Scenic Conquest – moodsalt maanteel

pisut paremini kaitstud kere, mugavus, varieeritavus, ESP põhivarustuses hind, pehme juhitavus

Nii džiibid ise kui ka džiibilik kujundusatribuutika on praegu moes – sarnaselt ehitakse üha sagedamini ka tavalisi esiveolisi pereautosid, eriti just universaale ja mahtuniversaale. Renault’l sai selliseks mudeliks Scenic Conquest.

Aastal 2000 esitleti eelmise Scenicu põhjal ka palju maastikusuutlikumat versiooni, nelikveolist mudelit RX4. Nüüd pole nii ulatuslikku ümberehitust ette võetud, seda enam, et tulekul on firma esimene linnadžiip Koleos. Ometi leiti vajalik olevat täita uus turunišš, mida nii mõnedki konkurendid eesotsas Volkswageniga on juba mõnda aega uuristanud.

Nelikvedu pole

Nõnda siis säästis ka Scenic Conquest end nelikveoga kaasnevatest lisakilodest, -kütusekulust ja -kroonidest, ent sai sedalaadi autodele tüüpilised välistunnused, näiteks mustast plastist robustsed külje- ja rattakoopalaiendid, põhjakaitsed ja hõbedaste lisanditega täiendatud kaitserauad. Asja juurde käib tavaliselt ka vedrustuse mõningane tugevdamine ja kergitamine, mida on tehtud ka Scenicul.

Sõidumugavuse huvides kehvematel teedel suurendati esi- ja tagaamortisaatorite käiku ja vähendati stabilisaatorvarraste läbimõõtu. Kliirens kasvas 20 mm, täismassi puhul on see nüüd 150 mm. Otsest võrdlust konkurentidega ei saa aga tuua, sest osa tootjaid teatavad selle arvu hoopis auto tühimassi kohta. Siiski pole kliirensit linnadžiipidega võrreldes kuigi palju, kuid Eesti kohati üsna kehvades teeoludes on seegi tervitatav. Pealegi aitab erinevates sõidusituatsioonides toime tulla põhivarustusse kuuluv stabiilsuskontroll ESP.

Julgem on sestap nüüd põigata metsa- ja põlluteedele, treppis kruusateelgi on minek toekas ja mugav. Varjupooleks tundub olevat kergelt kasvanud kere kõikumised ebatasasel asfaldil ja kaldumine kurvides, kuid seda mitte dramaatiliselt. Muidu aga tunneb auto end maanteelgi koduselt, pakkudes head suunakindlust ja madalat mürataset.

Jaksu peaks Conquestil samuti jätkuma, sest hetkel pakutavad kuuekäigulise manuaalkäigukastiga varustatud kaheliitrine 135 hj ottomootor ning 130 hj turbodiisel (354 900 kr) lubavad vähemalt piisavaid kiirus- ja veoomadusi. Hiljem plaanitakse ka automaatkäigukastiga variante ning väiksemat otto- ja diiselmootorit.

Mitte ainult väline edevus

Hinnasildilt selgub, et sama raha eest võib soetada isegi mõne ehtsa linnadžiibi. Ka Scenicu keskmisest, Expression-varustusest maksab Conquest 20 000 kr jagu rohkem. Ent kui ka see varustada Conquestile sarnaselt ESP (15 900 kr) tagumise parkimisabi (4900 kr) ja 16tolliste kergmetallvelgedega (7900–8900 kr), tuleb Conquest isegi soodsamalt kätte. Seega pole tegu üksnes välise edevusega, vaid lisahinnale leidub ka asjalikku katet.

Scenic Conquest on ehk veidi kallis, kuid varustusest võib igapäevast praktilist abi olla nii linnas kui maal, eeldusel, et nelikvedu ei vajata

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind335 000 kr
MootorR-4, otto, 1998 cm3
Võimsus99 kW (135 hj) 5500 p/min
Pöördemoment-
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus194 km/h
Kiirendus10,4 s
Kütusekulu10,9/6,4/8,0 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km või kord aastas
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.