Orkaan nimega S8

juhitavus, kiirus, tehnika, kvaliteet varustus

Äikesetorm tundub kui unelaul, kui Audi S8 kapoti all tukkunud 450 mustangi meeletule galopile ajada. Aga S8-ga võib ka hoopis teisiti sõita – mugavalt ja laisalt.

Kui peaaegu hääletult unelev V-10 õrna varbaliigutusega üles äratada, on selle Lambor-ghini Gallardo juurtega jõuallika hingus kogu kehaga tunda. Auto kere rappub, justkui väriseks asfalt rataste all. Kaugel kumisev kõu muutub märatsevaks orkaaniks, kui juht tõmbab käiguvalitsa asendisse “drive” ja seni gaasipedaali vaid silitanud parema jala sirgeks lükkab.

S8 möiratab ja paiskub edasi brutaalse, isegi vägivaldse jõuga, metsikult õgides iga asfaldimeetrit. Samas taltub ta hetkega, kui juht seda soovib. Tundlik ja täpne juhitavus, efektiivsed pidurid – tormi poleks kui olnudki. Võib sõita ka madalate mootoripööretega, mugavalt ja laisalt, lastes 14 kõlariga Bang & Olufseni helisüsteemil kõlada.

Kogu emotsioon väljendub numbrite keeles nii, et 450 hobujõudu arendav ja 540njuutonmeetrise pöördemomendiga otsepritsega V-10 suudab Audi S8 kiirendada paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 5,1 sekundiga. Tippkiirus on piiratud 250 kilomeetrile tunnis.

Täpne nagu sportauto

Rohkem kui viiemeetrine S8 suudab kurve võtta lausa sportautoliku teravusega. Kohmakusest pole juttugi, auto kuulab rooli innukalt ja jääb ka hädapidurdusel ülihästi juhitavaks.

Audi S8 tühimass on vaid 1,9 tonni, mis on nii suure auto puhul väga napp. S8 alumiiniumkere kaalub ise vaid napid 215 kilogrammi. Kui siia lisada veel sportlikuks timmitud õhkvedrustus (juhil on valida nelja programmi vahel), saab selgemaks, miks S8 liigub teravalt nagu mõni hot hatch.

Juhitavust silmas pidades ei saa mõistagi jätta märkimata nelikvedu – tavaoludes veojõudu esi- ja tagaratastele suhtes 40:60 jagav süsteem suudab vajadusel suunata kuni 85 protsenti tagaratastele või 65 protsenti esiratastele.

Keraamilised pidurikettad vähendavad vedrustamata massi – kasulik juhitavusele – ega kuumene üle ka eriti karmil kasutamisel. Kettad peavad Audi teatel vastu rohkem kui 300 000 kilomeetrit. Audi sõidukoolitusel Kuresaares sooritasid S8-d 12 äkkpidurdust järjest sajalt kilomeetrilt tunnis – ei märkigi ülekuumenemisest.

Viisakas ja soliidne

S8 ei eputa kapoti alla peidetud musklitega. Välimus on kindlasti jõuline, kuid mitte agressiivne. Tagasihoidlikud V-10 märgid külgedel, kroomitud iluvõre ja 20tollised veljed annavad vihjeid, kuid ei kisenda. S8 pole mingi uulitsapoiss või kõrtsikakleja.

Sisemuseski on maitsekaid vihjeid iseloomule: siin-seal natuke alumiiniumi, süsinikkiudu, tagasihoidlikud logod ja sportlikud istmed.

Tagaistmel võib end sama lahedalt tunda nagu A8-s, pakiruumi mahub 500 liitrit.

Peaaegu poolteist miljonit krooni maksva S8 varustuse põhinimekiri on pikk, kuid samas on see ainus koht, kus auto kallal üldse norida saab. Eraldi tuleb juurde osta näiteks esiistmete soojenduse ja esilaternate pesuri.

Ei ole võrreldav tavaautode mõõtkavas. Õnnestunult on ühendatud sportauto ja luksusauto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 475 000 kr
MootorV-10, otto 5204 cm3
Võimsus331 kW (450 hj) 7000 p/min
Pöördemoment540 Nm 3500 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,1 s
Kütusekulu13,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.