Veel võimsam Lexus

kvaliteet, mugavus, dünaamika, kütusekulu pisipuudused standardvarustuses

Lause, et võimsuse kasv tõi kaasa kütusekulu languse, tundub absurdsena? Siiski käib see Lexus RX350 kohta: auto on eelkäijast nii võimsam kui ka säästlikum.

RX300-ga võrreldes on 350-l 72 hobujõudu enam, kuid keskmine kütusekulu on langenud 12,2 liitrilt 11,2-le saja kilomeetri kohta. Võib-olla tõesti pole üle 700 000 krooni maksva luksus-džiibi ostjale see vahe kuigi oluline, kuid ridade vahelt tuleb välja lugeda nii tehnikaedusamme kui ka suuremat keskkonnasäästlikkust.

Vaikne ja mugav

Uus 3,5liitrine V-6 viib RX-i nullist sajani tehaseandmetel 7,8 sekundiga, sama numbrit kinnitavad ka Autolehe tehtud mõõtmised. Lexus teeb seda nagu Lexusele kohane: soliidselt, lärmakate heliefektideta, aga kindlameelselt, kiirete ja sujuvate käiguvahetustega. Viiekäiguline automaatkäigukast ise on vana, kuid tarkvara uuendati, mille tulemuseks on kiiremad vahetused.

Sõitjateruumi heliisolatsiooni kallal on samuti tööd tehtud: meetmed ulatuvad mootorikattest kardaanitunnelini ja esiklaasist kuni summuti kinnitusteni. Tulemus on esmaklassiline.

RX-i juht võib tagaistujatega isegi sosinal suhelda: sõitjateruum on tõesti ülivaikne. Peale hoolika helisummutuse tuleb vaiksuse põhjuseid otsida ka madalast õhutakistustegurist.

Sõitjate mugavust suurendab tagaistmete mitmeosalise reguleerimise võimalus. Pakiruumi luuk liigub elektriliselt – piisab nupuvajutusest.

Juhi elu teeb kitsastes oludes manööverdades lihtsamaks tagurduskaamera, mille pilt kuvatakse keskkonsoolil paiknevale seitsmetollisele puutetundlikule ekraanile. Viimane on ühtlasi ka reisiarvuti, kliimaseadme, audiosüsteemi menüüde ja DVD-mängija monitor.

Sõiduomadustelt on RX 350 konkreetsem kui eelkäija. Oma osa on ka ümberprogrammeeritud roolivõimendi juhtarvutil. Vedrustuse märksõnaks on eelkõige mugavus.

Varustuse nimekiri on baastasemelgi pikk, kuid siiski väikeste puudujääkidega. Näiteks esiistmete soojenduse saab täiendava paketiga Executive 1, mis lisab auto hinnale 36 000 krooni.

Korralik luksusdžiip hea dünaamika ja väikese kütusekuluga, kuid sügavama mulje jättis siiski mullu testitud hübriidjõuallikaga RX400h.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind899 000 kr
MootorV-6, otto 3456 cm3
Võimsus203 kW (276 hj) 6200 p/min
Pöördemoment342 Nm 4700 p/min
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus7,8 s
Kütusekulu11,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.