Kui tee saab otsa...

sõiduomadused halbadel teedel veidi tahumatu asfaldil

Mercedes-Benz Vito nelikveoline mudel peaks olema hea valik neile, kelle tööd-tegemised ei küsi teede seisukorrast ega aastaajast.

Nelikveolise ja kõrgema kliirensiga on olemas kõik Vito keretüübid: kaubik, pisibuss või nende kombinatsioon (kahe istmereaga kaubik Mixto).

Sõiduvõimaluste avardumine tähendab aga ka märkimisväärset hinnalisa: kui palju täpselt, sõltub versioonist (ja neid on rohkem, kui siin jõuaks üles lugeda). Ligikaudselt on see 60 000 krooni.

Vito on pideva nelikveoga, veojõud jaotub tavaoludes esi- ja tagarataste vahel suhtes 35:65. Mehaanilisi diferentsiaalilukustusi ei ole, kasutatakse näiteks M-klassilt tuttavat elektroonilist süsteemi 4ETS: ühe või mitme ratta tühipöörlemise puhul pidurdatakse neid pulseerivalt.

Nelikvedu lisas autole massi 80 kg, mis tähendab, et kaotused kandevõimes pole suured.

Muidugi ei ole 15sentimeetrise kliirensiga Vito aseaine Unimogile – mööda metsasihti temaga ei sõida –, kuid kevadistel üleujutatud, pehmetel, auklikel ja äravajunud teedel on minek kindel. Kohaltvõtud sujuvad probleemideta ka tõusudel.

Asfaldil on sõit rabedam kui tava-Vitoga, kuid samas pole seegi võrreldav ülalnimetatud supermaastikusuutlike tarbesõidukite tahumatusega.

Vähe konkurente

Prooviautol, kahe istmereaga Mixtol olnud 150hobujõuline diiselmootor evib 330njuutonmeetrist pöördemomenti vahemikus 1800–2400 pööret minutis. Prooviautol oli jõuallikas kombineeritud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mille n-ö alumised käigud on seatud äärmiselt jõuliseks, aga kuuendaga saab maanteetempos kütust kokku hoida. Keskmine kütusekulu on linnas 11,2 ja maanteel 7,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Sõitjate- ja kaubaruumi osas on nelikveoline Vito nagu Vito ikka (vt Autoleht nr 5 (119), 11. märts 2004). Juhikoht on sõiduautolikult mugav, dokumentide hoidmiseks leidub käepärane laegas armatuurlaua ülaosas, joogipudeli hoidikusse mahub ka suur pudel. Tagauksed saab avada 180kraadise nurga alla, lisana pakutakse ka 270kraadi (ehk vas­­tu külge) avanevaid uksi.

Konkurente on nelikveolisele Vitole vähe. Vaid Fiatil on mudelivalikus nelikveoline Ducato.

Hea auto halbadel teedel liikujatele, asfaldil pisut tahumatu käitumisega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind433 530 kr
MootorR-4, diisel 2148 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 3800 p/min
Pöördemoment330 Nm 1800–2400 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus176 km/h
Kiirendusteadmata
Kütusekulu8,6 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.