Eriti kuum Altea

välimus, sportlikud sõiduomadused, praktilisus sõiduomadused halval teel

Säravpunane värv, 17tollised kergrattad, sportlik iste ja rool ning – 4500 pöördele, sportlike autode klassikalises mõistes (veidi utreerides) pisut ülalpool tühikäiku tahhomeetrile tõmmatud punane joon.

Põhjus on lihtne: Altea FR-i (Formula Racing) ehk eriti sportliku Altea südameks on Seati diislivaliku võimsaim, 170hobujõuline esindaja. Ja sportlikud täiendused on absoluutselt asjakohased, sest autos on temperamenti nii tehnilisest kui ka silmailu vaatevinklist.

Juba 1800 pöördel minutis 350njuutonmeetrist pöördemomenti arendav mootor viib Altea paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,6 sekundiga, sooritab möödasõidud kiiresti ja kulutab keskmiselt 6,2 liitrit kütust sajale kilomeetrile.

Jõuallikas baseerub 140hobujõulisel, kaheliitrise töömahuga TDI-l. Muudetud on turbolaadurit ja kütuse pritsesüsteemi. Samuti on kuuekäigulise manuaalkäigukasti ülekanded seatud õnnestunult kokku mängima võimsama mootoriga.

Vedrustust on seatud jäigemaks, kuid sellega pole üle pingutatud. Auklikul teel sõit pole just meeldiv, kuid igal juhul talutav. Nauding saabub aga kurvilisel asfaltteel, kus tava-Alteaga võrreldes paksemad stabilisaatorvarvad, 15 protsenti jäigemad esivedrud ning seitse millimeetrit madalam kliirens tähendavad stabiilset minekut.

Väikesed erinevused

Väliselt erineb FR tava-Alteast teistsuguste kaitseraudade poolest. Neist eesmisega on ühendatud must kärg-ehisvõre, tagaosa ilmestavad kroomotstega väljalasketorud. 17tolliste kergrataste tagant paistavad hõbedased pidurisadulad.

Sisemuses erinevad tava-Alteast nii rool kui ka käigukang. Mõõdikud on valgel taustal, sportlikud istmed kaunistatud FR-i logodega ning pakuvad head külgtuge kiirelgi sõidul.

Praktilisest küljest on FR nagu Altea ikka: mahuka ja varieeritava pakiruumiga ning piisava ruumikusega esi- ja tagaistmetel. Hind ei ole veel teada, see jääb 300 000 ja 350 000 krooni vahele.

Sportlik, kuid samas praktiline ja ökonoomne auto. Kahjuks pole hind veel teada.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel 1968 cm3
Võimsus125 kW (170 hj) 4200 p/min
Pöördemoment350 Nm 1800 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus208 km/h
Kiirendus8,9 s
Kütusekulu6,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.