Roomster – muhviautode uus tase

ruumikas, mitmekülgne, hea juhitavusega materjalide kvaliteet, nigel baasvarustus

Pärast Volkswageni tiiva alla sattumist on Škoda omandanud igati hea, praktilise ning soodsa auto maine. Nüüd aga kipuvad tšehhi autod veel ka ilusaks ja ihaldusväärseks – lisades seejuures tubli annuse praktilisust.

Hinna poolest asetub Škoda Roomster firma mudelivalikus väikeauto Fabia ja keskauto Octavia vahele, kuid on mõlemast sootuks erinev neljarattaline. Tegu on kompaktse maht-universaaliga ehk konkurendiga Opel Merivale ja Renault Scenicule, aga ka Eestis ülimenukate Citroën Berlingo ja Peugeot Partneri istmetega versioonidele.

Kompaktsetele mahtuniversaalidele oodatakse lähiaastail Euroopas ja ka Eestis suurt müügiedu ning sestap kavatseb Škodagi Roomsteri abil oma müüki tublisti kasvatada. Põhjusi, miks see nurjuma peaks, on esialgu küll keeruline leida, sest Roomster on igakülgselt õnnestunud auto.

Eelkõige on positiivne muidugi see, et Roomsteri hinnad on üsnagi soodsad. Baashind on 164 900 krooni (1,2 Classic), mõistlikuma mootori ja varustusega proovisõiduauto (1,4 Style) maksab aga 189 900 krooni. Seega on ülalmainitud Meriva ja Scenic Roomsterist kallimad, Berlingo ja Partner aga umbkaudu samas hinnas, kuid aegunud mudelid ning pealegi kaubiku juurtega.

Vahva disain

Roomster on aga esimesest pilgust kõike muud kui kaubik. Disainiga on püütud luua mulje, nagu peituks Roomsteris n-ö kaks tuba – sõitmistuba ja elutuba. Seega on esiuste klaasid tunduvalt kitsamad ja dünaamilisemad, tagumised ehk siis elutoa uksed aga ohtralt klaasitud, et sõitjateruumi paistaks rohkem valgust ja et sealt oleks parem väljavaade.

Autosse istudes paistab Škoda disainerite kahe toa filosoofia toimivat. Juhiistmel olles istuks nagu tavalises sõiduautos (kuigi natuke kõrgemal), teises istmereas on aga hoopis avaram ja õhulisem olemine. Just tagaiste ongi see koht, kus Roomsteris pigem tahaks istuda. Mitte et esiiste ebamugav või auto halvasti juhitav oleks (kaugeltki mitte) – asi on lihtsalt selles, et tagaistme liigutamise ja ümberseadmise võimalused on nii nutikalt välja mõeldud, et seal lihtsalt tunneb ennast hästi.

Pea- ja jalaruum on Roomsteris üllatavalt rikkalik. Taha mahuks kenasti korvpallurgi istuma. Küll aga jääb napiks õlaruum, kui paigas on kõik viis istet – taha lihtsalt ei mahu kolm täiskasvanut kõrvuti istuma, vähemasti mitte pikaks teekonnaks.

Siinkohal tulebki appi nutikas võimalus keskmine ja kõige kitsam iste välja tõsta (see käib kergesti) ning äärmisi istmeid auto keskosa poole nihutada. Sedasi on ka õlaruumi rikkalikult ning laiaõlgsed ei pea ennast küljeukse või kaasreisija vastu nühkides ebamugavalt tundma.

Kaubaveomeister

Sellega Roomsteri nutikus siiski ei piirdu. Tagaistmeid saab ka edasi-tagasi sõidutada ning nende seljatoe nurka reguleerida. Kõik kolm tagumist istet saab ühekaupa ka üldse välja tõsta – sedasi muutub Roomster vajadusel neljaistmeliseks, kolmeistmeliseks või ainult kaheistmeliseks. Viimasel juhul tekib esiistmete taha eriti suur pakiruum – 1780liitrine maht on võrreldav suurte universaalide pakutavaga.

Kavalalt läbimõeldud sõitjateruumi tõttu nimetab Škoda uudismudelit lausa unikaalseks autoks. Seda Roomster vast ikka ei ole, kuna tagaistmete liigutamise, reguleerimise ja väljatõstmise erinevaid võimalusi pakuvad ka konkurendid. Küll aga toimib nende võimaluste kasutamine ehk kõige ladusamalt ja selle poolest tuleb teda küll kiita.

Kriitikat väärivad Roomsteri sõitjateruumis aga mõned odavana näivad plastpinnad (kulude kokkuhoid) ning varasematelt Škodadelt-Volkswagenitelt tuttav armatuurlaua kujustus (kulude optimeerimine) – kõik juhtseadmed toimivad küll suurepäraselt, kuid lennuka välisdisaini kõrval oleks oodanud sarnast lähenemist ka sõitjateruumis.

Juht tunneb ennast Roomsteri rooli taga aga siiski suurepäraselt, sest sõita on sellega hea. Vedrustus on tervitatavalt jäigapoolne ja konkreetne, rool töötab täpselt ja annab rataste all toimuvast aimu, käigukangi liikumisteed on mõnusalt tihedad. Berlingo-Partneriga võrreldes on Škoda sõiduomadused nagu teiselt planeedilt, pärast Roomsteriga sõitmist ei igatse oma auto rooli taha ilmselt ka Meriva ja Scenicu omanikud. Täpsema vastuse annaks siinkohal võrdlustest.

Diisel kallim

Mootoreist pakutakse Roomsterile kolme bensiiniga ja kolme diisliga töötavat. Prooviautol oli 1,4liitrine bensiinimootor (86 hj). See vedas Roomsterit üsnagi särtsakalt edasi, nauditavam oleks aga kindlasti mõni jõulistest diislitest – kas 1,4liitrine (69 ja 80 hj) või 1,9liitrine (105 hj).

Nagu paraku tavaks, on diiselautod kallimad. Odavaim diisel-Roomster maksab 192 000 krooni, sama raha eest saaks ka 1,6liitrise bensiinimootoriga (105 hj) Roomsteri. Automaatkäigukasti pakutakse esialgu ainult koos 1,6se bensiinimootoriga, hinnad algavad 207 900 kroonist.

Kui minna Roomsterit isiklikuks tarbeks ostma, tasub kindlasti üle vaadata odavaimast Classic varustustasemest. Sellel on olemas küll neli turvapatja, ABS ja kesklukustus, puuduvad aga raadio, elektriaknad, kindalaegas, katusereelingud jms. Kõik see on olemas varustuspaketis Style, mis maksab sõltuvalt mootorist 8000-20 000 krooni rohkem.

Suurepärane auto perele või lihtsalt aktiivsele inimesele: ruumikas, mitmekülgne, ilus ja soodne.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind189 900 kr
MootorR-4, otto 1390 cm3
Võimsus63 kW (86 hj) 5000 p/min
Pöördemoment126 Nm 3300 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus171 km/h
Kiirendus13,0 s
Kütusekulu6,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.