedega juht tagaklaasi soojenduse sisse lülitatud, ilma et enne vahetaks paar korda tahmatult raadiokanalit ja vilgutaks ohutulesid.

Üldiselt on lülitite paigutus loogiline ja käepärane, kuid ühe väikese erandiga: nelikveo lukustamise lüliti ja stabiilsuskontrolli (ESP) väljalülitamise nupp võiksid paikneda ühises nn teemaplokis, sest neid läheb maastikautos tavaliselt koos vaja. Praeguse lahenduse järgi on nelikveo nupp istmesoojenduste lülitite vahel keskkonsoolil ning ESP klahv mestis udutulelülitite ja armatuurlaua valguse reguleerimise nupuga roolist vasakul.

Väike vimka on veel: nimelt puudub sisse-ehitatud raadiol automaatne jaamal püsimise funktsioon, st et kui kuulatava jaama sagedus teekonnal muutub, ei suuda raadio ise n-ö kanalit hoida. Lähiajal lisandub siiski valikusse ka RDS-iga raadio.

Vaikne sõitjateruum

Mootorivõimalusi on kaks: 2,7liitrine V-6-ottomootor ja 2,2liitrine diisel. Viimast võib liialdamata nimetada tõeliseks meistritööks. Et diiselmootor on säästlik ja annab turboga varustatuna hea dünaamika, on elementaarne, kui aga lisada ülivaikne ja sujuv käik ning elastsus, on põhjust inseneride ees müts maha võtta.

Diiselmootoril on võimsust 150 hobujõudu. Maksimaalne pöördemoment 335 njuutonmeetrit on saadaval vahemikus 1800–2500 pööret minutis. Viiekäigulise automaatkäigukastiga Santa Fe kiirendab jõuallikas paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 12,9 sekundiga ning suudab tagada jõulise möödasõidukiirenduse.

Käigukastil on ka nn käsitsi vahetamise võimalus. Keskmine kütusekulu on 8,1 liitrit sajale kilomeetrile (manuaalkäigukasti puhul on 0–100 km/h aeg 11,6 sekundi ja keskmine kulu 7,3 l / 100 km).

Nelikveo lülitamine käib elektrooniliselt. Tavaoludes on Santa Fe esiveoline, vajaduse tekkimisel (selle määrab juhtplokk anduritelt laekuvat informatsiooni kasutades) lülitatakse mitmekettalise siduri kaudu vedu ka tagaratastele. Veojõu suhteks esi- ja tagarataste vahel on siis 50:50. Nupuvajutusega on võimalik veoskeem ka sellisesse suhtesse lukustada.

203millimeetrise kliirensiga ja kuni poole meetri sügavuses vees toime tulev Santa Fe on maastikul pädevam, kui viimistletud teesõiduomadustest oleks oodanud: vedrustuse käiku on piisavalt ja madalatel pööretel saada oleva momendiga diiselmootor võimaldab ka täpset kiiruse doseerimist.

Maanteel on Santa Fe lausa ülivaikne, vaiksem kui mõni kaks korda rohkem maksev samalaadne sõiduriist. Roolitunnetus on maastikuauto kohta üllatavalt hea, rool ei ole ülevõimendatud, vedrustus töötab täpselt.

Korralikel sõiduomadustel on oma hind. Kui vana Santa Fe hinnad algavad praegu 284 900 kroonist (soodushind, tavahind 309 900 kr), siis uue eest tuleb üle 100 000 krooni rohkem maksta. Hindade alampiir on nii diisel- kui ottomootoriga versiooni puhul 449 000 krooni.

Teedel mugav ja kindla juhitavusega, maastikul linna­džiibi kohta võimekas, kuid paraku kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind509 000 kr
MootorR-4, diisel 2188 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min
Pöördemoment335 Nm 1800–2500 p/min
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus178 km/h
Kiirendus12,9 s
Kütusekulu8,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.