Lihtne elu Yaris TS-iga

mugav, mahukas, sõidu- ja mootoriomadused kõrge hind

Toyota Yarise värske tippmudeli peensusteni läbi mõeldud detailid teevad sellest mitte ainult sportlikku sõitu austava, vaid ka laisa juhi lemmiku.

Hommikul on väljas kakskümmend kraadi külma. Panete toas saapapaelad kinni, paksud kindad kätte ja jalutate Yarise juurde. Selmet taskust võtmeid otsida, puldil pisikest nuppu ja siis süütelukku tabada, tõmbate lihtsalt uksepidemest, istute autosse ja vajutate Yarise nupust käima. Istmesoojendus sisse, esi- ja tagaaknad sulama ning minek. Lihtne. Selliseid juhi ja reisijate elu mugavaks tegevaid vigureid on Yaris TS täis.

Rikkalik baasvarustus

Toyota pressimeeskond kinnitab, et kuigi TS Yarise järel tähendab Toyota Sporti, pole tegu tüüpilise hot-hatch’iga, pigem väga hea varustuse, efektsema välimuse ning võimsa mootoriga Yarise tippversiooniga.

Yarise standardvarustusse kuuluvad kliimaseade, veojõu- ja stabiilsuskontroll, kuue kõlariga CD-MP3-stereosüsteem jne. Ehk TS-i ostes ei pea pikalt mõtlema, et millele veel raha kulutada ja millele mitte – peaaegu kõik vajalik on juba olemas. Peaaegu, sest arusaamatul kombel ei saa viieukselisele autole tagumisi elektriaknaid isegi lisaraha eest.

Tava-Yarisega võrreldes on TS-i juures tehtud hulgaliselt kosmeetilisi muudatusi. Nii ilmestavad välimust 17tollised veljed, agressiivsemad kaitserauad-iluvõre ja spoiler tagaluugi ülaservas. Sõitjateruumis on suurimaks erisuseks tavapäraste seieritega spido- ja tahhomeeter elektrooniliste näidikute asemel.

Alles on aga kõik, mis teeb Yarisest oma klassi ühe mitmekülgseima auto: ruumi on lahedalt, tagumist istet annab kahes osas ette-taha sõidutada ning selle seljatoe kallet muuta. Ja kui sageli katavad kobakad peatoed tagaakna peaaegu kinni, siis Yarises sõidavad vajadusel needki istme sisse.

Eraldi tasub ära märkida panipaikade küllust: sisuliselt koosneb terve armatuurlaud taskutest ja kaante alla peidetud laegastest.

Täiesti uus mootor

Yaris TS-i 1,8liitrine vabalthingav mootor on Toyota valikus täiesti uus. 98 kilovatti ja nullist sajani 9,3 sekundiga ei anna Yarisele just hingematvaid kiirusomadusi, kuid taaskord teevad sõidu nii maanteel kui linnas lihtsaks. Kohalt saab ära nobedalt ning möödasõidudki (käiku tuleks siiski alla vahetada) toimuvad sportliku helitausta saatel turvaliselt.

Keskmiseks kütusekuluks märgitakse seejuures vaid 7,2 liitrit saja kilomeetri kohta. Karmis talves linnas tiirutades näitas pardaarvuti kuluks 11 liitrit, nii et uskuda võib, et normaalsetes oludes ja rahulikult sõites saab hakkama tehase pakutud 9,2 liitriga.

Et TS enda nime ka kurvilisel teel õigustaks, lasti Yaris umbes sentimeetri võrra madalamaks, tehti vedrustust tiba jäigemaks ning rooli kiiremaks – n-ö servast-serva on vaid 2,3 pööret. Libeda tõttu ei saanud muudatuste mõju kuigivõrd järele proovida, küll aga võib öelda, et olulist tagasiminekut pole toimunud mugavuses: vähemalt kõrgemate-pehmemate talverehvidega ületab Yaris auke liigselt raputamata.

Hind paneb asjad paika

Toyota pürib sihikindlalt maailma suurima autotootja tiitli poole. Müügiarvud aina kasvavad, see lubab hindu kõrgel hoida ning nii saab ikka ja jälle seda ka ette heita. Viie uksega Yaris TS maksab 271 800 krooni, üle saja tuhande krooni rohkem kui üheliitrise mootoriga baas-Yaris.

Sisuliselt sama raha eest saab uue 1,6liitrise Linea Sol ehk hea varustusega Corolla. Teisalt küsitakse palju ka konkurentide tippmudelite eest: 92kilovatise Opel Corsa eest 266 400 ja 110kilovatise turbomootoriga Peugeot 207 eest 294 000 krooni.

Ja kuigi tegu on väga hea autoga, jääb TS tõenäoliselt teedel üsna haruldaseks: Toyota plaanib seda Euroopas müüa 10 000 autot aastas, mis on Yariste loodetud kogumüügimahtude kõrval vaid murdosa.

Yaris TS ühendab endas sportliku, praktilise ja mugava auto. Kui see hind vaid veidi odavam oleks...

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind271 800 kr
Mootor1798 cm3
Võimsus98KW (133 hj) 6000 p/min
Pöördemoment173 Nm/4400 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus194 km/h
Kiirendus9,3 s
Kütusekulu7,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.