Vectra Caravan: praktilisus ennekõike
praktilisus ja jõuline, kuid ökonoomne mootor panipaikade nappus juhikohal
Diiselmootoriga Opel Vectra Caravan kulutab saja kilomeetri sõiduks keskmiselt 5,9 liitrit kütust ja võib vedada kuni 3meetriseid esemeid.
Läinud aasta sügisel uuendatud Vectra põlvkonnast kirjutas Autoleht mullu 5. oktoobril (vt Autoleht nr 39 (177)). Kuna toona oli vaatluse all tippmudel GTS V-6 Sport, otsustasime ära proovida ka n-ö vastandi, universaalkere ja diiselmootoriga versiooni.
Säästlik diiselmootor
Kui istmed alla klappida, moodustub universaal-Vectras klassi mahukaim pakiruum – 1850 liitrit. Kuid ega istmed ülevalgi saa 530liitrist pakiruumi nimetada teisiti kui väga suureks.
Kuid liitritest olulisemad on sentimeetrid: kui tagaistmed on all, mahuvad Vectrasse kuni kahemeetrised esemed, kui ka kõrvalistuja seljatugi on alla keeratud, peaaegu kolmemeetrised. Kahemeetrine põrandapind vabastab aga tagasihoidlikumate ööbimistingimustega rahulduvad matkajad nii hotellikulutustest kui ka telgi püstitamisest.
Kuid just pikemate otsade sõitjad võivad hakata puudust tundma panipaikadest. Näiteks joogipudeli paigutamisega juhi käeulatusse tekib raskusi: esiistmete vahel küll on vastavad kohad, kuid käiguvahetust häirivad nende “asukad” kohe kindlasti. Uksetasku on samuti sedavõrd kitsas, et näiteks paksem teedeatlas sinna hästi ei mahu.
2,8meetrine telgede vahe ja 4,8meetrine pikkus tähendavad, et mahukat pakiruumi pole näpistatud reisijate avaruse arvelt. Ruumi jagub piisavalt nii ees- kui tagaistujaile.
Mudeliuuenduse käigus ülekäidud veermik ja roolisüsteem moodustavad mugava, kuid usaldusväärse terviku. Sportliku sõidu ihalejad võivad rohkem kui pooletonnise (555 kg) kandevõimega Vectra Caravanile ette heita mõningat vedelust, kuid tegu polegi ju kihutamisautoga. Juhitavus on hea, kuid vedrustus piisavalt pehme, et sobida ka kehvadele teedele.
Viimistletud omadustega 1,9liitrise DTH-diiselmootori 150 hobujõudu ja pöörete vahemikus 2000–2750 saada olev 320njuutonmeetrine moment annavad autole eeskujuliku dünaamika. Kuuekäiguline manuaalkäigukast võimaldab hoida mootori nii maantee- kui ka linnasõidus kas ökonoomses režiimis või siis vajadusel tõhusalt kannuseid anda. Muide, isegi Eestis lubatud maanteekiirusel on võimalik kuuenda käiguga sooritada piisavalt kiireid möödasõite.
Tihti pikkade otsade sõitjaid peaksid rõõmustama nii 4,9liitrine kütusekulu maanteel kui ka vaikne sõitjateruum ning isegi pikemal istumisel mitteväsitavad istmed. Vectra Caravani hinnad algavad 309 672 kroonist.
Praktiline, ökonoomne, korraliku dünaamikaga ja mugav auto mõningate pisipuudustega kasutamismugavuses. Sobib hästi Eesti kehvadele teedele.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind385 526 kr |
MootorR-4, diisel 1910 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment320 Nm 2000–2750 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus210 km/h |
Kiirendus10,3 s |
Kütusekulu5,9 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |