Pidu kiiruse tänavas

- -

Need, kellele auto on vaid tarbeese, BMW 3. seeria kupeest ilmselt lõpuni aru ei saagi, kellele aga tähen­dab auto midagi enamat, on see armastus esime­sest silmapilgust.

Eks süüagi saab mitut moodi: võib kugistada hamburgerit või haugata friikartuleid viineriga, aga võib ka veeta mitu tundi nooblis restoranis parima koka roogade seltsis. Nälga ei sure, ükskõik, milline kolmest valida, aga võrdusmärki kah panna ei saa.

3. seeria kupee on nagu meisterkoka õhtusöök: et nautida, tuleb aru saada. Ja mis samuti tähtis – serveerida õigel temperatuuril. Kuumalt. Nii nagu pole tark minna Gloriasse hamburgerit nõudma või McDonaldsist foie gras’d küsida, on ka 3. seeria kupee ja teiste temperamentsemate autode peenemate maitseomaduste nautimiseks tarvis leida õige aeg ja koht.

Uus 3. seeria kupee on eelkäijast suurem, kuid samas kergem, võimsam ja väiksema kütusekuluga. Tippmudeli 335i kahe turboga jõuallikas arendab 306 hobujõudu ja viskab kupee paigalt sajani 5,5 sekundiga. Keskmine kütusekulu on aga seejuures, nii uskumatult kui see ka ei kõla, 9,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Valikus viis mootorit

Diiselmootoriga 335d ei jää dünaamikas palju alla (nullist sajani 6,1 sekundiga), kuid keskmine kütusekulu on veelgi madalam – 7,5 liitrit sajale kilomeetrile.

Testiauto 325i on kuue ridamisi asetseva silindri, 2,5liitrise töömahu ja 218hobujõulise võimsusega mudelivaliku kõige tagasihoidlikum, kuid siiski mitte ülemäära vagur. Seegi suudab bensiinist välja põletada sportlikule kupeele väärilise mineku ja mahlaka helitausta.

Pisut enam kui tuhandekilomeetrise läbisõiduga testiauto siiski tehaseandmetes automaatkäigukasti puhul lubatud 7,6sekundilist aega paigaltstardist sajakilomeetrise tunnikiiruseni ei saavuta – mõõdame 8,3 sekundit. Kuid sellest hoolimata pole dünaamikale midagi ette heita – möödasõidud käivad nobedalt, reaktsioon gaasivajutusele on kiire.

Mootoreid on valikus ühtekokku viis, lisaks nimetatutele veel 272hobujõuline ottomootor ja 231hobujõuline diisel. Uut kupeed pakutakse nii taga- kui nelikveolisena.

Kõrgem pilotaaž

Mis puust 3. seeria kupee tehtud on, selgub eriti ilmekalt juhitavuskatsetel. Tulemused, mis on mõnel autol olnud laeks või suisa kättesaamatud, saavutab BMW uudismudel nagu muuseas. Tempo, milleni jõudes on nii mõnigi üritaja hingetuna lamama jäänud, on talle kerge soojendus.

Kiire ja ülihead tunnetust pakkuv rool, mitte liiga jäik, aga sportlik vedrustus, 50:50 kaalujaotus ja paljud pisiasjad moodustavad tasakaalus terviku, mis võimaldab kupeel näidata juhitavuses absoluutset tippklassi.

Joonistel toodud katsete läbimiskiirused on jõukohased vaid vähestele autodele, kuid mis veelgi olulisem – BMW kupee on ülikindla käitumisega ka suurtel kiirustel. Juhitavus on neutraalne, kõik autoga toimuv juhile mõistetav ja ootuspärane.

Samas pole autot arutult jäigaks aetud: 3. seeria kupeega on täiesti võimalik kruusateel hakkama saada. Kuid jah, üle kõige armastab see ikkagi asfalti. Auklikul teel sõit pole piin, kuid kindlasti mitte ka mugav hõljumine. Sportlikkusel on oma hind, mis kajastub näiteks sisemüras pinnatud kattel.

Kohti on neljale

BMW 3. seeria kupee on neljakohaline auto. Kui vahel on tagumine istmerida pigem spordikoti sõidukohaks, siis konkreetsel juhul on see täiesti kasutatav ka reisijatele. Lapsed (muide, ISOFIXi lapseistmekinnitused on standardvarustuses) mahuvad sinna ilma igasuguste probleemideta, täiskasvanul võib pääs olla pisut tülikas, aga kohale jõudnud, pole keskmist kasvu reisijal millegi üle kurta. Keskkonsool ulatub läbi mõlema istmerea, ka tagaistmel reisijatel on omad panipaigad.

Esiistmetel sõitjatele ulatab auto ise turvavööd – ei pea üle õla küünitama. Hoovake sõidutab rihma käeulatusse ja lahkub ise tagasi B-piilarisse. Juhikoht on lihtne ja selge: suured ja hästi loetavad näidikud, loogiliselt paigutatud lülitid, ei mingeid trikke ega maitse- või ergonoomiavääratusi.

3. seeria kupee hind algab 553 200 kroonist. Varustus on korralik baastasemelgi – eraldi märkimist väärib piduriklotside kulumist jälgiv süsteem, mis arvutab välja distantsi, kui palju kilomeetreid jääb vahetuseni. Lisavarustusest olgu märgitud muutuva ülekandega roolisüsteem.

Sportlik kupee, mis peale hea välimuse on ka tipptasemel sõiduomadustega. Odavalt aga seda lõbu ei pakuta.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind553 200 kr
MootorR-6 otto, 2497 cm³
Võimsus160 kW (218 hj) 6500 p/min
Pöördemoment250 Nm 2750–4000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus245 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekulu9,0 l/100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.