Soodsaimad hobujõud
hind, kiirus, efektne välimus ebamugav vedrustus, sisemüra
Kui soovida palju hobujõude võimalikult vähese raha eest, saavad Seat Ibiza muskliversioonile vastu vähesed: Cupral on 180 hj ning maksta tuleb nende eest 269 990 krooni.
Võrreldes Cuprat konkureerivate sportmudelitega, on näiteks Ford Fiesta ST küll odavam (241 000 krooni), kuid sellel on vaid 150 hobust. Ühiku hinnaks teeb see 1607 Cupra 1500 krooni vastu. Prantslaste hot hatch’id ehk kuumad luukpärad on veelgi kallimad: Renault Clio Sporti (200 hj) ning Peugeot 207 RC (175 hj) puhul tuleb hobujõu eest välja käia peaaegu 1800 krooni.
Õnneks pole Cupra juures taga aetud vaid hinna ja võimuses suhet, mootorile vääriliseks on seadistatud ka muu. Mõistagi alates välimusest: seitsmeteisttollised efektsed kergmetallveljed, agressiivsed kaitserauad jne. Tavamudelitest võimsamad on pidurid, jäigemad vedrud-amortisaatorid, toekamad stabilisaatorvardad.
Kiire, kuid ebamugav
Cupra sõitjateruumi musta värvi plast- ja polstrimaterjalid on kaunistatud rohke punase tikandiga ja kui armatuurlaud on Seatidele omaselt igavavõitu, siis sedavõrd efektsemad on rool ja käigukang. Kasutusmugavuselt leidub siiski ka palju paremini pihku sobivaid juhtimisseadmeid. Küll aga kuuluvad ühtede parimate sekka sportlikud ja head külgtuge pakkuvad, ent siiski mugavad istmed.
Süütevõtit keerates ärkab Cupra ellu vihase lõrina saatel ja reageerib gaasipedaalile viibeta. Õige elu tuleb autole sisse siiski kuskil 2000 mootoripöörde juurest, kui turbo täiel jõul puhuma hakkab. 100 km/h saavutab Cupra 7,2 sekundiga. Mõistagi on auto varustuses ka veojõukontroll, kuid praegustes tingimustes pole seda mõtet välja lülitada: siis löövad rattad tühja igal järsemal gaasivajutusel.
Kui kihutamisomadustele pole ette heita midagi, siis kasutusmugavusele küll. Seesama mainitud summuti bassilõrin on pidevalt sõitjate kõrvus ja hakkab õige kiiresti väsitama. Vedrustus hoiab auto kurvides küll kindlalt teel, kuid on aukudes võimatult ebamugav ja rehvimüra pinnatud teel on sedavõrd vali, et lisaheliisolatsioon paistab tõepoolest investeeringuna.
Kes soovib kiiret, soodsat ja tõeliselt säästlikku autot, võib Cupra osta ka diiselmootoriga. Võimsust on sel 118 kW, kiirendus 0–100 km/h 7,6 sekundit ja keskmine kütusekulu vaid 5,4 l / 100 km.
Ibiza näol on tegu juba vana mudeliga ning see paistab välja: sisedisain ja -müra ning vedrustusmugavus jätavad soovida. See-eest on auto kiire ja soodsa hinnaga.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind269 900 kr |
MootorR-4, otto, 1781 cm3 |
Võimsus132 kW (180 hj) 5800 p/min |
Pöördemomentpole teada |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus7,2 s |
Kütusekulu10,8/6,0/7,8 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |