Maastikuauto seitsmele

praktilisus, sõiduomadused nadil teel, kvaliteet mõningane õõtsumine teesõidul, hind

Chevrolet’ uus maastikuauto Captiva mahutab seitse inimest ja suudab kaheliitrise diiselmootori jõul läbi ajada tagasihoidliku kütusekuluga.

Automaatse nelikveoga või ka vaid esiveolist Captivat pakutakse nii viie- kui ka seitsmekohalisena. Kapoti all võib ühe võimalusena troonida Chevrolet’ Euroopa mudelirea esimene diisel – Koreas valmistatav kaheliitrine jõuallikas, mille 150 hobujõudu tarvitavad nelikveolise Captiva puhul 7,4 liitrit kütust sajale kilomeetrile.

Hinnad algavad 375 000 kroonist, sellisel juhul on tegu viieistmelise, esiveolise ja 2,4liitrise bensiinimootoriga mudeliga. Odavaim nelikveoline maksab 409 000 krooni. Kuna Captiva täpset varustusnimekirja hetkel pole, on raske tuua hinnavõrdlust rivaalidega.

Kiiresti ümberseatav

4,6 meetri pikkuse Captiva plussiks on avar sõitjateruum. Kui esimeses kahes istmereas on ruumi lahedalt, siis kolmas ei võimalda küll laiutamist, kuid on täiesti kasutatav ka täiskasvanud reisijate transpordiks.

Pikemate jalgadega juht võib pisut kurta lühikese istmepadja üle, keskmine ilmselt mitte. Ruumipuudus aga ei tohiks vaevata kogukamaidki. Panipaiku leidub tavapärasest rohkem: juhi käeulatuses on nii väike laegas kliimaseadme kuvari all kui ka mahukam pealtlaetav armatuurlaua ülaosas.

Kui kaks viimase rea istet on kasutuses, ei saa Captiva kelkida muidugi suure pakiruumi mahuga, kui all, on mahuks arvestatavad 465 liitrit. Praktiline lahendus on pakiruumi põranda all asuv laegas – seitsmeistmelisel väiksem, viieistmelisel 140liitrine.

Sõitjateruumi kvaliteet ja materjalid on korralikud. Juhtimisseadmete paigutus on käepärane ja kergelt hoomatav. Raadio ja kiirusehoidiku juhtnupud on mugavalt roolile toodud. Kõigil varustusversioonidel aga ei pakuta võimalust reguleerida rooli sügavust: seada saab vaid kõrgust.

Auto sõitjateruumi muutmine seitsmekohalisest maastikuautost ühekohaliseks kaubaveokiks on mõne hetke küsimus: kahe tagumise rea istmed saab alla füüsilise ja vaimse pingutuseta. Võimalik on ka esimese reisijaistme seljatugi alla keerata. Sellisel puhul mahuvad Captivasse kuni 2,5 meetri pikkused esemed. Pakiruumiluugil on võimalik väiksemate esemete veoks avada ka ainult klaas.

Haagise veovõime sõltub modifikatsioonist, ulatudes piduritega haagise puhul 1,5 tonnist kaheni, piduriteta haagise puhul on piiriks 750 kilogrammi. Ehkki tavaoludes esiveoline, on Captiva vedrustuselt rohkem maastiku- kui sõiduauto – auke neelab neist välja tegemata, kuid lainetaval teel õõtsub džiibilikult. 1,8tonnine tühimass tähendab rahulikku minekut maanteel, kuid mõistagi mitte erilist teravust kurve võttes.

Proovisõidurada Slovakkias ja Poolas ei sisaldanud tõsist maastikusõitu, küll aga mudast ja auklikku kruusalõiku. Nelikvedu töötas sujuvalt ja loogiliselt, samuti oli asfaldil liigagi pehmena tundunud vedrustus ülesannete kõrgusel.

Maastikusõidu muudab algaja jaoks lihtsamaks laskumispidur. Samuti on võimalik stabiilsuskontroll maastikusõiduks välja lülitada. Sõidustabiilsusele nii teel kui maastikul tuleb kasuks automaatne tasakaalustussüsteem: kui auto veab rasket koormat, hoiab see tagaosa esimesega samal kõrgusel.

Diisel on hea valik

Uus diiselmootor sobib Captivale, andes maastikuautole mõistliku kütusekulu hinnaga rahuldava dünaamika. Mootor ei ole ülivaikne, kuid seda ei saa süüdistada ka lärmakuses – tugev keskmine igal juhul. Maksimaalne pöördemoment 320 njuutonmeetrit on saadaval 2000 pöördel minutis.

Ottomootoreid on valikus kaks: 2,4liitrine teeb 136 ja 3,2liitrine 230 hobujõudu. Muide, mõlemad bensiini põletavad mootorid valmistatakse Austraalias Holdeni tehases. Võimsam V-6, mida paigaldatakse ka näiteks Opel Vectrale, suudab Captiva kiirendada 0–100 km/h-ni 8,8 sekundiga.

Kui sama mootoriga Vectra oli täis plahvatuslikku jõudu, valmis pöörasteks sööstudeks, siis raskem ja viiekäigulise automaatkäigukastiga Captiva astub selle toel küll jõuliselt, kuid mitte eriti temperamentselt. Mootor on vaikne ja hästi tasakaalustatud käiguga.

Nelikveosüsteem on täiesti automatiseeritud, juhil puuduvad igasugused võimalused (ja ilmselt enamikul kasutajatest ka vajadus) elektroonika toimetamisse sekkuda.

Tavaoludes on Captiva esiveoline, vajaduse tekkides suudab aga veojõudu jagada esi- ja tagarataste vahel kuni suhteni 50:50. Lisaks esirataste libisemisele otsustab juht-arvuti rooli ja gaasipedaali asendi järgi tagaratastele veojõu suunamise määra üle ning suudab saja millisekundi jooksul veoskeemi vastavalt vajadusele ümber mängida. Süsteemi südameks on märgsidur.

Hea valik inimesele, kelle sõidud ei kulge alati asfaldil, aga ei vii ka päris teedeta maastikule. Kallivõitu, kuid korraliku kvaliteediga ja praktiline auto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind444 000 kr
MootorR-4, diisel 1991 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 2000 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus10,6 s
Kütusekulu7,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.