Sprintereid seinast seina
hooldevälp, kütusekulu, versioonide paljusus veidi ebakindel kruusateel
Mercedes-Benz Sprinterist pole olnud kunagi saadaval nii palju erinevaid versioone, kui pakutakse pärast uuenduskuuri.
Neid, nii uskumatult kui see number ka ei kõla, on tootja teatel tuhande ringis.Erinevad keretüübid, telgede vahed, kõrgused, pikkused, kandevõimed, mootorid ja käigukastid võimaldavad leida töö iseloomule sobiva auto. Täismass on maksimaalselt viis tonni, pikkus kuni 7,3 meetrit, diiselmootoreid on valikus viis (võimsusvahemikus 88–184 hobujõudu), pakutakse ka üht ottomootorit – V-6 võimsus on 258 hobujõudu. Viimasega käib kokku viiekäiguline automaatkäigukast, diislite standardvarustuses on kuuekäiguline manuaane (kolm peaülekande võimalust).
Saab kokku hoida
Proovisõiduauto Sprinter 315 CDI (150hobujõuline diiselmootor), standardse telgede vahe (3665 mm) ja kõrge katusega versiooni kaubaruumi mahuks on 10,5 kuupmeetrit ning kandevõime 1455 kilogrammi. Auto täismassiks on 3,5 tonni.
Kuukäiguline käigukast lubab mootori hoida väga ökonoomses töörežiimis. Kui tootja lubab keskmiseks kütusekuluks 9,2–10,4 liitrit, siis proovisõidul saavutame veelgi madalama tulemuse. Muidugi ei ole võimalik madalat kütusekulu saavutada võidusõidulike võtetega, sõidetud sai kõiki n-ö säästusõidu võtteid kasutades.
Juhi mugavus on sõiduautolikul tasemel. Pakutakse ka reisiarvutit, mis teenib samuti praktilist eesmärki – saab näha kütusekulu ja sellest omad järeldused teha.
ESP põhivarustuses
Panipaiku jätkub: juhi ja kaasreisija pea kohal on riiulid, armatuurlaua keskosas A4-pabereid mahutav laegas, reisijate istmepadja all on mahukas laegas, pudelihoidikusse mahuvad ka pooleteiseliitrised pudelid. Keskmise istme seljatoest saab välja tõmmata lauakese.
Vedrustus on ka tühjalt sõites küllaltki pehme. Kruusateel otsib koormata Sprinter tugevalt teed. Standardvarustuses oleva stabiilsuskontrolli (ESP) märgutuluke vilgub, kuid sekkub taktitundeliselt. Kui ESP ei ole välja lülitatav, siis veojõukontroll on.
Manööverdamise teevad hõlpsamaks kaheosalised peeglid, milliseid Sprinteril varem ei olnud. Lisavarustuses pakutakse parkimishäälitsat, samuti tagurduskaamerat. Samast nimekirjast leiab ka võtmeta ukseavamissüsteemi – kui see on aktiveeritud, avaneb kaubaruumi küljeuks automaatselt, kui juht on jõudnud sellele viie meetri kaugusele. Kui juht eemaldub, sulgub uks taas automaatselt. Ilmselt on see eriti kasulik-vajalik kullerteenuse osutajatele. Külguks on kuni 1,3 meetri laiune.
Pikem hooldevälp
Hooldevälp pikenes diiselmootoritega Sprinteritel 80 000 kilomeetrini (õlivahetus 40 000 km järel), roostegarantii on 12 aastat pikk. Tootja kinnitab ka, et lihtsustatud on hooldus- ja remonditöid: sõlmedele pääseb paremini ligi.
Mõistagi ei ole võimalik Sprinteri puhul välja tuua hindu nagu sõiduautodel – versioone on selleks liiga palju.
Korralik töövahend, kus on põhjalikult mõeldud ka juhi heaolule ja ohutusele.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind283 700 kr |
MootorR-4, diisel 2148 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) 3800 p/min |
Pöördemoment330 Nm 1800–2400 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusteadmata |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu9,2–10,4 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |