Kui tee saab otsa...
sõiduomadused halbadel teedel veidi tahumatu asfaldil
Mercedes-Benz Vito nelikveoline mudel peaks olema hea valik neile, kelle tööd-tegemised ei küsi teede seisukorrast ega aastaajast.
Nelikveolise ja kõrgema kliirensiga on olemas kõik Vito keretüübid: kaubik, pisibuss või nende kombinatsioon (kahe istmereaga kaubik Mixto).
Sõiduvõimaluste avardumine tähendab aga ka märkimisväärset hinnalisa: kui palju täpselt, sõltub versioonist (ja neid on rohkem, kui siin jõuaks üles lugeda). Ligikaudselt on see 60 000 krooni.
Vito on pideva nelikveoga, veojõud jaotub tavaoludes esi- ja tagarataste vahel suhtes 35:65. Mehaanilisi diferentsiaalilukustusi ei ole, kasutatakse näiteks M-klassilt tuttavat elektroonilist süsteemi 4ETS: ühe või mitme ratta tühipöörlemise puhul pidurdatakse neid pulseerivalt.
Nelikvedu lisas autole massi 80 kg, mis tähendab, et kaotused kandevõimes pole suured.
Muidugi ei ole 15sentimeetrise kliirensiga Vito aseaine Unimogile – mööda metsasihti temaga ei sõida –, kuid kevadistel üleujutatud, pehmetel, auklikel ja äravajunud teedel on minek kindel. Kohaltvõtud sujuvad probleemideta ka tõusudel.
Asfaldil on sõit rabedam kui tava-Vitoga, kuid samas pole seegi võrreldav ülalnimetatud supermaastikusuutlike tarbesõidukite tahumatusega.
Vähe konkurente
Prooviautol, kahe istmereaga Mixtol olnud 150hobujõuline diiselmootor evib 330njuutonmeetrist pöördemomenti vahemikus 1800–2400 pööret minutis. Prooviautol oli jõuallikas kombineeritud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mille n-ö alumised käigud on seatud äärmiselt jõuliseks, aga kuuendaga saab maanteetempos kütust kokku hoida. Keskmine kütusekulu on linnas 11,2 ja maanteel 7,1 liitrit sajale kilomeetrile.
Sõitjate- ja kaubaruumi osas on nelikveoline Vito nagu Vito ikka (vt Autoleht nr 5 (119), 11. märts 2004). Juhikoht on sõiduautolikult mugav, dokumentide hoidmiseks leidub käepärane laegas armatuurlaua ülaosas, joogipudeli hoidikusse mahub ka suur pudel. Tagauksed saab avada 180kraadise nurga alla, lisana pakutakse ka 270kraadi (ehk vastu külge) avanevaid uksi.
Konkurente on nelikveolisele Vitole vähe. Vaid Fiatil on mudelivalikus nelikveoline Ducato.
Hea auto halbadel teedel liikujatele, asfaldil pisut tahumatu käitumisega.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind433 530 kr |
MootorR-4, diisel 2148 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) 3800 p/min |
Pöördemoment330 Nm 1800–2400 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus176 km/h |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu8,6 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |