Taltsutatud kiirus
- -
Uus Subaru Impreza WRX pole kompromissitu tänavarakett, vaid pigem sportlik igapäevasõiduk.
Sportlikkusest ei tee uue WRX-i välimus saladust, kuid ei hõiska seda ka valjul häälel: peamine erinevus sportpaketiga varustatud tava-Imprezast seisneb õhuvõtuavas kapotil. Diskreetne spoiler tagaluugi ülaservas, difuusorilaadne tagakaitseraua alaosa ning “seelik” pole vaid 2,5liitrise WRX-i erisus, vaid sisalduvad ka kaheliitrise mootoriga Sport-versiooni aksessuaaride loetelus.
Sisemuseski pole erinevusi palju: WRX-i näidikuplokk annab siiski juhile rohkem infot kui tava-Imprezal, näidatakse ka jahutusvedeliku temperatuuri. Puudub ka aeglusti kang esiistmete vahel, seda lihtsalt põhjusel, et aeglustit WRX-il pole.
Ruumi jätkub WRX-is sama palju kui tava-Imprezas (vt 12. septembri Autolehte või www.autoleht.ee), pakiruumi saab vaid seljatugede allaklappimise vaevaga suurendada.
230hobujõulise turbomootori karakteristikuid on muudetud igapäevasõiduks veelgi sobivamaks – nii tippvõimsus kui pöördemoment on saadaval madalamatel pööretel kui eelkäijal. Esimest pakutakse 5200-l pöördel minutis, 320 njuutonmeetrit aga juba 2800-l. Muudatused on saanud teoks eelkõige tänu uuele turbolaadurile ja vahejahutile.
Hästi tasakaalus
Viiekäigulist manuaalkäigukasti iseloomustavad n-ö pikad käigud, mis pole parimad väga sportlikul sõidul (ei võimalda alati maksimaalselt kasutada mootori omadusi), kuid on mugavad igapäevaelus, sest käiguvahetusi tuleb teha vähem.
Kiirendusajaks 0–100 km/h märgib Subaru 5,8 sekundit. Mõõtmine annab tulemuseks 7,1, kuna auto läbisõit oli mõõtmise ajal alla saja kilomeetri, kukuvad sealt ilmselt nii mõnedki kümnendikud. Oma rolli mängisid kindlasti ka külm ilm ja sügiseselt mitte just kõige puhtam tee.
Igapäevasõiduks mugavaks timmitud vedrustus töötab hästi ka ebatasastel teedel ning samas kindlustab usaldusväärse käitumise suurematel kiirustel. Mugavus on siiski oma mõju avaldanud sportlikul sõidul olulistele omadustele – kere kaldub küllalt palju ja ehkki auto annab head tagasisidet toimuvast ja on ideaalilähedaselt tasakaalus, häirib kiire ringiaja tagaajajat pehmepoolse seadega kaasnev teatav ebamäärasus. Kuid Subaru pole uue Impreza puhul oma viimast sõna kiirusekummardajatele veel öelnud – WRX STI laseb end veel mõne kuu oodata.
Rikkalik varustus
Õigupoolest on uus Impreza WRX juba praegu muutunud haruldaseks autoks. Nimelt lõpetatakse praeguse info kohaselt selle müük Euroopa Liidu maades ning Eesti esindusel õnnestus neid tellida kaheksa. Põhjused olevat heitmenormides.
469 900kroonise hinnaga WRX-i baasvarustuses sisaldub peaaegu kõik see, mida Imprezale on üldse võimalik paigaldada – alates istmesoojendusest ja lõpetades kümne kõlariga helisüsteemiga.
-
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind469 900 kr |
MootorB-4, otto, 2457 cm3 |
Võimsus169 kW (230 hj) 5200 p/min |
Pöördemoment320 Nm 2800 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus209 km/h |
Kiirendus5,8 s |
Kütusekulu14,3/8,2/10,4 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |