Diisel sobib Loganile

ökonoomsus, ruumikus, sõidumugavus, hind napp turvavarustus, puudujäägid ergonoomikas ja varieeritavuses

Renault’ kontserni eelkõige arenevatele turgudele mõeldud sedaani Dacia Logan saab nüüd ka diiseljõuallikaga. Olgugi et omas kategoorias odavaim, pole diisel-Logani puhul sugugi tegu kahvatu kooslusega.

Logani turbodiisel tuleb muidugi Renault’lt ja valmistajanimi on ka mootorikatte avamisel kenasti näha. Jõuallikas esindab igati tänapäevast tehnika taset, pruugitakse seda ju hetkel nii mitmelgi Renault’ mudelil. 1,5liitrises 68 hj mootoris kasutatakse teise põlvkonna ühisanumpritset, suurimast pöördemomendist 160 Nm on 85% saadaval pöörete vahemikus 1500–3500 p/min.

Sõidul käitubki mootor turbodiisli kohta päris paindlikult. Kui siduripedaali suhteliselt pika käiguga harjuda, tundub siduri, gaasi ja käiguvahetuse koostöö igati mõistlik ning minek sujuv.

Säästlik argisõiduk

Mootor ei tee ka ülemäära müra. Külmalt ja kiirendades on hääl küll selgesti kuulda, kuid ühtlasel sõidul eriti mitte. Samuti püsivad pöörded näiteks maanteesõidul küllaltki madalal. Linnaliikluses piisab jõuallika jõuvarudest täiesti ning hakkama saab ka maanteel. Möödasõiduolukordades tasub siiski käik või paar alla vahetada.

Iseloomult sobibki diisel-Logan pigem argisemaks ja rahulikuks kulgemiseks, ka pehmepoolne vedrustus ja kurvilistel teedel ebamäärasevõitu roolitunnetus viitavad samasse suunda. Samas summutab vedrustus hästi teekonarusi ning mootorimüra on väike.

138 900kroonise alghinnaga Logan dCi on 75 hj ottomootoriga mudelist olenevalt varustustasemest 23 000 – 27 000 kr kallim. Vahet on üksjagu, kuid keskmisest vähegi suuremate läbisõitude puhul sugugi mitte võimatult. Peale jõulisema olemuse kulutab diisel loomulikult vähem kütust, keskmiselt 4,7 l / 100 km ottomootori 6,8 liitri vastu.

Suurimad puudujäägid leiab turvavarustusest – on küll juhi turvapadi ja peatoed kõigil istmetel, kuid ABS ja kaassõitja turvapadi nõuavad lisaraha, külgturvapatju jms moodsamat aga ei pakutagi.

Mõningaid kompromisse tuleb teha sobiliku sõiduasendi leidmisel (rooli asend ei ole seatav) ning väiksemaid puudusi võib leida lülitite-nuppude paigutuses. Näiteks asuvad kütte- ja ventilatsiooniseadme lülitid liiga madalal ning elektriliste uksepeeglite juhtnuppu tuleb otsida käsipiduri hoova alt. Peeglid ise on väikesevõitu, ka auto kõrge pära kipub manööverdades vaatevälja piirama. Ette ja külgedele näeb Loganist hästi.

Diiselmootoriga Logan on säästlik valik. Hind ei ole enam väga odav, kuid ruumika diiselauto kohta siiski madal. Napi turvavarustuse täiendamine aga kergitab hinda ning kerevariantide valikut esialgu pole.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind153 900 kr
MootorR-4, turbodiisel 1461 cm3
Võimsus50 kW (68 hj) 4000 p/min
Pöördemoment160 Nm 1700 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus158 km/h
Kiirendus15,0 s
Kütusekulu4,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.