Porsche 911 GT3: rajale loodud

disain, hingematvad sõiduomadused, kiirus, stiil hind, praktilisus

Võimas, kerge, kiire ja kodus eelkõige ringrajal – Porsche kirjust mudelivalikust on just hiljuti müügile jõudnud 911 GT3 üks fokuseeritumaid.

Igast 911 GT3 detailist õhkub kiirust: sihvakast reguleeritavast surutiivast mootorikattel, 19tollistest spetsiaalselt GT3 tarbeks toodetud velgedest ning ka 350millimeetriseid pidurikettaid haaravatest kuue kolviga pidurisadulatest.Kuid see auto ei ole ainult vaatamiseks.

Praktiliselt kõik lahendused autol on tehtud kiire sõidu huvides ja õnneks pole unustatud ka sõidumõnu. Just sõidumõnu, mida ei maksa segi ajada mugavusega. Esimesena avaldub sõidumõnu juba seistes, kui käivitada 3,6liitrine boksermootor.

Vesijahutusega kuuesilindriline ärkab urinaga juhi selja taga ellu ning pärast istme ja rooli asendi sättimist võibki kohalt võtta. Üllataval kombel on kohaltvõtt väga sujuv: sidur on uskumatult kerge ja mingist on-või-ei-ole-tüüpi haakimisest pole jälgegi. Sestap on GT3-ga võimalik ilma suurte jõupingutusteta ka linnaliikluses kulgeda.

Möirgav metsaline

Ent Pärnu ringrada on sellise auto jaoks linnasaginast palju sobivam koht. Pöörete tõustes muutub mootorihääl üha meeldivamaks, tuues esile kunagise 911 GT1 jõuallikal baseeruva bokseri kõik “maitsenüansid”. 996. seeria GT3-ga võrreldes on uue mootori kepsud tugevamad ja pikemad, kolvid seevastu samavõrra lühemad (eesmärgiga lühendada kepsudele mõjuvat jõuõlga). Tulemuseks on parem vastupidavus kõrgetele pööretele. Pöörete piirik on seatud kogunisti 8400 pöördele minutis.

Käiguvahetus tundub algul veidi liigagi täpne, kuid umbes kümme üles- ja allavahetust hiljem on see puhas nauding, kuigi suhteliselt aeglase Pärnu raja tagakurv ei lase käike vahetada kõrgemale kui kolmandale. See-eest jõuavad pöörded peaaegu piiriku lähedale ning võimas mootor möirgab nagu metsaline. Kuidagi harjumatu on mõelda, et seesama mootor vastab rangetele saastenormidele ja on tänavaliikluses taltsas.

Esimesed paar soojendusringi Pärnu väikesel rajal andsid piisavalt enesekindlust, et ohututes kurvides ja sirgetel parem jalg sirgeks ajada. Vabalthingavast mootorist väljapigistatud 415 hobujõudu viskasid kui linguga järgmise kurvi poole. 100 km/h paigalt tuleb kätte kõigest 4,2 sekundiga. Isegi päris kiireid kurve tuli läbida gaasi hoolikalt doseerides, sest jõuline mootor tahtis vägisi 305 millimeetri laiuseid Michelin Pilot Sport Cup tänava­slikke puksima ajada.Pidurdamise võis tavaauto mõistes jätta enamgi kui viimasele momendile, sest meeletu pidurdusjõud koos vastavalt reguleeritud ABSiga korjasid liigse kiiruse enne kurvi tõhusalt, pakkumata halbu üllatusi.

Pool miljonit tavamudelist kallim

Uus GT3 pakub seda, mida varasematel aegadel pakkus tava-911: tõelist sportautot ilma liigsete luksuspudinateta ja võimalusega auto tagaosaga kurvides mängida. See tuleneb taga asuvast mootorist ja avaldub kurvides väga hapras piiris pidamise ja libisemise vahel. Seesama omadus nõuab eriti kiirel sõidul ka kurvi sissepidurdamist, et saada autonina kiirelt õigesse suunda. See sõiduvõte pole aga kindlasti igaühe jaoks.

Erimudelina on 911 GT3 tavalisest 911-st kallim. 1 258 000 krooni asemel tuleb välja käia 1 758 516 krooni. Kui on plaanis selline summa kulutada, peaks omanikul olema kavas oma autoga regulaarselt ka ringrajal sõita. Seal on 911 GT3 kodus.

äärmiselt fokusseeritud, kerge ja kiire sportauto, mis tunneb end koduselt eelkõige ringrajal

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 758 516 kr
MootorB-6, otto, 3600 cm3
Võimsus305 kW (415 hj) 7600 p/min
Pöördemoment405 Nm 5500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus310 km/h
Kiirendus4,2 s
Kütusekulu19,8/8,9/12,8 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.