Uus diisel annab tiivad
võimekas diiselmootor, ruumikas, hea varustus konkurentidest janusem
Uus kaheliitrine jõuallikas teeb diisel-Lacettist mudelirivi kõige ökonoomsema ja peaaegu ka kiireima auto.
Seni pakuti Lacettit vaid ottomootoritega ning kuigi Chevrolet ise kiidab, et neil läheb müük aina jõudsamalt, on selge, et Euroopas pole suurt edu ilma tänapäevase diiselmootorita loota.
Lacettil kasutatav diisel on Epica ja Captiva mootori lihtsustatud variant: näiteks pruugitakse sel muutuva geomeetriaga turbolaaduri asemel traditsioonilist. Numbrites väljendudes: Lacettit viivad edasi 89 kW ja 280 Nm suuremate vendade 110 kW ja 320 Nm vastu.
Deforsseerimist kahetsema ei pea, jõudu on Lacettil ikkagi piisavalt, et mis tahes olukorrast auga välja tulla. Dünaamika lööb esimese hooga suisa pahviks: kui gaas põhja vajutada ja ära oodata, mil vägev pöördemoment ratasteni jõuab, muutub muidu argise olemisega Lacetti olemus tundmatuseni. Rehvid kiunatavad ning kui tehas lubab, et sajakilomeetrine tunnikiirus tuleb kätte 9,7 sekundiga, siis n-ö tagumikutunde järgi võiks sealt vabalt veel vähemalt sekundi maha arvestada.
Parem kui varem
Mis veelgi olulisem: möödasõitudeks ei pea käiku alla vahetama ning kiirteel võib julgelt vasakpoolsetesse ridadesse hoida.
Keskmiseks kütusekuluks märgitakse 5,7 liitrit saja kilomeetri kohta. Kui dünaamikalt kuulub diisel-Lacetti oma klassi parimate hulka, siis säästlikkuselt suudavad paljud konkurendid paremat.
Kuigi ametlikku mudelivärskendust pole Lacetti juures veel läbi viidud, on jooksev arendustöö olnud tõhus - kõrvaldatud on mitmed puudused, mille kallal paari aasta eest proovisõidul viriseda võis. Täpsemaks on muudetud käiguvahetust ja oluliselt kahandatud sisemüra. Küll hakkab aeguma igavavõitu armatuurlaua disain. Ruumikuselt ületab Lacetti enamikku sama klassi autosid.
Diiselmootoriga Lacetti hinnad pole veel kinnitatud, kuid esialgse kava järgi hakkab viieukseline manuaalkäigukastiga auto maksma u 260 000 krooni ehk 90 000 krooni võrra enam kui 1,4liitrine baasmudel ja võrreldavalt palju teiste samalaadsete autodega.
Asjalik, kuid silmatorkamatu auto, millele diiselmootor annab suurepärase dünaamika.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindu 260 000 kr |
Mootor1991 cm3 |
Võimsus89 kW (121 hj) 3800 p/min |
Pöördemoment280 Nm 2000 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus186 km/h |
Kiirendus9,8 s |
Kütusekulu5,7 l / 100km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |