B9 Tribeca viib Subaru uutele jahimaadele
sõidumugavus, juhitavus, avar sõitjateruum valikus vaid üks mootor
Subaru uus lipulaev B9 Tribeca trügib ambitsioonikasse seltskonda, kus teda ootavad ees näiteks Volvo XC90, Audi Q7 ja BMW X5.
Muidugi istub Tribeca kapoti all boksermootor ja loomulikult veavad kõik neli ratast. Aga sellega sõnade “muidugi” ja “loomulikult” kasutusvõimalused ka piirduvad – tegu on Subarule täiesti uue autoklassiga. Jaapani autotootja pole varem luksusdžiipe valmistanud.
Välimus on igal juhul meeldejääv ja Tribeca sassiajamine mõne teise SUV-iga on vähegi n-ö fotograafilist mälu omades absoluutselt välistatud. Subaru Imprezalt tuttavad esiosa disainielemendid kombineerituna maastikuauto koguka kere ja kõrge kliirensiga võivad auto kauniduse teemal vaidlusi põhjustada, kuid omapärane on kooslus kindlasti.
Kohti seitsmele
Juhikoht kaardub efektselt ümber roolikeeraja: suuri ja selgelt loetavaid spido- ja tahhomeetrit täiendavad poolkuusarnased kütuse ja jahutusvedeliku temperatuuri näidikud. Klimaatorilt soovitud temperatuuri näeb miniilluminaatoritest keskkonsoolil, rohkem sõidu ajal vajatavate funktsioonide juhtimine on toodud roolile.
Tribeca mahutab kuni seitse reisijat. Kui esimeses ja teises reas jätkub ruumi lahedalt, siis kolmas, nagu enamasti ikka alla viiemeetriste autode puhul, sobib ennekõike lastele või lühikese sõidu puhul hädapärast ka täiskasvanutele Viieistmelisena leiduvad Tribeca mahuka pakiruumi n-ö põhja all laekad, mis on eriti praktilised väiksemate esemete puhul – need ei reisi mööda pakiruumi ringi. Et pakiruumi suurendada, piisab istmeseljatugede allakeeramisest – ei mingit istmepatjade voltimist, peatugede eemaldamist, rääkimata istmete väljatõstmisest.
Kõrgemal varustustasemel Volvo XC90-ga samasse hinnaklassi ehk 700 000 – 800 000 krooni vahele paigutuva Tribeca varustusnimekiri tuleb pikk. Näiteks on seitsmeistmeline varustatud ka DVD-mängija ja juhtmeta kõrvaklappidega, rääkimata muidugi kliimaseadmest, stabiilsuskontrollist jne. Novembris Eestis müügile jõudva auto täpne varustus ja hinnakiri pole veel teada.
Kindla minekuga
Kolmeliitrine kuue silindriga boksermootor arendab 245 hobujõudu, mis jõuavad ratasteni läbi viiekäigulise automaatkäigukasti (sel on ka n-ö manuaalse käiguvahetamise võimalus) ja normaaloludes suhtes 45:55 veojõudu jagava nelikveosüsteemi. Vastavalt sõiduoludele suhet muudetakse.
Mootor on luksus-džiibile sobivalt vaikse ja vibratsioonivaba käiguga. Kiirendusajaks 0–100 km/h antakse tehaseandmetes 9,7 sekundit ja keskmiseks kütusekuluks 12,3 liitrit sajale kilomeetrile. Tribeca suudab vedada kuni kahetonnist haagist.
Paraku pärinevad 213millimeetrise kliirensiga Tribeca proovisõidumuljed vaid asfaldilt, Rootsis ettevalmistatud rada ei viinud muule kattele. Kõvakattel käitub ees MacPherson- ja taga mitmikhoobvedrustusega Tribeca sõiduautolikult: mingist õõtsumisest pole juttugi. Muidugi pole sõit kurvides absoluutselt kaldevaba, sest maastikul vajatakse ju pikka vedrustuse käiku, kuid minek on kindel ja auto reaktsioon roolipööretele džiibi kohta väga kiire. Roolitunnetuselegi pole põhjust etteheiteid teha.
Kui auto Eestisse saabub, loodame edastada muljeid ka ebatasaselt teelt, kruusalt ja maastikult.
Mugav, ruumikas ja kindla juhitavusega auto. Omapärane disain võib nii mõnegi konservatiivsema maitsega inimese ära ehmatada.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 700 000 kr |
MootorB-6, otto 2999 cm3 |
Võimsus180 kW (245 hj) 6600 p/min |
Pöördemoment297 Nm 4200 p/min |
Käigukast5käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus195 km/h |
Kiirendus9,7 s |
Kütusekulu12,3 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |