Freetrack rokib asfaldil

varustus, juhitavus, praktilisus, dünaamika jäigavõitu auklike teede jaoks

Seati linnadžiibiga asfalti mõõtes läheb õige ruttu meelest, et tegu on ka maastikusõiduks mõeldud autoga.

Altea XL-il baseeruv freetrack 4 mõõdab kurvilist asfalti sportliku sõiduauto kindluse ja lustiga. Ehkki paremad uuemad linnadžiibid endale samuti suuremat kõikumist ei luba, seab Freetrack oma kindla mineku ning eeskujuliku roolitunnetusega asfaldisõidus klassistandardeid.

Siiski on medalil ka teine külg, see ilmneb auklikel kruusateedel. Freetrack põrutab aukudes teravalt ning treppis teel loendab astmeid. Väga kehvades teeoludes, kus kiire sõit ei tule kõne allagi ja tarvis on nii kliirensit (4 cm enam kui XL-il) kui nelikvedu, esineb Haldex-siduriga freetrack südikalt. Tavaoludes esiveolisele autole tõttavad haarde halvenemisel kiiresti ja tõhusalt appi tagarattad.

Tavapärasele Altea XL-i disainile lisavad aktsenti maastikusõidulisad, eelkõige plastkatted poritiibadel. Lisaks robustsema mulje loomisele kannab kriimutusohtlike kohtade katmine plastiga praktilistki eesmärki – väiksemad kriimud ei torka silma ning, mis tähtsamgi veel, kere metallosad jäävad kahjustamata.

Kui võtta nelikveolise freetracki alghind 389 990 krooni (esiveoline maksab 359 990 kr) aluseks absoluutväärtusena, pole tegu väga soodsa pakkumisega. Kui liita juurde nii turvalisuse kui mugavuse vaatevinklist peaaegu täiuslik varustus ning arvestada, et kapoti all on 200hobujõuline turbomootor, muutub pilt ahvatlevamaks. Norimiseks jätab ruumi vaid pisiasi, et kindalaekas puudub valgustus ja seda ei saa sinna ka lisavarustuse nimekirjast.

Mahutab palju

Lisaks elementaarsele ja veidi erilisemale sisaldub varustusnimekirjas näiteks haagise stabiilsuskontroll. 620kilose kandevõimega freetrack 4-le võib sappa haakida kuni 1,4tonnise piduritega haagise.

Nelikveo lisamine ning vedrustuse muutused ei söönud ära sõitjate- ja pakiruumi kasulikku pinda. Inseneridel tuli muuta küll kütusepaagi kuju, kuid selle maht jäi endiseks – 55 liitrit. Avar sõitjateruum koos mahuka, rohkem kui 500liitrise pakiruumiga on ka maastiku-Altea juhi ja reisijate käsutuses. Varustuse nimekirjast leiab näiteks ka lakke kinnituva laegaste süsteemi koos ekraaniga (et see pilti näitaks, tuleb ühendada sülearvuti või kaasaskantav DVD-mängija).

Kolm mootorit

Mootoreid leidub freetracki valikus kolm. Neist tagasihoidlikumat, 140hobujõulist diislit pakutakse vaid esiveolisele. Nelikveolise saab valida kas kaheliitrise turboga täiendatud ottomootoriga, mis oma 200 hobujõuga käitab näiteks ka Volkswagen Golf GTI-d, või 170hobujõulise turbodiisli. 200hobujõuline ottomootor lubab freetrack 4 kiirenduseks 0–100 km/h 7,5 sekundit. Linnadžiipidest saavad selles liigas kaasa rääkida vähesed: Mazda CX-7 ja Subaru Foresteri äkilisim versioon.

350njuutonmeetrise pöördemomendiga diiselmootor on nelikveolisele freetrackile ühtaegu nii emotsionaalselt kui ratsionaalselt mõistlik valik. Möödasõidukiirendust jätkub uhkelt, samuti piisavat tõmmet madalatel pööretel, et ukerdada kehval teel. Keskmine kütusekulu 6,8 liitrit sajale kilomeetrile ei tee pikki reise liiga kulukaks.

esmaklassilise juhitavusega ning hästi varustatud praktiline linnadžiip

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind419 990 kr
MootorR-4, diisel, 1968 cm3
Võimsus125 kW (170 hj) 4200 p/min
Pöördemoment350 Nm 1800 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus204 km/h
Kiirendus8,7 s
Kütusekulu8,5/5,7/6,8 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.