Lexus LS 600h L: sõiduproov auto tagaistmelt

mugavus, kvaliteet, tehnika väike kandevõime, pakiruum

Ehkki Lexuse hübriidajamiga lipulaeva LS 600h L-i juhil pole kah millegi üle kurta, ootavad peamised mugavused ees tagaistmel.

Pealkiri on muidugi pisut liialdatud, sest sõidumuljeid tuleb ka rooli tagant, kuid tagaistmemugavus mängib LS-il ja selletaolistel olulisemat rolli kui paljudel teistel. Kõrgeimal, President-varustustasemel peaaegu kaks miljonit krooni maksva LS 600h L-i omaniku koht ongi ju pigem tagaistmel, roolis olgu sohver.

Pikendatud telgede vahega mudeli tagaistmel on jalaruumi niigi kuninglikult, kuid seda saab esiistme arvelt veelgi suurendada. Reisija vajutab tagaistme puldil nuppu, esiiste liigub ettepoole, langetab peatoe ja kallutab veidi seljatuge. Järgmine nupuvajutus tõstab jalatuge kõrgemale ja ülejärgmine pakub võimaluse seada tagaistme seljatuge madalamaks. Laekasse peidetud pult võimaldab valida erinevate massaažiprogrammide ja -piirkondade vahel. Tagaistujatele on oma DVD-mängija. Mõistagi saab juhi abita juhtida kliimaseadme funktsioone, helisüsteemi jne.

Teistmoodi kui “sakslased”Lexuse lipulaev ei tee oma staatusest saladust: välimuse iga pisiasi, alates valgusdioodidega lahendatud lähituledest kuni ehisliistude ja filigraanse koostekvaliteedini, kannavad sama sõnumit. Teisiti poleks see mõeldavgi, sest turul astub sellele vastu Saksamaa suur kolmik: Mercedes-Benz oma S-klassi, Audi A8 ja BMW 7. seeriaga.

Juhikohale läheneb Lexus teisiti kui “sakslased”, kesklüliti asemel ootab LS-i juhti ees puutetundlik ekraan ja palju nuppe. Küsimusele, kumb on parem, õiget vastust polegi – kes eelistab otseteed kõikvõimalikele seadistustele, kellele meeldib lakoonilisem kujustus ja kesklülitiga süsteem. Juhtimisseadmetes võib leida vaid ühe norimiskoha: suunatule lülitil puudub levinud nn ühe puute ja kolme vilgutuse süsteem – et suunatuli kolm korda vilguks, ei pea kangi n-ö tööasendisse viima, piisab kergest puutest soovitud suunas.

Seadistusvõimalusi muidugi jätkub: alates võimalusest kohendada helipilti kuni vedrustuse jäikuse reguleerimise ja kliirensi kõrguse muutmiseni. Viimane võimalus kulus suvisel Eestimaal teeremontide tõttu vägagi marjaks.

2,5tonnise tühimassiga LS rühib maanteel kõigutamatus rahus nagu luksusaurik ookeanil, vaid pinnatud asfaldist annab märku kerge rehvimühin. Linnas kukub aga 5,15meetrise autoga manööverdamine üllatavalt hõlpsalt välja, abi on tagurduskaamerast ja mõõtmeid arvestades mõistlikust 5,9meetrisest pöörderaadiusest.

Sujuv, aga kiire

Luksuslik varustus, hübriidajam, akud, nelikvedu – kõik need on kasvatanud auto massi ja seadnud oma kitsendusi. Pakiruum mahutab napid 325 liitrit ning kandevõime 245 kg on lausa olematu.

Kombinatsioon viieliitrisest V-8-bensiinimootorist, elektrimootorist, variaatorkäigukastist (astmeteta pidevalt muutuv ülekanne) ning automaatselt veojõudu esi- ja tagarataste vahel ümber jagavast (tavaoludes 40:60) Torsen-diferentsiaalist moodustab vaikse, vibratsioonivaba ja sujuvalt töötava, kuid äärmiselt efektiivse koosluse.

Nii suudab LS 600h sprintida paigalt sajani 6,3 sekundiga, kuid keskmiseks kütusekuluks märgitakse 9,3 liitrit sajale kilomeetrile. Nagu näitas proovisõit, on viimane number Eesti oludes täiesti reaalselt saavutatav n-ö tavalist sõidustiili harrastades ja kütusekulule pingsalt mõtlemata.

Auto võib liikuda täiesti elektri jõul. Näiteks ummikus teosammul edasi astudes on vahel bensiinimootor hoopis välja lülitatud, aga kui on vaja täisvõimsust, astuvad mängu nii bensiini- kui elektrimootor. Maanteel ühtlase kiirusega sõites teeb töö ära sisepõlemismootor ning pidurdades või inertsi jõul veeredes kasutatakse liikumisenergiat akude laadimiseks. Mõistagi sõltuvad lülitushetked ja kombinatsioonid aku laetusest ja veel mitmest muutujast, kuid kõik toimub juhile heas mõttes märkamatult.

kõrgtehnoloogiline luksusauto, mis ei hoia kokku mugavuselt ega turvalisuselt. Hübriidajam annab hea dünaamika mõõduka kütusekulu hinnaga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 989 000 kr
MootorV-8, otto, 4969 cm3 ja el. mootor
Võimsusotto – 290 kW (394 hj) 6200 p/min el – 165 kW
Pöördemomentotto – 520 Nm 4000 p/min el – 300 Nm
Käigukastvariaatorkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,3 s
Kütusekulu11,8/8,0/9,3 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad11
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.