Kia cee'd: nimi ei riku meest

hind, ruumikus, praktilisus jäigavõitu vedrustus

Kia niinimetatud Golfi-klassi uudismudel cee'd võiks endale sõidu- ja muude omaduste taustal veel kummalisemat nime lubada – narrima ei hakata mingil juhul.

Eesti keeles küllap “siidiks” muganduv tähtede kombinatsioon peab rõhutama auto euroopalikkust – CEE viitab Euroopa Majandusühendusele ja ED tähistab euroopalikku disaini. Cee'd on kujustatud Euroopas, seda ehitatakse Euroopas, täpsemalt Slovakkias ning müüakse samuti Euroopas.

Äärmiselt tihedasse konkurentsi (Toyota Auris, Volkswagen Golf, Ford Focus ja Opel Astra on vaid mõned rivaalid) trügiv cee'd ei saa lootma jääda nimele ning sõnamängule. Auto loojad pole seda hetkeski unustanud: Kia uudismudelit tuleb kõigil nimetatutel ja paljudel teistelgi rivaalidel äärmiselt tõsiselt võtta.

Disainerite selged ning enesekindlad jooned, ei mingit oodi poolkasutatud lutsukommile, mida võis kohata mitmel vanemal Korea juurtega sõidukil, panevad aluse cee'di tegelikust hinnast kallima sõiduki mulje loomisele ning kroomdetailid vaid süvendavad seda.

Alghind 189 900 krooni teeb aga cee'dist tõeliselt ahvatleva pakkumise, eriti kui arvestada, et tegu pole sugugi ainult rool-ja-rattad-varustusega: roolilt juhitav raadio, eesmised elektriaknad, kuus turvapatja, loomulikult ABS ning roolivõimendi kuuluvad hinna sisse. Istmesoojendused ja konditsioneer lisanduvad järgmises varustuspaketis, mis kergitab auto hinda 10 000 krooni võrra.

Lihtne ja loogiline

Sisemuses valitseb asjalik-praktiline teema. Halja terase tooni detailid kombineerituna heleda randiga näidikutega loovad soliidse, kui mitte igava terviku. Õhu temperatuuri ja ventilatsioonisüsteemi nuppudega kombineeritud tagaklaasisoojenduse ja konditsioneeri lülitid moodustavad kergelt hoomatava ja hõlpsalt kasutatava nn sisekliimakeskuse. Samas kõrval ootavad käsklust istmesoojenduse nupud.

Lõpuks ometi on Kia avastanud RDS-raadio ning selle ka cee'dile monteerinud. Kõrgemal varustustasemel lisandub võimalus ühendada auto helisüsteemiga MP3-mängija, selleks on olemas USB-pistik ning ka I-Podi kaabel. Kui MP3-muusikafailid CD-l, saab auto enda plaadimängija nendega edukalt hakkama. Sõitjateruum jääb ka maanteetempos vaikseks, luues eeldused nii vestluseks kaassõitjatega kui ka muusika kuulamiseks.

Ruumi jagub lahedalt nii ees- kui tagaistujatele. Siiski pole põrand vaba kesktunnelist nagu mõnel rivaalil. 340liitrise pakiruumi põranda all peitub kinnitusrihmadega varustatud laegaste süsteem, mis muudab mugavamaks väiksemate esemete transpordi. Istmeseljatugede allaklappimiseks pole tarvis peatugesid eemaldada.

Vaikne minek

Esialgu koosneb mootorivalik kolmest jõuallikast – 1,4- ja 1,6liitrised ottomootorid võimsusega vastavalt 109 ja 122 hobujõudu ning 1,6ne turbodiisel (90 hobujõudu). Hiljem lisandub 140hobujõuline kaheliitrine turbodiisel.

Prooviauto 1,4ne mootor paistis silma nii vaikse ja viimistletud käigu kui ka täiesti arvestatava dünaamikaga. Linnas jätkub jaksu niikuinii, kuid ka möödasõitudeks on 137njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallikal muskleid piisavalt. Muidugi ei visku cee'd aeglasematest mööda sportauto reipusega, kuid ei kuluta selleks ka igavikku.

Keskmiseks kütusekuluks tähendatakse andmepaketis 6,1 liitrit sajale kilomeetrile. Säästlikkuses on muidugi ületamatu diisel – 4,7 liitrit kütust põleb keskmiselt sajale kilomeetrile. LX varustustasemel diisel-cee'di eest küsitakse 25 000 krooni rohkem kui maksab bensiinimootori jõul sõitev.

Elektriline roolivõimendi suudab pakkuda rahuldavat tunnetust ning keskmiselt jäigaks timmitud vedrustus usaldusväärset juhitavust. Auklikul teel on cee'd veidi tahumatu, kuid ka mitte võimatult jäik.

Hea hinna ja soliidse välimusega praktiline pereauto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind199 900 kr
MootorR-4, otto, 1396 cm3
Võimsus80 kW (109 hj) 6200 p/min
Pöördemoment137 Nm 5000 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus187 km/h
Kiirendus11,6 s
Kütusekulu6,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.